China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ja_nee

China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 22:05

Wie van de bokkers is er in China geweest en kan mij er meer over vertellen.

Ik vertrek in september voor mijn grote reis naar Australie én Nieuw Zeeland waar ik ga backpacken. Op de vlucht richting Australie maak ik waarschijnlijk, zoals het er nu naar uitziet, op de heenreis een tussenstop van een week in Beijing. Hier heb ik dan een week 'de tijd' om alle hoogtepunten te bekijken en ondertussen naar Shanghai te reizen waar ik het vliegtuig naar Australie neem.

Op de terugreis (2010) ga ik via Hong Kong waar ook een tussenstop gepland staat.

Allemaal heel cool omdat Beijing al heeeel lang op mijn verlanglijstje staat :# :):) en het nu gewoon écht gaat gebeuren :D

Ik ga helemaal in mijn uppie deze reis maken, dus zijn er tips voor me. Hoe goed kunnen wij in China communiceren (of hoe goed spreken zij engels :P ) ? Hoe is leven op straat, veilig? Wat zijn de absolute things to do? Een hostel of toch een hotel? Hoe zijn de taxi's? Hoe liggen de prijzen? Hoe van Beijing naar Shanghai te reizen? Etc, etc, etc. Ik heb me al in een en ander verdiept, maar ben heel erg benieuwd naar de 'been there, done that' verhalen. :) Alles wat in je opkomt graaaaag ;) :D

Babeth

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:51

Je wordt als buitenlander zijnde behoorlijk uitgebuit in China, zorg dat je van te voren een prijs afspreekt middels onderhandelen. Het kan altijd lager, ze leggen het lat zelf erg hoog.
Verder spreken ze praktisch geen engels, dus communiceren gaat wat lastig, maar over het algemeen weten ze de hoogstnoodzakelijke dingetjes wel in engels. En met handen en voeten kom je ook ver.
Hoogtepunten in Beijing zijn natuurlijk de verboden stad, de chinese muur etc.
Een hotel is heel erg goedkoop en je hoeft meestal niet eens te reserveren. Je wandeld gewoon wat hotels binnen en vraagt of ze een plekje hebben.
Opzich is China redelijk veilig, je zal alleen wel flink aangestaart worden als buitenlander zijnde, maar dat is gewoon puur interesse. Het zijn vriendelijke en open mensen die je graag helpen.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:35

Ik ben vorig jaar met de Olympische spelen in Beijing geweest! De taxi's zijn erg goedkoop en rijden werkelijk óveral. De communicatie gaat inderdaad wel lastig, ik heb een paar keer gehad dat de chauffeur zei dat ie wist waar ik heen wilde, maar totaaal de verkeerde kant op reed en uiteindelijk maar stil ging staan. Hij had geen flauw idee waar ik heen wilde :D Probeer ergens een kaart te bemachtigen met zowel Engelse als Chinese tekst/namen erop, dan kun je het gewoon aanwijzen! Bij bekende attracties/restaurants/hotels vind je altijd wel engelssprekende mensen.

Verder vond ik het een vrij veilige stad! Ten tijde van de OS (en ik weet natuurlijk niet hoe het nu is) liep er veel politie rond en op elke straathoek stond een kudde vrijwilligers. Ik vond de Chinezen érg gastvrij en ik vond het super gaaf om te zien hoé erg ze soms hun best deden om Engels te leren! Probeerden ze met schoolboeken in hun hand (en lerares ernaast) in het engels je bestelling op te nemen. Top! En je kan er echt kei goed winkelen! Zorg er voor dat je naar de Ya Show Market gaat, een ervaring die je niet mag missen :P En je kan er nog super lekker eten ook.

En inderdaad niet verbaasd zijn als er een rijtje Chinezen opgesteld staan omdat ze met je op de foto willen :D Geweldig.
Inderdaad de Chinese Muur en de Verboden Stad bezoeken, ga wel 's morgens want in de middag is het soms niet uit te houden..

PS Veel plezier in AUS en NZ, ik kom net terug van een paar maanden rondreizen en ik ben in love +:)+

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:39

China is wel een grote cultuur shock.
het is er dus wat anders, mensen roggelen allemaal in het openbaar, ze houden niet zo van lichamelijk contact, willen echt Overal een foto van, maar ze zijn wél vriendelijk.
Alleen een beetje lui (maar dat zie je meestal als studenten naar hier komen :D)

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:42

Roggelen in het openbaar is nergens in Azië een vreemd gebruik :P Maar het went inderdaad echt niet..

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 20:36

Ja, dat roggelen is echt 'Yuk!' :D

Dankjewel voor jullie antwoorden. Mijn reis is geboekt dus ik ga ook naar China :):) :):) Echt gaaf om straks gewoon écht op de Chinese muur te staan :o :D

Het kan dus best om voor de 1e 2 nachten een hotel te reserveren en de rest ter plekke te zien? Is het een aanrader om een internationaal (keten) hotel te boeken (ivm toch wat bekender eten) of is het ook goed ontbijten in een typisch chinees hotel welke natuurlijk weer grote charme heeft!

Dankje Steffi! :D Gaaf dat jij ook bent geweest, ik kan niet wachten :D