Stedentrip Istabul, Tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patsy

Stedentrip Istabul, Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 12:19

Mijn vriendin en ik willen dit jaar tijdens ons jaarlijkse stedentripje naar Istanbul (eind oktober).
De vlucht is geboekt, maar nu nog een hotel.
Het aanbod is eindeloos en de stad gigantisch groot.
Wie weet er een leuk hotel (mag best luxe zijn :D) of een geschikte buurt.
We gaan dus op stedentrip en willen de toeristische attracties gaan bekijken.

Apple

Re: Stedentrip Istabul, Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:30

Je zou er voor kunnen kiezen om op het Aziatische gedeelte van Istanbul een hotel te nemen (geen opdringerige verkopers daar en dan kun je per boot of per Dolmus de bosporus oversteken naar de toeristische attracties).
Je kunt ook een hotel nemen in Taxim, dat is meer zaken/uitgaanswijk en ook goed te doen :-).

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:37

Ik ben pas geleden in Istanbul geweest. Echt een super stad en zeker een aanrader! Het hotel waar ik zat was ook erg goed (schone kamers, goed ontbijt en midden in het centrum! Ik kon overal lopend heen!) Het heet Yasmak Sultan (4*). Verder raad ik je echt aan om de blauwe moskee te gaan bekijken (die is schitterend!) en het park dat daarom heen ligt. Een veerboot trip over de bosporus is ook zeker een aanrader (maar €1,40 p.p. en je ziet ALLES van Istanbul!). Het is zo'n onwijs prachtige stad. Ik ben er in de winter geweest en heb 4 van de 5 (wat overigens veeeel te kort is) regen gehad, maar ondanks dat een heerlijke tijd gehad.

De Grand Bazar (bij de blauwe moskee) is ook super leuk. Allemaal kleine winkeltjes. Wat ook een aanrader is, is istiklal caddesi (winkelstraat met alle moderne winkels en meer koopjes dan je je ooit kunt bedenken van 2km lang!). Makkelijk per tram te bereiken.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel!