Wie is er wel eens naar Sardinië geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Wie is er wel eens naar Sardinië geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 10:38

Wij hebben net onze vakantie geboekt en de reis gaat naar Sardinië! *\o/* Van wat ik op plaatjes gezien hebt lijkt het me een super mooi eiland, maar behalve dat het Italiaans is, weet ik er eigenlijk niks van. Zijn er hier mensen met reiservaring naar Sardinië?

We gaan trouwens naar een camping bij Valledoria, in het Noorden!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:54

Ik ben er geweest! Super interessant eiland vonden wij, en ook een heel erg leuk klimaat. Niet te warm door het zeebriesje die er constant waait. En overal staan er olijfbomen, sinaasappelbomen etc. :-)

alissaaa

Re: Wie is er wel eens naar Sardinië geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:59

me vriendje zn familie hebbe daar een huisje, ze gaan dr vaak heen.
aan de foto's te zien is het daar zaaaalig, zo'n mooie zee!
en héél gezellig, maar dat is het in italië altijd eh!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:14

Ik snap nooit dat mensen eerst boeken en daarna pas kijken waar ze nou precies heen gaan :+ zoiets zoek je toch van tevoren uit? :D

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:17

Weet niet precies waar de plaats ligt waar je naar toe gaat maar in het noorden heb je Palau en dat is supergaaf. je moet ook zeker met de boot naar het eilandje La Magdalena.
Als je een auto huurt rijd dan zeker ff naar Alghero (ligt aan de kust) daar is het ook heerlijk
Mijn familie komt van sardinië( en dat maakt mij een half sardientje) en het is helemaal top! heerlijk weer, eten en mooie omgeving! Heel veel plezier!!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 22:19

We gaan naar een camping bij Valledoria (La Foce) en vliegen op Alghero. Zijn Palau en La Magdalena daar een beetje in de buurt? Kun je er eigenlijk ook paardrijden?

Vende schreef:
Ik snap nooit dat mensen eerst boeken en daarna pas kijken waar ze nou precies heen gaan :+ zoiets zoek je toch van tevoren uit? :D

Ik heb al heel veel uitgezocht ;) Alleen ben nog nooit in Italië / Sardinië geweest, en wilde gewoon weten wat mensen die er heen zijn gegaan vinden, niet alleen wat een reisgidsje me verteld.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:50

http://www.360sardinie.net/

Alghero ligt in het westen en vanaf daar kan je makkelijk met de auto naar palau dat in het noordoosten ligt. Het eiland is niet zo giga groot. Je kan via googlemaps ook veel info en foto's krijgen. Krijg er zelf weer zin in om te gaan als ik al die foto's weer zie. Wanneer gaan jullie? Ben heel benieuwd hoe je het vindt!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 21:25

We gaan in september! Ik heb al zoooveel heerlijke foto's gezien, heb zelfs een paar weken terug al een wallpaper van Google geplukt met een schitterend uitzicht over een baai.
Zal op die site ook nog even kijken, bedankt :)

Is het trouwens het makkelijkst als je een auto hebt op het eiland of kun je met de bus / openbaar vervoer ook op veel plekken komen? Of een scootertje huren ofzo?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:11

Ik heb geen idee mbt scooters en OV. een eigen auto is wel zo makkelijk, dan kan je wel op de mooiste plekjes komen.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:21

sardinie is echt zo mooi!
wij hebben een rondreis gemaakt, een deel met openbaar vervoer en deel met een gehuurde auto super gewoon.
Een aanrader vond ik in het oosten cala luna een super mooi strand, je kunt vanuit cala cognone de boot pakken. Verder zijn we met de treno verde het binnenland ingegaan ook erg mooi vooral de reis met de trein.
Cagliari een stad helemaal in het zuiden is ook een echte aanrader, maar dat is misschien ver rijden. Alghero is ook erg leuk (ga alleen niet in het hoogseizoen op de stadsmuur eten...) We hebben bij Alghero paard gereden echt wederom super! Staat in de lonley planet van italie waar dat kan.
Iets zuidelijk dan Alghero ligt de costa verde daar hebben ze wilde stranden en mooi bewaarde romeinse bouwwerken. In het binnenland hebben ze wilde paarden, maar daar zijn we helaas niet geweest.
Sardinie is niet typisch italiaans, de kant van Alghero is Catelaans en het schiereiland in het zuiden heeft zelfs arabische invloeden. Het eten is net anders als in italie, maar ik vond ook de mensen anders, relaxter.