Slaappilletjes zomaar meenemen in vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Slaappilletjes zomaar meenemen in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 12:01

Binnenkort heb ik een lange vlucht naar Zuid Afrika voor de boeg en omdat ik werkelijk niet kan slapen in iets anders dan een bed, heb ik van de dokter 2 slaappilletjes gekregen (één voor de heenreis, en één voor de terugreis).

Mag ik deze pillen echter zomaar meenemen? Ze staan niet op mijn medicijnpaspoort aangezien ik ze net heb opgehaald, en medicijnpaspoort wat ouder is. Ook heb ik geen doktersverklaring oid, er is ook niet direct een lichamelijke noodzaak voor de pillen, het is meer voor mijn eigen comfort.

Maar, wat doen ze bij de douane met deze pilletjes? Kan ze natuurlijk gewoon los in mijn broekzak stoppen, waarschijnlijk niemand bij de douane die het merkt. Of gewoon in handbagage in originele doosje, en hopen dat ze niet moeilijk doen. Maar slaapmiddelen vallen officieel onder de opiumwet, en dan zou ik dus een verklaring van het consulaat moet hebben met toestemming om de pillen in te voeren, en die moeite ga ik niet nemen voor 2 slaappilletjes, dan neem ik ze liever niet mee. Bij laten schrijven op medicijnenpaspoort of doktersverklaring is overigens niet makkelijk, huisarts zit zo'n 250 km bij me vandaan.

Iemand ervaring met slaappilletjes meenemen voor in het vliegtuig?

verootjoo

Re: Slaappilletjes zomaar meenemen in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:54

Nooit over nagedacht :Y) Maar ik heb ze altijd gewoon in mn tas :j

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:57

Kan je de huisarts niet mailen of bellen en vragen of hij het per post opstuurd?

Denk ook niet dat ze moeilijk gaan doen hoor.. gewoon in een doosje doen in je handtas en klaar

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:55

Hmm goede vraag.
Ik denk niet dat je er veel problemen mee krijgt. Er zijn erg veel mensen die slaappillen nemen op een lange vlucht.

Ik ben ook wel eens gevlogen met een voorraad pillen, niet om in het vliegtuig te gebruiken, maar had ze wel in mijn handbagage zodat ik ze wel had mocht mijn bagage kwijtraken o.i.d... Bij mij is er niks gebeurt!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:57

Ik vlieg ongeveer maandelijks en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. De slaappillen die ik meeneem, komen van mijn werk en staan derhalve niet in mijn medicijnpaspoort.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:58

De pillen die je krijgt van de dokter zijn geen echte slaappillen, maar meestal zijn het INslaappillen. Die mag je gewoon bij je houden. Ik ben zelf ook naar ZA geweest, en heb er ook twee gekregen. Eentje van tevoren ingenomen en eentje in mijn toilettas, geen centje pijn hoor!

Veel plezier in ZA! Ik zou zo weer terug willen...... onmiddelijk.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:01

Zelfs flesjes water hebben ze laatst (naar Maleisië) niet gemerkt, denk niet dat ze over 2 pilletjes moeilijk doen.
Ook over mijn medicijnen (zn 100 totaal mee naar Maleisië bijv.) hebben ze nergens iets gezegt. ;)

Edit; M'n vader werkt op Schiphol en zegt dat het mag ;)

Zuid Afrika is héél gaaf, veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Loiz op 03-07-09 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:03

medicijnen paspoort kan je ook laten maken bij je apotheek, is een officieel document waarbij de apotheek verklaard de medicatie geleverd te hebben. Als je huisarts/apotheek 250km verderop zit zou ik vragen of ze het willen faxen. Officieel document is beter, maar iets is beter als niets. Altijd!! in origineel doosje meenemen. Als ze willen doen ze moeilijk, maar de meeste slaapmedicatie valt in nederland niet onde de opiumwet. Als houden andere landen andere regels aan. In het beste geval vallen ze er (bij controle) niet over, in het vervelendste geval maken ze je het erg lastig.