Couchsurfen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Couchsurfen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:27

Hoi,

vorig jaar heb ik met mijn ex een keer gecouchesurft in Lissabon. Dit is gratis overnachten bij iemand thuis. De host die je dan onderdak biedt neemt je dan mee naar dingen die je gezien moet hebben of neemt je mee te stappen oid. Dit allemaal op gratis basis, omdat iedereen gewoon overal zou moeten kunnen leven volgens de bedenkers van de site. Een heel nobel streven, maar het kan dus ook!

Via www.couchsurfing.org kun je mensen opzoeken over de hele wereld. Zijn er mensen die hier bekend mee zijn en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Zou je het eng vinden of juist heel uitdagend?

Lijkt me leuk om van jullie te horen!

Goof

Re: Couchsurfen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:18

Ik ken iemand in australie die bij deze site ingeschreven staat en regelmatig toeristen over de vloer krijgt. Hij vindt het geweldig, ontmoet zoveel nieuwe mensen en profiteert daar weer van door een andere keer weer bij hen te verblijven.
Hij is er zeer enthousiast over.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:41

Wat grappig, was gisteravond net op zoek naar een plaats om te overnachten in Londen en kwam deze website ook tegen. Lijkt mij ideaal! Heb inmiddels ervaring met huizenruilen, wat echt super leuk is, dus waarom geen couchsurfen.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:05

Een vriend van mij was de eerste echte couchsurfer (letmestayforaday.com). Hij doet het nog steeds regelmatig en heeft ook erg vaak anderen over de vloer/op zijn bank. Volgens mij is er zelfs een van de couchsurfingsites die hij heeft opgezet.
Ik hoor vaak alleen maar goede verhalen. Gewoon goed op de tips letten die worden gegeven op de websites. Dan ben je veilig genoeg.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:37

Voor mij zou het echt iets ideaal zijn... vind het geweldig om nieuwe mensen te leren kennen, het is een ideale manier om de leuke plekjes van een streek te leren kennen,... Alleen is mijn moeder daar niet zo mee akkoord :+ , jammer maar helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:01

Ja dat is jammer Tanteuj, dan zou je het met iemand samen moeten doen. Ik vond het in ieder geval helemaal fantastisch!