paarden en pony's op aruba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saar0203

paarden en pony's op aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 23:38

hoihoi allemaal
wij gaan misschien voor 4 jaar naar aruba (horen we volgende week), maar nou heb ik "gelukkig" mijn eigen paard 1,5 jaar geleden verkocht, maar hebben wel sinds kort een shetlander voor mijn dochter waar zij helemaal gek mee is. ik heb eens nagekeken wat het allemaal ongeveer gaat kosten om deze mee te nemen, maar is bijna niet te doen. nou was mijn vraag of iemand mij hier kan vertellen wat de opties zijn om voor mijn dochter op aruba een nieuwe pony te kopen en wat de prijzen zijn daar. mocht dit een mogelijkheid zijn dan is dit weer een hele pak van mijn hard, want vind het echt mega-zielig voor mijn dochter. heeft ze eindelijk dr eigen ponytje.

(de reden dat we toch hier een pony gekocht hebben is dat aruba in eerste instantie niet door zou gaan, maar nou hebben we vorige week gehoord dat de kans er toch inzit)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:50

Allereerst, wat leuk dat jullie gaan! heb er zelf twee jaar gewoond en leuke tijd gehad. Paarden zijn toch wat anders dan hier. Er zijn enorm veel paso fino's op het eiland, mooie dieren, maar ook met anders dan de gemiddelde shet iig;). Er is weinig tot geen weide en de vraag is waar je je eigen paardje wil zetten. Er zitten echt verschrikkelijke ranches bij, paarden worden daar toch anders gezien als hier, maar uiteraard ook wat aardige. Ik ken via via nog iemand die daar woont en zelf nu haar eigen paard heeft gekocht aangezien zij daar permanent blijven. Ik zou daar zelf niet voor een eigen paard kiezen; simpelweg omdat ik de terugkeer te kostbaar zou vinden en ik met mijn overtuigingen (weidegang ed.) daar een beetje op stuk liep. Mocht je echt interesse hebben, wil ik die kennis wel voor je vragen om meer uitleg te geven(ze wooint er al jaren en weet erg veel). Veel plezier iig met alle voorbereidingen!!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:51

Ik heb zelf op Sint Maarten gezeten, maar hou er ook rekening mee dat paarden houden daar gewoon ontzettend duur is. Je zit op een eiland, dus alles wat je nodig hebt (brok/stro/hooi/zaagsel) moet geimporteerd worden. Op Sint Maarten zat één manege die pensionpaarden had en die vroeg 450 euro per maand!
Paarden zijn grazers, maar de Nederlandse Antillen zijn droge en zonnige eilanden, dus weinig tot geen gras. Hooi importeren is eigenlijk niet te doen, dus ze worden daar al heel anders gevoerd.
Zoals celticpony al zegt, de houding tegenover dieren is daar sowieso anders. Ik werkte bij een dierenkliniek en maakte veel mee met betrekking tot hondenleed. Honden worden vastgebonden aan een ketting, ze worden gebruikt voor gevechten, ze worden gedumpt op straat, etc.

Veel plezier trouwens, wel heerlijk leven daar ;)