Zwitserland! Wie gaat nog meer of is er al geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zwitserland! Wie gaat nog meer of is er al geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 10:09

Ik ga in September of Oktober ongeveer 10 dagen naar Zwitserland (Wollerau aan het meer van Zurich) en ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die naar Zwitserland gaan of al zijn geweest?
Mijn Tante woont in Wollerau en ik ben benieuwd of er mensen zijn met tips over leuke bezienswaardigheden?

Ik ben in ieder geval van plan om naar Einsideln te gaan om bij de Gouden Kathedraal te kijken en bij Stoeterij Einsideln, en waarschijnlijk ook nog naar Luzern.

Meer mensen met ervaringen (Positief/Negatief) over Zwitserland of wie gaat er nog meer?

luuntje

Re: Zwitserland! Wie gaat nog meer of is er al geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:07

Wij zijn een aantal keer in Zwitserland geweest.
Wij logeren dan in een boerderij van kennisen vlakbij Bad Ragaz (Sargans/Chur).

Het is mooi om met een treintje van Chur naar Arosa te gaan.
En vorig jaar zijn we naar Knie Kinderzoo geweest.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:50

Jaa ik ga bijna elk jaar heen, mijn tante woont er ook (met oom en neefje en nichtje). Ik ga dinsdag weer met een vriendin voor 13 dagen, we gaan dan waarschijnlijk naar Bern (shoppen), Genève en Locarno en dan gaan we nog een paar daagjes Italië en de rest van de tijd gewoon waar mn oom en tante wonen (Solothurn, mooiste Barokstad van Zwitserland :+ ).
Luzern is echt heel leuk & mooi! Alleen niet super groot, zou er niet de hele dag rond kunnen lopen ofzo. Misschien kan je wel een rondvaart doen dan over het Vierwaltstädtersee.
Schieningeplatte (geen idee of je het zo schrijft) is ook leuk, dan ga je met zo'n treintje de berg op en dan kom je op zo'n vet mooie berg. Nouja kan het niet echt uitleggen maar is wel bijzonder. :D Pff haha ik moet echt even nadenken ga er elk jaar wel heen en dan weet ik nu geen dingen. :+
Als er nog wat in de opkomt zeg ik het wel! :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 09:57

Loose schreef:
Luzern is echt heel leuk & mooi! Alleen niet super groot, zou er niet de hele dag rond kunnen lopen ofzo. Misschien kan je wel een rondvaart doen dan over het Vierwaltstädtersee.
Schieningeplatte (geen idee of je het zo schrijft) is ook leuk, dan ga je met zo'n treintje de berg op en dan kom je op zo'n vet mooie berg. Nouja kan het niet echt uitleggen maar is wel bijzonder. :D

Het vierwoudstrekenmeer bedoel je toch? Ik geloof dat het meer vooral beroemd is geworden door Willem Tell.
Daar wil ik ook zeker heen. Ik ga even kijken of het niet te ver rijden is vanuit Zurich.
Het Schieningeplatte klinkt ook erg goed! Maar hoe kom je dan weer beneden? :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:20

Treintje. :D Of lopen als je fanatiek bent. :)) Maar ik denk dat je tante misschien wel weet wat en waar het is als je ernaar vraagt. :D Maar dat is wel echt iets om boven te wandelen. Ze hebben ook wel wat leuke winkels in Luzern!

Ja dat meer ik weet niet de Nederlandse naam maar in het Duits is het iig Vierwaldstättersee. Gewoon het meer waar Luzern aan ligt. :D Oja je hebt daar ook zo'n mooie brug en daar staan van die leuke huisjes aan, familie van mijn oom heeft er daar ook een. :D
Oja je kan ook naar de Jungfrau, de hoogste berg van 3 naast elkaar in de Berner-Alpen.
En wat ik ook wel mooi vind is die kleine stadjes in het Frans-talige deel, Neuchâtel enzo en Yverdon les Bains. Maar dat is denk ik wel weer wat ver vanaf Zürich.
Wat trouwens ook leuk is (maar weet niet of het wel zo geslaagd is als het wat kouder is in de herfst :D ) is met ergens in een rivier stappen met een rubberbootje en dan je mee laten voeren met de stroming en dan ergens weer uitstappen. Heb het nog nooit gedaan, maar zou het altijd nog wel doen. Waarschijnlijk deze zomer. Het is dan niet vet ruig ofzo hoor, maar gewoon lekker met het water mee, gaat soms best snel maar niet zoals raften ofzo. :D

Verder weet ik opzich wel leuke dingen bij Solothurn in de buurt, maar dat is allemaal niet echt de moeite waard om helemaal vanuit Zürich voor daarheen te rijden, want zo bijzonder is dat dan ook weer niet. :D Gewoon iets waar je na een uurtje wel weer bent uitgekeken. Solothurn zelf is trouwens wel een leuk stadje, maar niet erg groot (15.000 inwoners geloof ik).

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:23

ik ga al zo'n 10 jaar naar zwitsterland, alleen een ander deel, als het niet te ver rijden is kan ik je zermatt aanraden met de matterhorn, of zoals boven genoemd de jungfrau daar ben ik vorig jaar geweest en je hebt als je daar naar boven gaat echt een enorm prachtig uitzicht, ga lekker in het restaurant zitten daar en je draait vanzelf rond :+

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:18

Zwitserland is een fantastisch mooi land! Ben net terug geëmigreerd vanuit de omgeving van Luzern/Gotthard. In september oktober kun je je er ook prima vermaken met (berg)wandelingen. Einsiedeln is een leuk stadje. Maar daar zijn er meer van: Appenzell, Bern, Zurich, Gruyerz, Bellinzona, Locarno.... De omgeving mis ik! Veel plezier :-)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:02

Ik heb vandaag een ticket geboekt!
8 oktober gaan we en 20 oktober komen we weer terug.

Ik las dat de nazomers erg lang kunnen zijn in Zwitserland, dus ik ben er nog niet uit of ik nou lange of korte kleding mee moet nemen _O-

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:07

neem beiden mee, de avonden koelen zowieso meer af dan hier en mocht je een hogerop gaan kan het ook koud zijn ;)