Tentje mee en gaan: hoeveel km per dag met auto?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Tentje mee en gaan: hoeveel km per dag met auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 21:57

Mijn vriendje en ik zijn van plan om in de auto te springen, tentje en spulletjes mee en naar het noorden te rijden. Het liefst rijden we de eerste dag meteen door naar Zweden. Wat is haalbaar om in één dag te rijden wat tijd en kilometers betreft? We zijn met z'n tweetjes en kunnen dus afwisselen met rijden. We wonen in Groningen, dus zitten al in het noorden van Nederland. Denemarken is een uurtje of 5/6 hier vandaan. Als het lukt willen we nog naar vrienden in Fins Lapland, 2400km vanaf ons huis.

Anoniem

Re: Tentje mee en gaan: hoeveel km per dag met auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:47

In principe is 1200 km. op een dag goed te doen.
Ligt er ook aan wat je gemiddelde snelheid ongeveer zal zijn.

Ik ging vorig jaar vanuit de kop van noord holland naar de cote d'azur en we hebben er 1,5 dag over gedaan. Maar onze gemiddelde snelheid was maar iets van 100km/u (kleine auto die best wel iets te zwaar beladen was :+) en nog een behoorlijke tijd file gehad ook.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:04

In één dag van Groningen naar bijvoorbeeld Malmö is prima te doen, zeker nu de brug er ligt. En dan ben je maar vast in Zweden. :j

Hoewel een nachtje Denemarken misschien ook best leuk is, ik vind Denemarken een leuk land om doorheen te rijden. :j

Volgens mij is Malmö zo'n 9 uur rijden. Als je kunt afwisselen, dan hoef je ook niet dat hele stuk door één persoon te laten rijden.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 10:08

Dat Malmö haalbaar moet zijn hadden we zelf ook uitgerekend. :j Het blijft wel lastig in te schatten als je zoiets voor het eerst doet. Denemarken lijkt me zeker ook leuk, maar omdat we door willen naar Finland blijven we daar dit keer niet overnachten. :)

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:09

Ik ben pas op vakantie geweest met mijn vriend, en wij zijn gewoon gaan rijden :) Onderweg kom je altijd wel een camping of hotel tegen..
Je kunt je dan heel flexibel aanpassen, omdat je nooit weet of je veel file of wat dan ook krijgt :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 10:11

Het gaat ook niet zozeer om overnachtingsmogelijkheden die we moeten boeken, maar om de afstand die we kunnen afleggen in een dag. :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:33

Ik zou op een 1000km/dag rekenen.. Er vanuit gaande dat je geregeld wel eens stopt om je benen te strekken, naar toilet te gaan, wat te eten. Wij zijn vorig jaar van Leuven naar Roemenië gereden, eerste dag smorgens om 6uur vertrokken en tot 's avonds 8uur gereden (met om de twee/drie uur een pis/eet/strekpauze) en we zijn tot iets voorbij de grens van Hongarije geraakt, wat dus ongeveer een 1000km is. Het tweede stuk (groot deel in Roemenië) hebben we op dezelfde tijd VEEL minder km's gedaan, omwille van de staat van de wegen en door gebrek aan autosnelwegen... Maargoed, dat probleem zal je in het Noorden niet hebben.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 16:21

Nee dat niet, wel mag je in Zweden geloof ik niet zo hard als in Nederland, althans, in Finland mag je op de meeste wegen maximaal 100.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:22

Ik zou uitgaan van 500 km per dag. Dan heb je ook nog wat tijd om op je gemak wat te bekijken of lekker te lunchen onderweg. Het is tenslotte vakantie.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:04

Ja het hangt er vanaf hoe op je gemakje je gaat rijden. Vriendlief en ik kunnen 1000 à 1200 km op een dag rijden, maar wanneer we op de bonnefooi gaan en eigenlijk nergens naartoe moeten, rijden we tussen de 500 en 700 km per dag..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:13

Wij zijn een keer vanuit Florence in 1x naar huis gereden (Almere). Daar weg om 8.30 uur en 's nachts om 0.30 uur thuis. Was dacht ik zo'n 1600 km. Is te doen als je allebei rijdt, maar niet aan te raden. Kwamen toch behoorlijk verfrommeld uit de auto. En dat was een hele nieuwe met airco etc.

Nu rijden we niet meer dan 700 per dag ook omdat er inmiddels 2 kinderen zijn die na 2 uur wel weer even de beentjes willen strekken.

Zelf vind ik 1000 km met z'n 2-tjes het maximale. Dat is nog zo'n 10 uur rijden, zeg maar van 8 tot 18 uur.

Ik zou gewoon lekker gaan rijden, tegen een uur of 3/4 een camping opzoeken. Tentje opzetten, even de benen strekken (zie je nog wat van de omgeving) wat drinken en eten en de volgende dag weer verder gaan. Het is tenslotte vakantie!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:41

1000 met zn tweeen dan ben je inderdaad de hele dag goed aan het doorrijden. Dat is op zich goed te doen.

Als je tussendoor nog wat wilt zien van de omgeving en inderdaad lekker beetje lunchen ofzo dan kom je een stuk lager uit. Ik denk dat de benadering van Lien2 wel aardig klopt.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:43

Lien2 schreef:
Ik zou uitgaan van 500 km per dag. Dan heb je ook nog wat tijd om op je gemak wat te bekijken of lekker te lunchen onderweg. Het is tenslotte vakantie.

Dan duurt het wel heel lang voor je er bent. :) En als je als doel Finland hebt, dan heb je denk ik ook niet zo veel interesse/tijd om alles wat je onderweg nog tegenkomt rustig te bekijken.

1000 km moet kunnen. Zeker als je met z'n 2en kunt rijden.
Veel plezier vast! Lijkt me super om eens naar Finland te gaan! :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:47

imre, 1000 km per dag is goed te doen. ook voor jou als toch nog beginnende bestuurder.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 09:44

Het gaat vooral om de eerste dag, zodra we in Zweden zijn doen we het rustiger aan. We gaan inmiddels uit van duizend, ben benieuwd hoe snel we dat doen en hoe moe ik 's avonds ben. :+