Op reis voor drie maanden, wat niet vergeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brennie85

Op reis voor drie maanden, wat niet vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:41

Hallo allemaal!

Volgende week ga ik op reis voor drie maanden. Ik blijf de eerste 2,5 maand op dezelfde plaats werken en daarna ga ik nog op vakantie met mijn vriend. Heeft iemand tips met wat ik echt niet moet vergeten mee te nemen? Ik ben nu wel een lijstje aan het maken maar kom niet echt verder dan de standaard dingen zoals tandpasta enzo. Ik blijf gewoon in de bewoonde wereld en de Champion is dichtbij maar heb het liefste gewoon eigen, nederlandse spulletjes. Daarnaast duurt de reis er naar toe zo'n 12 uur.
Wat moet ik echt niet vergeten en wat ben je zelf eens vergeten wat niet zo handig was?

Sterre

Re: Op reis voor drie maanden, wat niet vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:47

Waar ga je naar toe en wat voor soort vakantie ga je houden (in een hotel, trekken etc.) :) ?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:47

Eventuele medicatie, of huis tuin en keuken ehbo zooi.
misschien iets van cup a soup ofzo?
Paspoort, geld of cheques.
voldoende kleding.
en dat weet ik het even niet meer ;)

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:49

Ik ga naar zuid-frankrijk (pyreneeen) daar werken en wonen op een camping.
Cup a soup is wel een goed idee!!!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:54

Ik ben vorige winter 3 maanden op de Canariche Eilanden geweest. En neem 1 ding van mij aan: binnen Europa is alles overal te verkrijgen. Desnoods met een kleine omweg. Dus maak je niet te druk. Neem wel je eventuele vaste medicatie mee.
En schrijf belangrijke nummers op in een boekje. Mocht je mobiel stuk gaan ben je niet alles kwijt.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:56

Je paspoort en overige belangrijke (reis)documenten volledig inscannen en naar je email toesturen. Mocht er iets vervelends gebeuren, zoals een overval of spullen kwijtraken, dan weet je dat je altijd je paspoort op je mail hebt staan

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:57

kimnytocize schreef:
Je paspoort en overige belangrijke (reis)documenten volledig inscannen en naar je email toesturen. Mocht er iets vervelends gebeuren, zoals een overval of spullen kwijtraken, dan weet je dat je altijd je paspoort op je mail hebt staan

Dat is een hele goede tip * gaat gelijk scannen* dank je wel!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:58

[MW] >> [BI]

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:01

brennie85 schreef:
kimnytocize schreef:

Dat is een hele goede tip * gaat gelijk scannen* dank je wel!

Zeker een goede tip, die dingen ga ik als standaard in mijn email zetten!! +:)+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:08

Medicijnen (thermometer, aspirines, blaren spul, keeltabletten, norit enz.).
Slaap je in een tent? Dan zou ik als het lukt m´n eigen kussen meenemen.
Verder zou ik naar Frankrijk idd niet al te veel meeslepen (tenzij je met je eigen auto gaat en het niet uitmaakt wat je meeneemt ;) ), want het is daar allemaal te koop.
Moet je zelf koken? Vergeet dan niet om wat kruiden/peper/zout mee te nemen, hoef je daar de eerste dagen niet meteen naar op zoek te gaan :+ . Vraag ook even na of je iets van pannetjes, servies en bestek mee moet nemen.
Zonde als je het thuis hebt liggen en daar alsnog moet kopen ;) .

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:14

Koken hoef ik niet, wordt voor me gedaan, hebben eigen koks gelukkig. Mijn eigen kussen neem ik sowieso mee!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:24

Ik bedenk me net, een kaart (gelamineerd) met belangrijke gegevens. Zoals adressen van thuisfront en wie te bellen als er iets is. (natuurlijk wel met land code erbij)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:10

Oh handig topic dit, ik vertrek februari 2010 ook voor 3,5 maanden naar het buitenland.
Die tip van je belangrijke papieren inscannen en naar je mail sturen, is echt een goeie! +:)+

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:35

Vergeet je reisverzekering niet! Ben je bijvoorbeeld gedekt in het buitenland als je naar de dokter moet of als je spoedeisende hulp nodig hebt? De dekking is per ziektekostenverzekeraar anders. Zo dekt mijn basisverzekering géén geneeskundige kosten in het buitenland en mijn aanvullende verzekering alleen landen in Europa. Voor de Antillen heb ik destijds een reisverzekering met geneeskundige kosten moeten afsluiten, om ook wereldwijde dekking te hebben. Hou hierbij ook rekening met de lengte van je 'vakantie'. Mijn reisverzekering dekte niet langer dan 60 dagen aaneengesloten. Hiervoor heb ik dus een extra verzekering moeten afsluiten. Dit kwam bij mij trouwens wel van pas. Ik had voor zo'n 500 dollar aan ziektekosten in zes maanden tijd ;) De reisverzekering dekt vaak ook diefstal van persoonlijke spullen en dergelijke. Soms ook wel handig als je veel dure spullen mee hebt.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:14

Wereldstekker, ook altijd handig.
Geen idee of je die in Frankrijk ook nodig hebt, maar je weet maar nooit.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:49

In Frankrijk hebben we gewone stekkers, net als in Nederland. (alhoewel je bij sommige stopcontacten een aarde pin hebt zitten, maar de meeste moderne stekkers in NL passen daar gewoon op. (alle platte, en die met een gat erin etc.)

Cup a soup hebben we hier ook gewoon.. Alleen niet van het merk, maar is uiteindelijk allemaal hetzelfde.

Ik kan me geen hele speciale dingen bedenken, die hier nog niet zijn genoemd... Ja goede zonnebrand en aftersun...
Medicijnen als norit ed. zijn hier heel, heel makkelijk te krijgen, en meestal nog goedkoper dan in NL ook.