Op vakantie gaan zonder vaste bestemming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_

Op vakantie gaan zonder vaste bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 20:02

Hee! :D

Ik was wel benieuwd wie dat wel eens heeft gedaan, gewoon de auto is ingestapt met een tent/slaapzak etc. en dan kijken waar je heen gaat?

Het lijkt mij wel leuk om te doen met m'n vriend aangezien ik niet een ál te dure vakantie wil, omdat ik deze zomer ook m'n scooter koop.
Ik denk zelf om richting Frankrijk te rijden, lijkt me erg leuk!

Dus hoop dat jullie je ervaringen willen delen!

Anoniem

Re: Op vakantie gaan zonder vaste bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:09

Vorig jaar gedaan met een vriendin :)
Was erg leuk, het idee was wel Frankrijk.. of Italië...
Uiteindelijk in St. Tropez beland en daar gebleven :D (en een top vakantie gehad)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:13

Ik idd ook vorig jaar. Met mijn 3 beste vrienden! Leukste vakantie ooit! Juist omdat die jongens nooit ergens een probleem van maakten.
We waren eerst zaterdagavond langs de visserijfeesten op Breskens geweest, toen rond een uur of 2 s nachts in de auto gestapt en een eind gereden. Volgende dag rond 12.00 waren bij de Atlantische oceaan. Camping gezocht en tentje opgezet en naar 't strand gegaan. Na 1 mooie dag gehad te hebben (de aankomstdag) bleef het maar regenen. 's Avonds besloten om toch maar weg te gaan, dus snel alles inpakken en rond 22.00 in de auto, maar naar de Middellandse Zee gereden richting de Pyreneeën en daar zijn we nog gebleven. Was echt onwijs top!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:14

Vroeger, toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging deden we dat altijd! Heerlijk :D! Heb nog altijd hele fijne herinneringen aan die vakanties :j.

Vorig jaar heb ik het ook gedaan met m'n vriend. ANWB campinggids mee en maar rijden :D.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:17

Wij gaan altijd richting Zweden, maar wat het precies wordt...
Weten we echt nooit van te voren. Het kan van alles worden, gewoon net waar het leuk is blijven we lang en waar het niet leuk is maar één nachtje.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:24

Mijn vriend en ik hebben dit vorig jaar ook gedaan. In eerste instantie was het plan om naar Duitsland te gaan, maar uiteindelijk is het Zwitserland geworden. De 1e nacht hebben we in Duitsland overnacht. Daar hebben we toen besloten naar welk gebied we gingen in Zwitserland met behulp van de campinggids van de Anwb. We hebben echt een topvakantie gehad en door de campingeigenaar te vragen wat leuke plekken waren om heen te gaan hebben wel heel veel mooie plekken gezien.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:27

Ja hoor, doe ik ook. Gewoon spullen in de auto en gaan. Ik heb wel een idee van de streek waar ik heen wil, maar hoe lang ik over de reis doe, op welk kampeerterrein ik uiteindelijk terecht kom, en hoe lang ik daar blijf, ligt nooit van tevoren vast. Lekker onspannen en genieten!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:38

altijd :j alleen korte tussendoorvakanties boeken we want dan willen we niet te veel tijd kwijt zijn aan zoeken naar een camping.

Tot nu toe (8 jaar) hebben we pas 3x een camping getroffen die al vol was. Maar zeker in Frankrijk zijn zoveel campings dat je nooit lang hoeft te rijden voor je bij de volgende bent ;)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:47

Ik vind dat ook geweldig om te doen, meestal staat alleen het land van bestemming vast.

In mijn geval ben ik gek van Groot-Brittanie en Schotland, en om daar te komen moet je toch een overtocht regelen. Dat is dan ook het enige dat vast staat, voor de rest: auto, tent, camping-gids en wat cash-geld mee. Heerlijk! Zo 3x GB (zuiden) gedaan, en 1x Schotland.

Verder zo ook naar Frankrijk geweest, na een tussenstop in België, en Denemarken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:53

LZP = > BI

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:42

Ik ga dit jaar samen met een vriendin 3 weken rondrijden door Europa. Het enige wat we een beetje hebben gepland is de route (frankrijk, andorra, cote d'azur, italie, slovenie, oostenrijk, duitsland). We hebben geen camping niks geboekt en we weten ook niet hoe lang we overal blijven en ik denk dat het echt een geweldige vakantie gaat worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:39

Dit klinkt wel heel leuk zeg :). Ik wil dat ook altijd al eens doen!

Mensen die ik ken die hebben het ook gedaan en hun is het heel goed bevallen!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:44

Hebben we vorig jaar gedaan, we wilden ongeveer naar de Ardeche(en zijn daar ook beland) maar had ook ergens anders kunnen worden, na een dikke week werd het weer slechter en bedachten we dan maar naar Spanje te rijden. De terugweg via de Auvergne was ook niet gepland maar wel geslaagd!
Ik doe het niet graag weer zo althans MET KIDS. Die vroegen de hele tijd: wat voor camping? is er een zwembad? enz...
Niet echt handig, maar voor onszelf wel erg leuk en verrassend!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:44

Dat lijkt me hartstikke gaaf, maar wel gewaagd!
Toch is het een droom van me, en wie weet, ooit een keertje. :)

Het lijkt me geweldig om mijn hele boeltje in te pakken, van dikke truien tot slippers, en compleet gepakt en bezakt naar Schiphol gaan, en daar maar uitpuzzelen hoe en wat we precies gaan doen.

Heel gaaf!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:54

Yep, doen vriendlief en ik ook al 3 jaar.. Meestal besluiten we een avond van tevoren waar we ongeveer naar toe willen (afgelopen jaar was dat Italie, merendistrict) en dan maar rijden.. Komen we onderweg door een leuk gebied heen, dan stoppen we daar en doen we een nachtje.. Is het leuk blijven we misschien wat langer, is het niks dan cruisen we weer lekker door, heerlijk :D

ALS we dit jaar nog op vakantie gaan (wat dus nog niet zeker is) boeken we waarschijnlijk weer niets, en gaan we richting Frankrijk of Kroatië.. Of heel wat anders, we zien wel :P