Vakantie omboeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Vakantie omboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:50

Ok, de titel is niet helemaal duidelijk, maar het is als volgt:

Ik ga met 4 vrienden op vakantie. Dat is al geboekt, net helemaal betaald. Vakantie is eind juli.

Nu heb ik een aanbod gekregen om naar Amerika te gaan, maar 2 vakanties vind ik voor een student toch wel erg veel, bovendien kan ik dat niet echt betalen.

Dus ik zit te denken... Als ik die vakantie met vrienden afzeg... Maar dat is al rond, dus ik neem aan dat dat dan niet meer kan?

En evt een andere persoon in mijn plaats sturen, kan dat dan wel omgeboekt worden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:04

Welke reisgigant heb je deze reis geboekt?

Google even hun telefoonnummer en bel ze even :D

Zonder gekheid, een andere reis die je leuker lijkt is uiteraard geen reden om je annuleringsverzekering (als je die hebt) aan te spreken. Als je een ander vind om in jouw plaats te gaan is omboeken van je reis (met evt. meerkosten) vast wel mogelijk. Maar als je het reisbureau/ de reisaanbieder zélf contacteert ben je met één telefoontje toch echt meer wijzer geworden dan anderen kunnen raden in een topic als dit ;) Succes in ieder geval! :)

Anoniem

Re: Vakantie omboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:07

Ik denk dat je toch een ander moet zoeken, ik weet niet of jullie annuleringsverzekering voor de hele groep of individueel is. Weten je vrienden dit trouwens al? Als ik met een groepje zou gaan en 1 iemand wil opeens niet meer zou ik toch wel erg beledigt zijn!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 23:10

Het is maar een idee, voorlopig zeg ik helemaal niets af en probeer ik het geld gewoon bij elkaar te krijgen.
Maar dan weet ik wat mijn mogelijkheden evt zouden zijn.

Daarbij, zitten er inmiddels ook al wat haken en ogen aan de vakantie met mijn vrienden, maar dat houd ik liever privé. Voor de extreem nieuwsgierige mensen, je kan het altijd vragen via pb ;) .

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:00

LZP -> BI

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:29

Een geboekte vakantie afzeggen kan alleen tegen kosten (hoeveel is afhankelijk van hoe ver van te voren er afgezegd wordt). Een anuleringsverzekering zal hier niet veel bij helpen want er is geen "geldige" reden. Een ander voor jou in de plaats laten gaan is het goedkoopste alternatief- er hoeft alleen een "naamsverandering" doorgegeven te worden (vaak een paar tientjes).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:32

Er staat waarschijnlijk in de boekingsvoorwaarden hoeveel het kost om te annuleren. Het is meestal een percentage dat oploopt naarmate de vertrekdatum dichterbij komt. Ik zou inderdaad even het reisbureau bellen... Wat vinden je vriendinnen ervan dat je liever de andere vakantie wil?