in je upje op vakantie?wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

in je upje op vakantie?wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:52

deze zomer heb ik 3 weken vakantie.
In eerste instantie wilde ik een paardrijvakantie doen,toen niet,maar ik merk dat ik er écht even tussenuit moet.
Omdat ik single ben en echt even tot rust wil komen,wil ik alleen op vakantie.
Dit heb ik nog nooit gedaan,afgezien van regelmatig London/Engeland. :+

Ik zit te denken aan een stedentrip(rome,venetie,athene,lissabon,barcelona,helsinki..alles kan nog).
Zon vakanties is niks voor mij,ik wil juist iets zien als ik op vakantie ga.

Wie gaat er ook weleens op vakantie?en waar ga je dan heen?
en wie heeft er een leuke vakantie/stedentrip te bieden?

zijn ook mensen die me adviseren ergens een vliegtuig heen te pakken en dan daar maar te zien,ik durf dat dus niet :o

kortom,help!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:11

Houd er rekening mee dat de steden in Zuid-Europa in de zomer bloedheet zijn, en dat dat niet echt bijdraagt aan leuk door de steden lopen. Barcelona is misschien nog wel te doen, maar ik heb begrepen dat je in juli/augustus beslist niet in Rome, Venetie en Athene wilt zijn.
Ik zou bovendien wel echt het hotel vooraf regelen. Dan hoef je daar tenminste niet te veel tijd te verspillen aan hotels zoeken, en je weet of je een eenpersoonskamer kunt krijgen (en niet een tweepersoons tegen ook het tarief van twee personen.) En lang leve internet, dat is altijd zo gebeurd.

Waar je ook zeker naar zou kunnen kijken zijn individuele georganiseerde arrangementen. Je hebt dan ter plekke een aanspreekpunt en een aantal dingen zijn al geregeld, maar je bent verder wel vrij om je eigen gang te gaan. Je kunt op die manier bv ook lekker buiten de steden wandelen ( http://www.wandelvakantie.info/ of http://www.snp.nl/reizen/alle-wandelrei ... ele-reizen voor inspiratie)

Zelf ben ik al vaker met groepsreizen meegegaan, en zeker als die wat luxer zijn en je als het nodig is gewoon je eigen gang gaat, kunnen die erg leuk zijn. Je kunt vaak ook een eenpersoonskamer boeken. Helemaal alleen zou voor mij niks zijn, ik heb wel ergens wat aanspraak nodig. En ik hou van ruige gebieden, die zou ik beslist niet helemaal alleen doorkruisen, dat is me iets te gevaarlijk.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:13

Heey kijk anders even op de site van djoser (als ik het goed schrijf) een vriendin van me gaat volgend jaar ook alleen op vakantie naar afrika!

Karin

Re: in je upje op vakantie?wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:17

ik heb ervaring met een groepsreis,ben naar thailand geweest.
zuid afrika en dergelijke wordt me te duur,djoser heeft mooie reizen maar duur(heb hun brochure/boek hier liggen).

shadow,bedankt voor de tip qua temperatuur. daar had ik dan weer niet bij stilgestaan.hoewel ik ook in thailand ben geweest waar het op een geveven moment ruim 40 graden was. warm,maar te doen...

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:22

Ik ben ook absoluut geen fan van zon-zee-strand vakanties. Mijn 'tripje' deze zomer gaat naar Polen. Beetje een doorreis.. Warschau, Krakow, Auswitch en Birkenau en dan naar de bergen (grens polen/slowakije). Misschien is zoiets ook eerder jou ding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:24

hm,tantjeuh dat klinkt ook mooi!!!!
hoe ga je dat doen????

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:26

Heb je je rijbewijs en een auto? Gewoon lekker rondtrekken!!! Heb ik ook een keer gedaan in mijn up. Geld mee, telefoon mee en wat bagage. En zien waar je terecht komt. Als het ergens heel mooi of gezellig is kun je een dag extra blijven, en als je het wat minder vindt dan rij je na een nachtje gelijk weer verder. Is echt ontzettend leuk!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:32

Anoniem schreef:
hm,tantjeuh dat klinkt ook mooi!!!!
hoe ga je dat doen????

Met het vliegtuig heen en terug met Wizz air, wat in totaal amper 45€ kost. Ginder verblijf in jeugdherbergen (prima oplossing als je alleen of met twee bent.. praktisch en goedkoop. Met een 15€/nacht+ontbijt ben je gesteld) en doorreizen met de trein (Warschau-krakow en krakow-Zakopane, telkens een treinritje van een uur of 3/4uur), van krakow naar de concentratiekampen is er een busverbinding..

Prima mix van cultuur, geschiedenis, natuur (bergen en natuurparken)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:36

klinkt mooi.

wizz air ken ik niet. waar vliegt die op?warschau?
jeugdherbergen is voor mij prima(ben 28,nog jeugdig he???).

femke,ja heb een auto...maar geen idee waar ik dan heen moet rijden...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:39

Ieder land in Europa heeft leuke en interessante steden. Je kunt door Duitsland rijden, richting Berlijn! Ontzettend leuke stad! En dan desnoods daarna omlaag en weer terug. In frankrijk kun je ook heel leuk rondrijden van stad en mooie streek naar de volgende.

Aangezien dit je eerste keer is zou ik mij beperken tot Duitsland, Frankrijk, Belgie enz. Ga niet gelijk te ver, mocht het totaal bevallen dan ben je sneller thuis. Maar als je eenmaal de vrijheid geproeft hebt, heb je dikke kans dat je het heerlijk vindt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:40

berlijn ken ik wel,daar ben ik al eens geweest.
frankrijk ben ik geloof ik 15 jaar op vakantie geweest,dat ken ik ook wel,hahaha.

denk dat ik het toch wel wat verder weg wil...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:43

Anoniem schreef:
wizz air ken ik niet. waar vliegt die op?warschau?

http://wizzair.com/

Vanaf Eindhoven op Budapest, Katowice/Krakow en Praag.

Vanaf Dortmund is ook prima te doen vanuit NL (en dan heb je meer keus). Een vriendin van mij uit Roemenië vliegt op die route nog wel eens met Wizz en zij is er erg tevreden over.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:44

Dan moet je dat doen, als je er zoveel vertrouwen in hebt. Zwitsterland, Oostenrijk of juist richting de Scandinavische landen? Is allemaal heel mooi, te combineren met de leuke steden.

Bedenk wel dat als je echt naar het zuiden gaat je wel een auto met airco moet hebben. Je stikt je anders de moord. In de wat noordelijkere landen heb je daar minder last van.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:44

'Jeugdherberg' is trouwens een heel ouderwets begrip, hostels zijn nl. voor alle leeftijden. ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:45

Maar wel vaak leuk geprijsd! Net als backpackers hostels.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:46

Wat ik bedoel te zeggen is dat 'jeugdherbergen' niet meer bestaan. ;)

Ze heten tegenwoordig idd (backpackers)hostels en zijn voor alle leeftijden. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:48

Niet in alle gevallen. Er zijn nog zat jeugdherbergen over hoor! En ook onder die naam. Alleen wel voor alle leeftijden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:48

Oh op die manier. Ja, die hebben de oude naam behouden. Vooral de Duitsers hebben daar nog een handje van:

http://www.jugendherberge.de/

Maar het is een misvatting dat die dingen alleen voor 'de jeugd' zijn, zo bedoel ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:51

nee,dat wist ik.
daarom zei ik erbij dat ik nog best jeugdig was,met 28...maargoed,inderdaad hostels zijn het dan.
wat ik ook prima vindt.
budapest lijkt mij ook mooi...eens wat zoeken.
praag ben ik al vaker geweest(sowieso tsjechie)..

edit:mijn zus woont nabij Londen,haar wilde ik ook nog graag bezoeken.
zou dus eventueel ook nog een stuk van engeland kunnen bekijken,of dublin ofzo...
nadeel is dat treinen in engeland duur zijn en binnenlandse vluchten ook..
ervaringen daarmee?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:58

Ik ben zelf erg fan van Ierland, juist ook omdat de mensen zo open en vriendelijk zijn, het éénpersoonvriendelijk is en liften is goed en veilig.

Maar als je wat verder weg wiltl... heb je al aan IJsland gedacht? Waanzinnige natuur, vriendelijke mensen, veilig, ERG GOEDKOOP nu! en je kunt er heerlijk rijden (tölten). Mensen spreken een heel vreemde taal, maar zijn over het algemeen erg goed in Engelse taal. (in tegenstelling tot oost-europa).

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:11

Ik ben 3x alleen weggeweest. 1x met een groep mee maar dat vond ik helemaal niets. het moet je ding zijn om met andere die alleen zijn weg te gaan.

Daarna ben ik 1x naar Catalonie gereisd waar ik heb geholpen op een Nederlandse camping voor 10 dagen. En een jonge haflinger voor ze ingereden. Super leuk om te doen. Terug naar huis nog 2 dagen in Barcalona blijven hangen. Super...nog nooit zn plezier alleen gehad op vakantie en wat een rust.

3x ben ik een weekje gewoon naar een hotel in Belgie geweest super relaxed...gewoon lekker rond gekeken. En als je niet moeilijk bent in contacten leggen dan ontmoet je op deze manier vele leuke mensen en leer je om jezelf gewoon lekekr te redden. Maar mijn leukste alleen was toch wel die in Barcelona en de camping helpen...zoiets is ook vakantie ondanks dat je werkt....zeker met het inrijden was lol hebben en met de toeristen de bergen in rijden met de paarden heerlijk!