Bangkok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jipkip

Bangkok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 00:15

Wie is er geweest? :D

Ik ga in september 5 nachten (stop over richting australie) en ik vben erg benieuwd! Die hostels zijn erg goedkoop. Kan ik verwachten dat ik in zo'n hostel zonder kakkerlakken slaap of kan ik beter op zoek naar een wat duurder hotel? En waar zijn jullie allemaal geweest, wat moet ik zeker zien?!

groetjes

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 00:27

Ik ben in Bangkok geweest, ook als stop richting Down Under :D !

Ik vond het vreselijk, veel armoede, bedelaars, stank, straathonden, chaos... Ik heb in een 5* hotel (Ambassador) overnacht en was daar erg blij mee.

Erg veel heb ik daar niet gezien, heb een beetje door de stad gedwaald en dus ook de niet toeristische omgeving gezien, sloppenwijken dus; zeer bedreigend ! Ben ook in erg luxe shopping mal geweest dat werd bewaakt door ventjes die amper groter waren dan de automatische wapens die ze bij zich hadden.

Ik hoop dat jouw bezoek aan deze stad positiever is......!!

laulau85

Re: Bangkok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:44

Ik ben een jaar of 6 terug in Bangkok geweest en vond het er prachtig!

Ja er zijn inderdaad sloppenwijken zoals in heel Thailand maar heb je er totaal niet bedreigd gevoeld.

Verder is Patpong heel leuk wat betreft winkeltjes en kraampjes met nep-artikelen. Het ligt alleen wel midden in het Red Light district van Bangkok maar buiten dat ze je binnen proberen te lokken soms heb je er echt geen last van. Je kan er trouwens ook heel lekker eten bij eettentjes in de buurt (ons hotel lag tegenover Patpong...)

Daarnaast is een tripje met de watertaxi leuk als je naar de paleizen etc gaat. Die zijn echt heel mooi! Hier een foto van ons met een bewaker voor een van de paleizen. Die man ging bijna van zijn houtje het was toen boven de 40 graden...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7CKFTEX6

Verder zou ik zo gauw niet weten is al een aardig tijdje terug dat ik daar geweest ben haha. En wij zaten geloof ik maar 3 dagen in Bangkok aan het einde van de rondreis door Thailand dus hebben niet heel veel gedaan doordat we moe waren hihi...

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:23

En een excursie naar buiten de stad, heeft iemand dat gedaan?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:59

sophie_kurk schreef:
En een excursie naar buiten de stad, heeft iemand dat gedaan?

nope :n

O ja, als je leven je lief is....stap dan niet in een tuk-tuk %)

Nee, nou even serieus..ik reageer misschien wat negatief, maar voor mij was een bezoek aan deze stad echt een cultuurshock. Ik heb dagen wakker gelegen met enorme schuldgevoelens richting de bedelaars die gewoon voor me op de straat gingen liggen...vreselijk. Ook de beelden van uitgemergelde straathonden staan nog steeds (!!) op m'n netvlies gebrand.

Ik persoonlijk kan daar niet tegen en het overschaduwde werkelijk het gehele bezoek. Ik had het ook niet verwacht. Hoogstwaarschijnlijk als je rekening houd met dit soort situaties en beelden, je er beter tegen kunt en zul je een paar geweldige dagen hebben in Bangkok.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:41

[quote="freespirit
Nee, nou even serieus..ik reageer misschien wat negatief, maar voor mij was een bezoek aan deze stad echt een cultuurshock. Ik heb dagen wakker gelegen met enorme schuldgevoelens richting de bedelaars die gewoon voor me op de straat gingen liggen...vreselijk. Ook de beelden van uitgemergelde straathonden staan nog steeds (!!) op m'n netvlies gebrand.
[/quote]

Was zeker je eerste bezoek aan Zuid-Oost Azie? Je moet je wel realiseren dat Bangkok enerzijds een wereldstad is, met super de luxe hotels, geweldige shopping malls maar dat het eveneens een grote stad in een derde wereld land is. En daar is het leven voor mensen die weinig hebben erg hard (en zeker voor dieren!) Dat kan best een shock zijn als je dat nog niet eerder van dichtbij hebt gezien, maar dat is wel de realiteit. Sloppenwijken heb je als toerist helemaal niets te zoeken, is ook niet verstandig om daar als toerist rond te lopen, als je niet met een local bent die weet waar je wel of niet moet zijn.

Afgezien van dat, is Bangkok een geweldige stad, die heel veel te bieden heeft. Bereid je wel voor op een enorme stad, heet, chaotisch, druk, bijna altijd spitsuur en veel smog. Maar verheug je maar vast op heerlijk eten voor heel weinig geld, Op elke straathoek zijn er massage salons, waar je voor een paar euro een geweldige voet massage hebt of als je durft een nogal grondige Thaise massage. Ga naar het paleis of bezoek een van de vele tempels. Even lekker uitwaaien tijdens een boottochtje op de rivier. Geniet van de geuren en kleuren op de lokale markten, shop je helemaal suf voor erg fijne prijzen in supermoderne shopping malls. (meteen even bijkomen van de hitte) En als je er niet precies het juiste jasje vindt, dan laat je die gewoon maken bij een van de vele kleermakers. Een dag later kan je hem al ophalen.
Wat ook echt een aanrader is, is een fietsexcursie, kom je op plekken die je helemaal niet in Bangkok zou verwachten.
Als je behoefte hebt aan een beetje frisse lucht, dan boek je een tour van een of enkele dagen richting Kanchanaburi, River Kwai. Daar is het erg mooi.

Genoeg te doen, dacht ik zo.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:12

Ik ben er zomer 2007 geweest tijdens mijn rondreis door Thailand en Maleisie. Het is even wennen als je er bent maar nav verhalen was ik vrij goed voorbereid wat betreft de chaos en hitte enzo. Fietsen bij Co van Kessel is erg leuk. Dan ga je naar het 'platteland' van Bangkok zoals ze dat daar noemen. Heel leuk omdat je zo een hele andere kant van Bangkok ziet waarvan je niet hd verwacht dat het dat zou hebben. Verder is een 1 daagse tour naar de floating market, river kwai en tijgertempel ook leuk om te doen. Verder zou ik wat tempels/paleizen bekijken en shoppen als je dat leuk vind.
Ik heb tijdens mijn reis toen niet in hostels geslapen omdat simpele hotels goed betaalbaar waren. Als je wilt weten waar ik in Bangkok heb geslapen moet je even een PB sturen. Weet alleen niet of je alleen gaat en of je er dan een 1 persoons kamer kunt boeken.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:53

Ik ga in februari een half jaar in Bangkok studeren, en probeer me ook voor te bereiden op de cultuurshock die er ongetwijfeld komt.

Probeer door de eerste indruk heen te prikken. Bangkok is niet alleen warm, druk en chaotisch, er zijn een heleboel mooie plekjes. Geniet van de stad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:19

ik ben vorig jaar in bangkok geweest en daar 3 dagen verbleven.
mij beviel het prima.
zonder moeite direct in de eerste beste tuktuk gaan zitten,die man reed mij en vriendinnetje urenlang rond,uiteraard naar een of ander fabriekje waar zijn vrouw kleding maakte(jaja,ze dachten wij willen wel kleren kopen).
Maar dat wilden we niet en geen probleem,hop,verder met de tuktuk.
ik heb me er geen moment onveilig gevoeld.
let er wel op dat je de echte taxi's neemt er rijden veel neptaxi's rond.
en ding af. al deed ik dat niet extreem want de prijzen zijn ook erg laag..
verder zijn de mensen echt,vreselijk vriendelijk en behulpzaam. het is er warm,en het stinkt er redelijk,probeer je daar op vooor te bereiden.
ik vond de palace(ben de naam kwijt...maar echt enorm groot complex...)echt mooi om te bezoeken. ook china town vond ik gaaf,de floating market...