Kuala Lumpur Internation Airport (KLIA) Wat is er te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jackieboy

Kuala Lumpur Internation Airport (KLIA) Wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:33

Hallo!

Ik vlieg samen met een klasgenoot van me, vrijdag naar Nieuw Zeeland :D
Maar nu hebben we een tussenstop van bij 13 uur in Kuala Lumpur.
Het schijnt een heel groot/mooi vliegveld te zijn. Maar weet iemand toevallig ook
wat je er allemaal kunt doen? Op de site kan ik het ook niet echt vinden.
Ik dacht misschien is iemand hier op bokt er ook geweest en weet die wat te doen.

Alvast bedankt!

kelly

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:44

Wij landen op Auckland is dat hetzelfde vliegveld? := het schijnt dat je daar nl geweldig kan bungee jumpen van een hele hoge brug ;) wanneer gaan jullie wij moeten overigens overnachten in Nieuw zeeland voordat we doorvliegen naar de Cook islands....

Edit: als je al zo;n pokke eind hebt gevlogen wil je echt niets meer doen hoor dan wil je alleen nog maar liggen op een matras.... :=

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:49

Nee Kuala Lumpur ligt in maleisie.
Dus we vliegen eerst 12 en daarna gaan we weer door.
Maar 13 uur is wel lang.

Toch bedankt :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:52

Het vliegveld van Kuala Lumpur is heel groot, het is qua wat je er kan doen een beetje te vergelijken met schiphol. DUs ook (culturele) winkeltjes waar je heen kan en ook plekken waar je op banken tv kan kijken. Het is er wel eenvoudiger dan schiphol. Maar je kan er prima een paar uurtjes rondkijken :) het is ook nog een vrij nieuw gebouw. Ze hebben 2 terminals waar je tussen heen en weer kan met een klein treintje die op bepaalde tijden tussen de terminals heen en weer rijd. En je kan altijd met een boek op de banken gaan zitten die ze daar hebben! ;)

Maar met die 13 uur, bedoel je dat je eerst 13 uur gaat vliegen of dat je 13 uur moet wachten op het vliegveld?

Jackieboy

Re: Kuala Lumpur Internation Airport (KLIA) Wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:58

ok! bedankt
Ja ik heb een tussenstop van 13 uur. Dus vlieg eerst 12 uur dan een stop van 13 uur en dan vlieg ik weer door.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:59

oei verkeerd gelezen ben een beetje blond :D wel leuk hoe lang gaan jullie? Wij vertrekken nl volgende week vrijdag naar Nieuw Zeeland...

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 16:01

Leuk! Wij gaan voor 3 maanden, vliegen 15 sep terug.
We houden eerst vakantie en dan gaan we stage lopen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:10

gaaf zeg! super! ik ga 'maar' 5 weken op vakantie alleen dan naar de cook islands....

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:44

Oh gaaf zeg!! Twee weken geleden is er familie uit Nieuw Zeeland overgekomen.. die vlogen via LA en zijn in totaal 32 uur aan het reizen geweest. Pfoeh!!

Heel veel plezier alvast, het schijnt er super te zijn. Ik ben alvast begonnen met sparen voor een ticket ;)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 10:00

Jaa het is een flinke reis idd ;) maar het schijnt het helemaal waard te zijn :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:45

Ik ben ook op dat vliegveld geweest.
Wij hebben daar toen ook een flink aantal uren moeten wachten.
Helaas kwamen wij in de nacht aan en bleek 85% van de winkels dicht te zijn.
We hebben toen maar wat op een bankje gehangen. Toen de winkels uiteindelijk open gingen zijn we wat rond gaan lopen.
Mooi vliegveld met de gebruikelijke winkeltjes en restaurantjes enzo maar geen activiteiten.

Tip... alles is in Kuala Lumpur erg goedkoop dus als je dingen wil kopen is dit vliegveld wel een aanrader.
(wij betaalde toen bv 7 euro voor een slof sigaretten)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:36

Als je de tijd hebt zou ik een kleine citytrip doen (HongKong is ook zo'n heerlijke overstap NOT als je naar Indonesië of Nieuw-Zeeland gaat) in de stad in de buurt en voor de rest is het net schiphol inderdaad, alleen dan kleiner.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:05

Ik heb daar een x 5 uur moeten wachten toen alles dicht was en dat was geen succes. Ze hebben er tv's maar alles wordt om de 15 minuten herhaald, nieuws enzo. Verder hebben ze er wel een burgerking ofzo, maar je kunt er alleen met maleisisch geld of dollars betalen. Je kunt daar terplekke ook wisselen, maar dat waren bij ons alleen hoge bedragen die je kon laten wisselen.

Het is een mooie airport dat zeker, maar ik zou me er geen 13 uur kunnen vermaken.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:11

het is wel een mooi vliegveld, maar niet echt leuk om daar 13 uur rond te hangen (zeker niet als je net van een vlucht van 12 uur komt....).
Ik heb een paar jaar geleden dezelfde heenreis naar Nieuw Zeeland gemaakt en aangezien wij 13 uur moesten wacht op KL kregenw e een hotelkamer; wij hadden een mooi hotel; ff lekker douchen, wat eten even zwemmen en wat slapen. Daarna brengt een taxibusje je weer naar het vliegveld.
Ik zou dit toch even navragen, 13 uur op het vliegveld hangen en 2 vluchten van 12 uur, daar wordt je echt niet blij van.....

Fijne reis, Nieuw Zeeland is een super bestemming (ik heb er 6 maanden gezeten voor m'n stage)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:51

Krijg je niet van Malaysian (neem tenminste aan dat je daarmee reist) een voucher voor een paar uurtjes hotel? Ze hebben daar een supergroot en mooi hotel met een mooie tuin en erg aangename drankjes.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:02

Marije88 schreef:
Ik heb daar een x 5 uur moeten wachten toen alles dicht was en dat was geen succes. Ze hebben er tv's maar alles wordt om de 15 minuten herhaald, nieuws enzo. Verder hebben ze er wel een burgerking ofzo, maar je kunt er alleen met maleisisch geld of dollars betalen. Je kunt daar terplekke ook wisselen, maar dat waren bij ons alleen hoge bedragen die je kon laten wisselen.

Het is een mooie airport dat zeker, maar ik zou me er geen 13 uur kunnen vermaken.

Wij konden gewoon met euro's betalen 1.5 jaar geleden

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:05

Kuala Lumpur Airport vond ik persoonlijk heel saai, je gaat je er dan ook zeker geen 13 uur vermaken tenzij je dat slapend doet - al is het zeker wél ruim en fris opgezet. Bij mijn weten kun je ook met een trein richting de stad, daar een beetje rondneuzen schijnt erg leuk te zijn [leuker dan het vliegveld in elk geval].

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:07

elady schreef:
Als je de tijd hebt zou ik een kleine citytrip doen (HongKong is ook zo'n heerlijke overstap NOT als je naar Indonesië of Nieuw-Zeeland gaat) in de stad in de buurt en voor de rest is het net schiphol inderdaad, alleen dan kleiner.

Kuala Lumpur kleiner dan Schiphol? Die indruk kreeg ik zeker niet. Veel winkels maar ik zo even een uitstapje maken naar de stad als je overdag moet wachten. Je kan met een treintje naar het centrum, duurt dacht ik iets van een half uur. Veel mensen spreken engels en ze zijn erg vriendelijk dus de weg vragen kan altijd :)

Nieuw-zeeland is trouwens erg gaaf!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:08

13 uur op dat vliegveld hou je inderdaad niet vol! ;) Activiteiten zijn er inderdaad niet. Misschien is een bezoekje aan de stad inderdaad wel een idee voor je! ;)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:55

Negerzoen schreef:
13 uur op dat vliegveld hou je inderdaad niet vol! ;) Activiteiten zijn er inderdaad niet.

Ik vond het makkelijk vol te houden. Ik vloog aleen naar Auckland met dezelfde tussenstop. Tijdens de vlucht AMS-KL heb ik me vermaakt met 2 meiden naast mij die naar Hong Kong gingen. Hun stop op KL was minder lang maar toch nog genoeg tijd om een kop koffie te drinken. Daarna ben ik rond gaan lopen en heb veel geslapen op verscheidene bankjes. Het vliegveld zelf is zo groots dat er wel een rustig plekje te vinden is.
Het is niet leuk zo'n lange stop en als ik ooit terugga plan ik meerdere dagen tussenstop. Maar als je eenmaal in NZ bent vergeet je alles van je vlucht.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:05

LZP -> BI

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:11

Tip trouwens: neem een creditcard mee, je kunt prima je koffie halen (of je hamburger) met een creditcard. Hoef je niet moeilijk te doen met geld wisselen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:21

Check ook even wat erbij komt kijken als je tussentijds de luchthaven verlaat.

Toen ik destijds 10 uur te overbruggen had in Hong Kong ben ik met een groepje de stad in geweest. We hadden toen een of ander stempel nodig dat we ergens op het vliegveld moesten halen (het fijne weet ik er even niet meer van), allemaal niet zo lastig te regelen maar het was wel nodig om te kunnen aantonen dat je op doorreis was.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:21

Idd even opletten dat als je op doorreis wel zomaar van het vliegveld af mag!
Wij moesten een papiertje invullen, wij verbleven in maleisië en dat blijf ook gedeeltelijk in het paspoort, tot we weer naar NL gingen.

Ik ben er pas geweest en op veel plekken staan van die relaxte ligfauteuils waar je even een dutje kan doen of liggen lezen ofzo. Volgens mij was er boven ook een spa/massage en een hotel waar je voor een paar uur een hotelkamer kan boeken. Helaas heb ik geen foldertjes meer....en gelukkig hebben wij ons niet zolang hoeven te vermaken daar! :D

Googled:
Lounges, ik weet niet welke maatschappij je vliegt: http://www.klia.com.my/index.php?ch=76&pg=220
En hier is het hotel OP de airport: http://www.klia.com.my/index.php?ch=95&pg=291

Fijne reis! (ik ben een beetje jaloers :P )

*edit* Ik zie dat vrijdag (vandaag? ) vliegt, dus misschien lees je dit niet meer...

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:38

Poeh... 13uur! Het is een mooi vliegveld maar het is vrij klein (qua winkels) dus je daar 13 uur vermaken is nog een hele opgave... Kan je geen nachtje bij boeken? Dat is ideaall :D

Oepss te laat, maar heb je je nog vermaakt?