Last minute rondreis in Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Last minute rondreis in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 17:46

Hey!

Vandaag heb ik mijn zus naar Schiphol gebracht. Voor 4 maanden gaat ze naar de VS. Mijn moeder had het idee om na haar werk (over 2,5 maand) naar de VS te gaan en samen met mijn zus een rondreis te doen. Mijn zus informeert een beetje, omdat boeken vanuit de VS goedkoper schijnt te zijn dan boeken vanuit Nederland. Eigenlijk is het plan dat mijn zus een busreis boekt en dat mijn moeder en ik (en evt mijn andere zus als die wil) gewoon losse tickets kopen.
We willen een bus rond reis, dus geen auto.

Het zou gaan om de eerste twee weken van September.

Dus nu heb ik aan jullie de vraag of jullie evt nog adresjes weten waar je wat leuks kan boeken/ jullie ervaringen met dergelijke rondreizen/ nog tips zodat wij het wel een beetje low budget kunnen houden, maar toch wel wat dingen zien etc.

Mijn zus zit in New York State trouwens ;) .

Katja

Re: Last minute rondreis in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 01:13

De eerste vraag die in me opkomt is waarom wil je geen auto??

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 07:18

Naja, mijn moeder en zus zouden dan moeten rijden en die vinden een bus makkelijker. Mijn moeder denkt dat je dan op meer plekken komt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:05

Ik denk het juist niet. Een auto is het echt vervoersmiddel in de VS buiten de grote steden om.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:17

Ik ga helemaal met Katja mee. Je hebt Greyhound-bussen van stad tot stad, maar daarmee kun je op veel opmerkelijke plaatsen niet komen. Bij een georganiseerde rondreis zit je vast aan de organisatie. Daarnaast is het autorijden in de VS heel goed te doen, de wegen zijn over het algemeen overzichtelijk en behoorlijk van kwaliteit, en ook vooral heel recht. Het verkeer is over het algemeen stukken minder chaotisch dan in Nederland, oa omdat je geen scooters en fietsers hebt om rekening mee te houden, en geen steegjes of bizarre kruispunten. Het is zelfs voor onervaren chauffeurs ontspannen rijden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:03

Ok, misschien kan ik mijn moeder en zus overhalen. Het voordeel van een bus is wel dat je ook kan rijden als je kapot bent. Ik vind het rijden zelf geen probleem, maar ik heb geen rijbewijs :P .

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 00:08

Ik kom net terug van een busreis, heerlijk! Je wordt gewoon gereden, lekker makkelijk. Wij hebben de 17 daagse rondreis Rocky Mountain Frontiers gedaan, van Denver naar LA, met 2 nachten in San Fransisco. Een leuke reis, met een goede bus (van Arrow). Als je een groepsreis wilt doen zou je moeten kijken of je zus iets kan boeken van American Tours International (weet niet of het de goede naam is, moet ik even nakijken). Ik denk dat als je met 3/4 man bent dit best leuk is en je doet ook nog andere contacten op zodat je ook eens met iemand anders iets kan doen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:28

eilleen333 schreef:
Ok, misschien kan ik mijn moeder en zus overhalen. Het voordeel van een bus is wel dat je ook kan rijden als je kapot bent. Ik vind het rijden zelf geen probleem, maar ik heb geen rijbewijs :P .

Houd er wel rekening mee dat je bij het merendeel (als niet alle) van de autohuurbedrijven niet mag rijden onder de 20 of 21 jaar. Is een kwestie van verzekering. Ik weet niet hoe oud je zus is dus ik zeg het maar even ;)

Maar wat iedereen zegt, met een auto ben je veel beter af dan met een bus. Je kan 's avonds nog even uitrijden als je ergens heen wil en bent volledig onafhankelijk. Zoals alles in het openbare leven is ook het verkeer heel gedisciplineerd, het merendeel van de mensen houdt zich vrij goed aan de regels.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:09

Nu lijkt het net of busreizen niets zijn, ik moet zeggen, onze reis was heel erg fijn!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:19

Ik heb een jaar geleden drie weken rondgereden in de VS, dat was heel goed te doen. Ik was toen nog 21 en had 2 jaar mijn rijbewijs. We waren geloof ik 600 euro aan huur kwijt. Benzine is daar ook een heel stuk goedkoper. In die 600 euro zat wel een toeslag omdat ik nog niet ouder was dan 24. Officieel was ik ook de enige bestuurder die erin mocht rijden, maar de vriendin waarmee ik was heeft toch ook stukken gereden. Wel alleen de rustige snelweg stukken en dus niet in de drukke steden.

Ik vond het heel prettig rijden in de VS, terwijl ik toch niet echt een mega ervaren bestuurder ben.

Busreis heb ik geen ervaring mee, weet alleen dat een auto ons heel erg veel vrijheden gaf. We hebben in drie weken een tour gemaakt van LA, Las Vegas, Hanford, Sequoia en yosemite national park, san francisco en terug naar LA.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:28

I know, al meer dan 2 weken geen reactie hier, maar ik wilde het toch een klein schopje geven :o .

Het is officieël, de tickets zijn geboekt, 5 september vlieg ik naar Los Angeles :) . We huren daar een auto en gaan zelf een route plannen. Dus hebben jullie nog tips voor dingen die we zeker moeten zien in de die buurt? Las Vegas en San Fransisco staan natuurlijk al op de lijst, met nog wat dingetjes, maar alle tips zijn welkom.

Ok evt andere tips zoals wereldstekkers oid zijn welkom. T is mijn eerste trip over de grote plas, dus voor mij is het helemaal nieuw... :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:39

Over wereldstekkers gesproken; hou er rekening mee dat het voltage in Amerika ook anders is. Niet alle Nederlandse apparaten zijn daarvoor geschikt. Zie http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/voltage.html :-)

Maar vooral: heel veel plezier, dat wordt genieten hoor!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:16

Ik wil je in ieder geval aanraden naar sequoia national park en yosemite valley te gaan. Het liefste in die volgorde, beide zijn werkelijk amazing, maar na yosemite valt sequoia wellicht een beetje tegen. (ik was in ieder geval erg blij dat we het in die volgorde gedaan hebben.) Als je naar yosemite gaat, neem absoluut de moeite om de lange weg omhoog te rijden naar "glacier point" Het uitzicht is werkelijk adembenemend!!

Mocht je inderdaad die kant op gaan en je neemt de 41 door oakhurst. Als je voorbij oakhurst bent is er een afslag naar de 222 vlakbij "Yosemite Forks" op de hoek van die afslag staat een restaurant waar je echt SUUPER lekker kunt eten. Het waren werkelijk de aller aller lekkerste spareribs die ik ooit in mijn leven op heb. En belangrijk, het was niet duur. Het heet Yosemite Forks Mountain House Restaurant.

Ik weet niet of jullie uberhaubt iets met geloof hebben, maar ik heb in Los Angeles een prachtige glazen kapel bezocht. Als je daar in de buurt bent, absoluut de moeite waard om even langs te gaan. Het heet "wayfarers chapel" en zelfs als je niets met geloof hebt, is het absoluut super en super mooi.

Mocht je in San Francisco naar Alcatraz willen zorg dan dat je van tevoren reserveert. Minstens een week! (hoewel het in september minder belangrijk zou kunnen zijn, maar in zomer tijd zit het dus heel snel vol allemaal) Ik kan je daar de avond tour zeker aanraden!

Tip voor San Francisco. Rijd naar binnen, parkeer je auto, en haal hem niet van zijn plaats tot je weer weggaat. In San Francisco kun je alles veel en veel beter met het openbaar vervoer doen. Autorijden en vooral parkeren is daar echt een drama! Het beste is een hotel te zoeken die of zelf parkeergelegenheid heeft, of een regeling heeft met een parkeergelegenheid in de buurt, anders is parkeren daar echt veel te duur.

Zoek even de verkeersregels na in Amerika. Het is heel erg wennen maar de meeste normale kruispunten hebben op alle 4 de wegen een stopbord. Iedereen MOET stoppen, wie het eerst stopt, mag het eerst doorrijden. Dat is ontzettend wennen, maar zie er alsjeblieft geen over het hoofd. Vooral in Los Angeles zelf op de snelweg is het goed opletten, grote splitsingen komen snel en vaak zonder veel waarschuwing. Het is niet verstandig om zoals in Nederland helemaal rechts te blijven hangen. Als er dan ineens een splitsing komt kan het voorkomen dat je zomaar ineens 4 banen moet opschuiven in hele korte tijd. Verder viel het rijden in Amerika mij enorm mee. Eenmaal buiten de grote steden is het veel beter gesteld met afritten en splitsingen en zo en word je op tijd gewaarschuwd.

Afhankelijk van hoe lang je in Amerika bent is het misschien ook nog wel leuk om de omweg via Las Vegas te nemen. Die is ongeveer 6 a 7 uur rijden van Los Angeles. Dat lijkt misschien lang maar als je eenmaal daar bent zul je je realiseren dat dat vrij normaal is in Amerika standaarden.

Daarnaast is het wellicht leuk om van San Francisco langs de kust terug naar Los Angeles te rijden als dat moet. Wij wilden dat ook, maar konden uiteindelijk alleen het zuidelijke minder mooie deel van de route nemen vanwege bosbranden.

Ow jah, en als je iets met the O.C. hebt (de serie) is het wel geinig om langs redondo beach te gaan in LA. Veel van de scenes zijn daar opgenomen, zo kun je daar het gebouw vinden dat dienst deed als die disco gebeuren waar seth alex ontmoette en waar hij werkte. Ook kun je daar het restaurant aan de pier vinden waar ze altijd aten en die pier daar is ook de pier waar regelmatig gefilmd is.

Ik wens je in ieder geval heel plezier, als je foto's wilt zien van mijn reis, die kun je hier vinden. http://gridje1986.hyves.nl/album/303630 ... /3W4jBt3a/ Het zijn er alleen best wel veel :oo

Verder ben ik stik jaloers :P

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:51

ik ben ook jaloers, zou zo weer mee willen, (kom er net vandaag onderhand)

Alcatrez is mooi om te bezoeken, MAAR als je online van te voren reserveert betaal je MEER! Het beste is gewoon er heen te gaan en kijken of er plaats is, dat was in mei ook.

Ik ben ook naar de universal studios geweest, erg leuk. En je moet ook zeker wat nationale parken bezoeken

En ken je de film forrest gump? Dan moet je zeker ene keer bij Bugga Gump gaan eten!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:01

Ik kan misschien dan nu een beetje heel erg kinderlijk of zo overkomen (sorry hiervoor!) maar neem eens een kijkje op de DVD's van die clown en die acrobaat (B&A dus). Ik heb de DVD's thuis en de trip die ze daar doen de hele serie lang is ook heel erg mooi!!! Dus als ik het goed heb, gaan ze van New York > Washington, pikken nationale parken mee (Yosemite Park/Sequoja park (darn, hoe schrijf je dat nou??) met die grote bomen?) Oja, San Fransisco en de Grand Canyon, en een beetje Florida... sorry, moet uit me bolle koppie de hele serie voor me halen, haha!

Dus ikke ook STIKJALOERS! Ennuh: veel plezier in the States! Hoop foto's knippen en op Bokt posten, hè? :D :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 08:09

Bedankt voor jullie tips allemaal! Ik print ze uit en druk ze onder mijn moeder's neus, zij moet immers rijden :P .

Maar ik ga zeker een topicje maken op bokt. Ik wil dit al zo lang, ga echt van elke minuut genieten!