Malta juli 2009, tips en ervarinen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

Malta juli 2009, tips en ervarinen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:47

Hey allemaal,

Ik ga met mijn vriend 3 juli 11 dagen naar Malta. Ik ben erg benieuwd naar tips en ervaringen!

groetjes Hedwig

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:58

Ik ben vorig jaar drie keer naar Gozo geweest op vakantie en ik ben verliefd geworden op het eiland. Als je (ook) van rust, cultuur en natuur houdt zou ik dus zeker een een dagje (of meer en een overnachting op 't eiland boeken) met de boot oversteken naar Gozo.
Rabat is mooi met z'n Citadella en heel oude straatjes in de oude binnenstad, Marsalforn is 's avonds gezellig en kun je heerlijk eten (kan Pierres van harte aanbevelen, helemaal links aan't eind van de boulevard).
Xlendi is ook gezellig 's avonds, wel kleiner maar Ta'Karolina (uiterst rechts in de baai) is een klein maar heerlijk restaurantje.
Halverwege de baai zit een soort 'grand café' buiten, ook érg de moeite waard.
Ben er zelf niet geweest maar de disco op Gozo (net buiten Xlendi) moet je ook een keer gezien hebben, die is half openlucht en half in een grot gebouwd. Alleen in't hoogseizoen en alleen op zaterdag avond open.

Op Gozo heeft de tijd stilgestaan, je moet er van houden, 't heeft niet de drukte, het uitgaansleven en de jetset van Malta maar zeker de moeite waard om te bezoeken.

OH, mocht je graag zwemmen of varen is een dagje 'Blue Lagoon' ook een aanrader!

Mocht je foto's willen zien, op http://francisplaatjes.shutterfly.com/ heb ik van alle drie de vakanties foto's staan.

Twaalf

Re: Malta juli 2009, tips en ervarinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:04

Ik ben vorig jaar in juni op vakantie gegaan naar Malta.
Ik zat ook op Gozo in een prachtig hotel!

Rust en cultuur is er zeker te vinden en het eten is er heerlijk.
Wij zaten in Marsalforn, dus helaas weinig uitgaansgelegenheden (en net nog buiten seizoen).
Tip is om een safari te doen.
Azur Window, Fungus rock, de zoutpannen, mooie dingen om te zien :j
Boottocht kun je ook doen, maar dat is mij alles behalve goed bevallen.
Behoorlijk bootziek geworden, dus ik heb niks gezien, behalve de Blue Lagoon bij Comino, prachtig daar :+:

Ramla bay is ook heel erg mooi, maar moeilijk te bereiken met de bus.
Bus is heel goedkoop, taxi's heel duur.

Voor uitgaansleven etc. zou ik op Malta zelf gaan zitten, maar voor de rust en de bezienswaardigheden op Gozo.
Ik heb een heerlijke vakantie gehad daar en ik ben écht aan de rust toe gekomen die ik nodig had :j