werken met paarden in Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

werken met paarden in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 11:32

Hallo allemaal,

Ik vroeg me simpelweg af wie dit gedaan heeft, hoe het is bevallen en hoe jullie aan een adres zijn gekomen :D

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:46

Ik zit op dit moment in Amerika voor een half jaar. Ik werk op een dekstation voor Friese paarden.
Ik doe voornamelijk de training van de jonge paarden en hengsten en keuringsklaar maken. Daarnaast help
ik met het collecteren van het sperma. Heb alleen twee weken mijn been gebroken, dus op het moment ben ik alleen
maar aan het genieten van het mooie land en de zon :+

Dit is inmiddels al mijn vierde keer hier, maar dit is wel de eerste keer voor een langere periode. Als je langer dan drie
maanden wilt blijven heb je namelijk een visum nodig. Dit kost veel tijd en geld, maar is wat mij betreft zeker de moeite waard!
Ik heb een geweldige tijd hier (zelfs met een gebroken been!) Ik ben hier terecht gekomen door gewoon op internet te zoeken en te mailen.
Als je de kans krijgt om naar het buitenland te gaan, zou ik dat zeker doen!! Succes ;)

Unravelation

Re: werken met paarden in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:16

Ik heb een haf jaar stage gelopen in californie op een stal met voornamelijk dressuurpaarden. Ik kende iemand die daar al eens eerder stage had gelopen en heel goed was bevallen. Ik zou er ook zo terug gaan als ik geen eigen paard had..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:11

Ik ben vorig jaar voor 3 maanden naar Amerika geweest op een dressuurstal! Zou er zo weer heen gaan. Geweldig land en een geweldige ervaring.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 01:19

Ik zit op dit moment in de VS op een stal waar ze zowel hunters, dressuurpaarden en springpaarden hebben.
Via internet kun je genoeg vinden en Nederlandse ruiters zijn hier vrij populair.
Handig is wel als je in NL al wat gepresteerd hebt zodat mensen weten waar ze in investeren als ze je deze kant op halen.
Verder is het belangrijk dat je echt stevig in je schoenen staat want het is een totaal andere cultuur en je bent ver weg van huis.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:46

Ik ben in februari drie weken in Ocala, Florida geweest op een spring en handelsstal die ook hunters en equitation paarden hebben.
Ik kwam daar via mijn baas, ik wilde graag wat meer leren over het hunter rijden en verder zien hoe het daar aan toe gaat, omdat we veel handel met Amerika hebben.

De cultuur en de mensen zijn daar idd heel anders, je moet echt wel een goed aanpassingsvermogen hebben, maar het is wel enorm leerzaam!