centerparcs, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

centerparcs, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 09:32

Hoiiii :wave:

Vriend en ik willen in juli/augustus een lang weekend (oid) naar centerparcs, allebei zijn we er nog nooit geweest en ik ben erg benieuwd waar het nu echt aan te raden is!
Dus wie is er geweest en wat is aan te raden en wat niet?
We gaan met z'n 2tjes :D

Brand maar los :+

mbkaatje

Re: centerparcs, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:09

Hangt er een beetje vanaf natuurlijk waar je van houdt. Voordeel van CP vind ik altijd dat alles bij de hand is, supermarkt, groot zwembad, meestal mooie natuur, restaurantjes e.d.
De laatste keer zijn we naar Meerdal geweest, in Noord-Limburg. Dat park is niet supergroot, maar alles is er. Dat is wel een van de oudste parken heb ik begrepen, dus de huisjes zijn hier en daar wat verouderd.
Kempervennen en het Heijderbos zijn geloof ik ook wel mooie parken. Kempervennen ben ik wel eens geweest, jaren terug. Dat was een prima park. Heijderbos ken ik niet, maar heb er wel positieve verhalen over gehoord.

Als je in juli of augustus wilt, ben je wel extra duur uit. Maar je zou kunnen wachten op een last minute.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:11

Wij gaan s'winters altijd met een groep van 18-25 personen naar Zeewolde.
Het is daar behoorlijk groot maar wel en heel fijn zwembad!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:11

Kempervennen vind ik het mooiste park van CP. Er is van alles te doen :j
In Juli/Augustus is het wel vrij prijzig, denk ik zo. Hoezo willen jullie persee naar CP?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:15

Bedankt, dat het dan duur is zal dan wel ja... :\ of zouden idd voor een lastminute kunnen kijken.
Ben me ook wat aan het oriënteren waar we zoal allemaal heenkunnen.
Centerparcs is geen vereiste hoor, maar hoor er vaak wel goede dingen over :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:19

Het is voornamelijk makkelijk, omdat zoals ik al zei alles bij de hand is.
Zelf zijn we ook van plan om begin augustus een weekje of een midweekje weg te gaan, maar wij gaan wachten op een last minute en het hoeft niet perse CP te zijn. Ik kijk ook naar Landal, Roompot enz.

Alles lijkt wel 2x zo duur in die periode (zucht).

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:20

mbkaatje schreef:
Het is voornamelijk makkelijk, omdat zoals ik al zei alles bij de hand is.
Zelf zijn we ook van plan om begin augustus een weekje of een midweekje weg te gaan, maar wij gaan wachten op een last minute en het hoeft niet perse CP te zijn. Ik kijk ook naar Landal, Roompot enz.

Alles lijkt wel 2x zo duur in die periode (zucht).

Dat viel mij ook op ja ;(

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:28

Tja, het is nou eenmaal hoogseizoen dan, en het zijn grote geliefde parken met (meestal) veel facilliteiten.

Vorig jaar ben ik naar een Landal park geweest in de zomer, bewust gekozen voor een park met een meer én zwembad erbij, want aan de zomers hier in Nederland is geen touw vast te knopen, het is of heel heet zodat binnen zwemmen niet lekker is, of zo koud dat je alleen máár binnen wilt zijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:33

Ben ik dan de enige die niets aan die vakantieparken vind?

Zwembad had ik in 2 uur wel gezien en verder was er niet veel op de activiteiten na. Verder moet je wel een auto hebben om ergens heen te kunnen want lijkt altijd wel in de middle of nowhere.

Dus; geen cp voor mij met een kleine groep. Ga je met meerdere dan is het toch altijd wel gezellig, waar je ook bent.

Zou persoonlijk eerder voor een camping rondom een stad gaan ofzo!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:33

tanya89 schreef:
Tja, het is nou eenmaal hoogseizoen dan, en het zijn grote geliefde parken met (meestal) veel facilliteiten.
Vorig jaar ben ik naar een Landal park geweest in de zomer, bewust gekozen voor een park met een meer én zwembad erbij, want aan de zomers hier in Nederland is geen touw vast te knopen, het is of heel heet zodat binnen zwemmen niet lekker is, of zo koud dat je alleen máár binnen wilt zijn.

Ik begrijp ook wel waarom hoor. Maar mijn vriend en ik hebben geen kinderen en gaan dus altijd in het buitenseizoen. Helaas heeft zijn baas verplichte vakantie tijdens de bouwvak ingevoerd. Tja, en als je je er dan eens in verdiept, valt het gewoon tegen.

Nooit in een Landa park geweest, maar die liggen ook altijd mooi groen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:34

Wij zijn met de hele examenklas naar CP gegaan in afwachting van de resultaten. Was érg geslaagd!! Mooi weer, lekker gezwommen, ge-BBQd etc...
Was overigens op de Kempervennen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:35

Ceasar: Heel waarschijnlijk ben je inderdaad niet de enige. Daarom vroeg ik de ts wat ze leuk vind.
Bijv. een lastminute arrangement in een hotel kan ook heel leuk zijn.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:36

We willen wel wat te doen hebben, lekker zwemmen/shoppen etc.
Verder niet echt veel wensen, als alles maar lekker dichtbij is en je dus veel kunt ondernemen :j
Ik ben sowieso nog nooit "op vakantie" geweest :') :+

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:11

Tegenwoordig kijk ik vaak op www.zoover.nl
Als ik iets op het oog heb, ga ik daar eerst even neuzen. Je leest veel ervaringen. Sommige mensen kunnen wel heel negatief zijn, dus daar moet je af en toe een beetje doorheen prikken. Vermakelijke site.

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:14

Ik vind het Heijderbos het leukste, veel te doen en een mooi park! (ben al in bijna alle parken geweest)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:16

Ben aantal keer in huttenheugte en eemhof geweest, vond beide leuk. Al was huttenheugte leuker :). Als je er een week heen gaat wordt het wat saai, maar een paar daagjes kan wel!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:17

Ik ben 3 weken geleden net naar Port Zélande geweest, in Ouddorp. Ontzettend leuk, ook voor de ''ouderen'' onder ons. Alleen de huisjes waren niet heel erg schoon. Strand is op nog geen km afstand en de haven ligt aan het park. Heel leuk, want je kunt ook bootjes huren, je zit zo op de zee.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:58

Ik ga volgende week voor het 4e opeenvolgende jaar naar de Kempervennen. Daarnaast ben ik een aantal keer naar de Eemhof gegaan. (Leuk park, maar meer voor de zomer. Alles is buiten)
Ik vind het altijd erg gezellig, en je hebt alles op het park, maar zelf zou ik er nooit langer dan een weekend willen zitten. Na 3 dagen heb ik het wel gezien. We gaan ook van het park af om in de omgeving dingen te zien.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:59

Als je ervan houd om heel de dag in een huisje te zitten of het zwembad te liggen is het goed. En als je veel te veel voor je eten wil betalen is CP best leuk :P .
Ik ben erg actief en ik vond het er behoorlijk saai. Maar we alles was netjes geregeld.