Hier ga ik 10 dagen heen op vakantie met mijn vriend, en ik was benieuwd of jullie misschien nog goede tips of ervaringen hebben? Waar moet je echt heen zijn geweest, leuke eet-tentjes, bezienswaardigheden, waar moet je voor oppassen etc. Andere tips zijn ook heel welkom! We vliegen op marrakech, dus daar gaan we ook wel een dagje rondlopen.
Ik ben zelf niet in Essaoura geweest, maar wel in Marrakech en Agadir. Ik ben verliefd op Marokko. Oppassen, voor niet zo veel eigenlijk, wat ik gemerkt heb is dat de Marokkanen super aardig en vriendelijke mensen zijn. Het land is prachtig, de cultuur net zo. Lekker de medina's door en s'avonds lekker met een waterpijp en een glaasje thee relaxen!
engels kunnen ze wel hoor. pas op met douchen, laat altijd het water even stromen. drink alleen uit waterflessen waarvan de dop is verzegeld. geen rauwkost en ijs eten. alleen goed doorbakken vlees eten
boemel
Geplaatst: 31-05-09 16:47
Ik ben daar vorig jaar een dag geweest. Dat was eind mei. Heel leuk plaatsje, een beetje spaanse stijl. Er stond wel gigantisch veel wind en dat schijnt daar wel vaak zo te zijn. Daardoor niet altijd zo geschikt voor 't strand.
Je hebt daar verschillende eettentjes. Ik heb ze natuurlijk niet allemaal geprobeert, maar 't zag er overal wel netjes uit en wij hebben daar lekker gegeten.
Je zou moeten kijken wat je daar aan excursies kan boeken. Marrakesh is in ieder geval een aanrader, waarschijnlijk kan je ook een dagje de bergen in (ook mooi) of een woestijntocht boeken. Eerlijk gezegd denk ik wel je moet zorgen dat je echt een aantal dagtochten boekt, want Essaouera is erg leuk, maar ook erg klein en ik denk dat je er anders snel uitgekeken bent.
Qua taal spreken ze wel een beetje engels, maar met frans red je je een stuk beter.
Ik ben dan in Marrakech geweest, fantastische stad die echt mijn hart heeft gestolen. Onveilig heb ik me geen seconde gevoeld, ook niet toen we hopeloos verdwaald waren in een netwerk van achteraf straatjes
Let inderdaad op met eten en drinken, alleen water uit een fles drinken, geen rauwkost/salades en pas inderdaad op met vlees. Dat hangt daar rustig de hele dag buiten in de zon onder de vliegen, dus dat wil je wel doorbakken hebben Nou ben ik vegetariër, dus dat scheelde al. Engels kan wel, maar Frans is makkelijker
Het Atlasgebergte is schitterend, ook een aanrader.
Tja, en verder gewoon genieten. Marokko is een schitterend land, vriendelijke mensen en fantastische cultuur en architectuur.
Wanneer ga je trouwens? Ik was er in de eerste week van september, toen was het elke dag 30-35 graden. Juli/augustus is 40 graden of hoger, dat is echt niet aan te raden
Heel erg bedankt voor de tips allemaal! Kan ik zeker wat mee.
@ Berdien: We gaan eind juli/augustus, dus het wordt wel warm inderdaad Maar van vrienden die daar vorig jaar ook hebben rondgereisd hoorden we dat Essaouera juist wel te doen is nog, omdat daar altijd een lekker zee-windje is. (Zoals Boemel ook al noemde) Dus daarom hebben we er ook voor gekozen om naar Essaouera te gaan.
Ah, dan zal het daar inderdaad nog wel meevallen Ex-collega van me was naar Marrakech gegaan eind juli vorig jaar, en die had het dus constant boven de 40 graden. Die konden dus helemaal niks doen, 's ochtends vroeg wat dingetjes halen, dan de hele dag in het hotel in de airco en er dan 's avonds laat weer op uit. Verschrikkelijk lijkt me dat
Pff dat is echt verschrikkelijk inderdaad, moet ik niet aan denken, dan heb je ook geen vakantie! Maar ik ben wel hoopvol als ik alle verhalen over Essaouera zo lees met dat windje
Ik ga ook bijna! Heb er echt super veel zin in! Gaan rondreis doen in het zuiden. Beginnen in Marrakech en eindigen in Agadir waar we nog een weekje strand doen. hebben dan nog een paar dagen de auto en willen er 1 ook naar Essaouera gaan. Ben heel benieuwd!
hey wat grappig wij gaan ook naar Marokko. Wij gaan rondtrekken. Midden tot eind juli. Wij gaan naar -meknes -Via volubillis naar Fes. Merzouga Via Todra naar Gorge du Dades ait benhaddou essaouira marrakech cassablanca
Ik dacht even dat de Ams die er stond ook een plaats was, maar dit blijkt gewoon amsterdam te beteken.
ben al in essaouira geweest met een rondreis (eindreis van school) waar ik ook positieve ervaringen mee heb is taroudant, wordt wel eens klein-marrakech geheten, ligt aan de voet van de atlas zeer mooie souks daar en veeeeeeel goedkoper dan in de rest van marokko
Dan zit je er echt bijna tegelijk. Wij doen eerst de rondreis en gaan daarna zelf naar Essaouera dus zijn er denk ik pas als jullie net weer weg zijn... Anders was het boktmeeting in Marokko hahahaha....
Ben net terug van mijn rondreis in zuid-marokko. Vond het ook helemaal super. Ben helemaal weg van de Sahara. Ik wil zeker nog 'n keertje terug en dan naar de kust.
Waar ben je langs geweest en via welke organisatie?? Want ik denk dat wij dezelfde doen dus ben benieuwd!
Esther_
Geplaatst: 11-06-09 13:29
Ik heb via Dades Voyages geboekt (nicht van mijn collega). Ik ben van Marrakech naar Quazazate, dra-vallei, merzouga (woenstijn), boulmagne dades (super hotel), ain bin hadaou en weer terug naar Marrakech.
laulau85
Geplaatst: 11-06-09 14:04
Ziet er gaaf uit! Dan doen wij denk ik toch een net andere reis wij doen deze: [url]http://neckermann.nl/vliegvakanties/DetailPage.aspx?fh_DETAILfh_reftheme=promo_25692915%2cseeall%2c%2f%2fpackages%2fnl_NL%2fpk_active%3d1%2fpk_vacationchannel%3E{flight}%2fpk_holidayspheres%3E{what_tour}&fh_secondid=nvn_blank_57484a_s09&fh_lister_pos=1&fh_location=%2f%2fpackages%2fnl_NL%2fpr_earlybookable%3E0%2fpk_active%3d1%2fpk_vacationchannel%3E{flight}%2fpk_holidayspheres%3E{what_tour}%2fpk_country%3d{iso_ma}&fh_eds=%C3%9F&fh_refview=lister[/url] Alleen dan in plaats van bus met de auto
(zo) Amsterdam - Marrakech Na aankomst op de luchthaven van Marrakech wordt u naar uw hotel in Marrakech gebracht voor uw overnachting.
Dag 2
(ma) Marrakech - Ouarzazate ca. 250 km We laten Marrakech achter ons. Het landschap verandert langzaam van glooiend en groen naar kaler en ruiger. De mooie bergen van het Hoge Atlasgebergte zijn bij de bergpas Tizi N'Tichka (op 2260 m hoogte) in volle glorie te bezichtigen. 's Middags bezoeken wij eerst de beroemde kasba (versterkte stad) van Aït Benhaddou (tevens lunch). Ait Benhaddou behoort tot één van de mooiste dorpen van deze regio en staat onder bescherming van de UNESCO. Tevens is dit dorp vaak het decor geweest van filmopnamen, waaronder bijvoorbeeld Lawrance of Arabia. Het bestaat uit 7 kasba's die als het ware tegen de rots opgestapeld lijken en een doolhof aan trapjes en steegjes herbergen. Tot slot wordt de kasba van Tiffoultout bezocht. Deze is 250 jaar oud en biedt een fantastisch uitzicht over het groene dal van Ouarzazate. Overnachting in Ouarzazate.
Dag 3
(di) Ouarzazate - Zagora ca. 200 km De route door de Draa-vallei is echt prachtig. Dankzij het water van de Draa-rivier zijn er 6 opeenvolgende oases ontstaan. Het landschap waar we doorheen rijden is dan ook erg afwisselend en absoluut de moeite waard! Iets voorbij Agdz (de laatste grote stad voor de woestijnstad Zagora) komen we bij een pas vanwaar we enerzijds een mooi uitzicht hebben op Ouarzazate en anderzijds op het dal van Draa. Zagora is door de eeuwen heen het vertrekpunt voor kameelkaravanen naar Mali en Niger geweest. Als aandenken is er nog een bord met de tekst "Timboektoe 52 dagen". Na de lunch in Zagora wordt de beroemde bibliotheek van Tamegroute bezocht. Overnachting in Zagora.
Dag 4
(wo) Zagora - Erfoud ca. 280 km Vandaag rijden we via het oasegebied van Tazzarine en Alnif naar Erfoud, dat in de grootste oase (ca. 150 km2) van Noord-Afrika ligt. Hier staan meer dan 100.000 dadelpalmen en ruim 100 ksoer (ommuurde lemen dorpen). Erfoud is omringd door prachtige zandduinen en er worden granen, groenten en fruit gekweekt. Overnachting in Erfoud.
Dag 5
(do) Erfoud - Tinerhir - Ouarzazate ca. 380 km We vervolgen onze weg via Tinerhir naar Ouarzazate. Eerst bezoeken we onderweg nog de 17-eeuwse Ksar van My Ismail en het mausoleum van Ali Chérief, de stichter van de dynastie van de Alaouïeten. Dan gaan we verder naar Tinerhir. Tinerhir heeft één van de mooiste kasba's van Zuid-Marokko, gelegen op bijna 1350 m hoogte en omgeven door een groene oase van palmen, vijgen, granaatappel- en olijfbomen. Aan de voet van het Hoge Atlasgebergte ligt de Todra-kloof, een kloof van ca. 300 m hoog en 10 m breed die alleen te voet te betreden is. Hier nuttigen we onze lunch. Na de lunch gaan we verder naar Kelaa M'Gouna, bijgenaamd de "rozenstad", gelegen op ca. 1500 m, middenin de Dades-vallei. Hier wordt rozenolie geproduceerd en kunt u genieten van prachtige palmentuinen en rozenperken. We vervolgen onze weg naar Ouarzazate. Overnachting in Ouarzazate.
Dag 6
(vr) Ouarzazate - Marrakech ca. 250 km Na het ontbijt vertrekken we naar Marrakech via de bergpas van Tizin-Tichka. Na de lunch in uw hotel in Marrakech gaan we de stad verkennen! Marrakech staat symbool voor het pure, echt oosterse Marokko. Ze werd gesticht door een veroveraar uit de woestijn aan de voet van het Atlasgebergte. De stad heeft verschillende dynastieën van strijdende sultans overleefd. In de namiddag wordt een bezoek gebracht aan de medina met zijn levendige souks en het wereldberoemde plein Jemaa-El-Fna met zijn vele slangenbezweerders, verhalenvertellers, buikdansers, waarzeggers en eettentjes. Diner met folklore in een Marokkaans restaurant in de medina. Overnachting in Marrakech.
Dag 7
(za) Marrakech 's Ochtends bezoekt u de Saadi-graven, het Bahiapaleis uit de 19e eeuw, de koranschool Ben Youssef, de prachtige Menaratuinen met het grote waterbassin en natuurlijk de beroemde Koutoubia-moskee met zijn bekende minaret en symbool van de stad. U luncht in het hotel. Na de lunch heeft u vrije tijd. Het diner is in restaurant Chez Ali, met folkloristische animatie.
Dag 8
(zo) Marrakech - Amsterdam Na het ontbijt transfer naar de luchthaven voor de terugvlucht naar Amsterdam of naar het door u gekozen hotel voor verlenging in Marrakech, Agadir of Essaouira.
Ja wij hebben een gewone auto geloof ik... Wel express een met airco genomen want zonder zag ik niet echt zitten haha...
Noppes
Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-09 13:03
Nog een vraagje: Hoe zit het met wat je wel en niet kan eten? Vrienden van ons zijn er namelijk vorig jaar geweest, hebben wel redelijk goed opgepast met wat ze aten, alleen wel flink aan de diarree geweest. En dat wil ik liever voorkomen