Hoi, eind Juni ga ik met het vliegtuig naar Ierland, we huren dan een auto en de rest zien we daar wel, zijn er nog hotspots waar je geweest moet zijn? Of andere tips?
In Ierland zijn er natuurlijk heel veel kastelen en tuinen die echt de moeite waard zijn. Ik raad je aan om de site van de National Trust eens te bekijken: http://www.nationaltrust.org.uk/main/
Veel plezier in ieder geval!
vinos
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-09 11:42
Das goed, want tja, we landen in Dublin, maar dan hé.... welke kant kun je het beste oprijden....
Jaa je MOET naar Galway! Daar heb ik vier maanden gewoond, het is de ideale uitvalsbasis voor tripjes in Zuidwest Ierland. Dat is -vind ik- ook het mooiste gedeelte van Ierland. Lekker toeristisch; de Ring of Kerry, Cliffs of Moher, Blarney Castle, Aran Islands, genoeg te doen. Je kunt vanaf Galway ook richting het noorden gaan, dat is meer het échte, oude Ierland. Minder toeristisch.
Ik zou dus vanuit Dublin naar Galway rijden, je komt dan door heel Ierland. Kost je zo'n 3 uur, is gewoon rechtuit rijden en je komt aan de westkust uit
Galway zelf is ook een ontzettend leuke stad. Je hebt er de baai, het kleine centrum, Quay Street is de straat waar het allemaal gebeurd, het uitgaansleven is er geweldig gezellig en... ik heb heimwee
vinos
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-09 00:46
Ik hou wel van ruige natuur en vette berg kliffen enzo, is dat daar ook?
Hmmmm. Nee, niet echt. Je hebt wel Connemara, dat is echt schitterend maar ruig? Ierland heeft een schitterende natuur, en The Burren heeft ook nog wel flinke kliffen. Maar qua bergen, mwoah. Die vind je meer in Schotland
mbkaatje
Geplaatst: 03-06-09 14:23
O heerlijk, Ierland. Hoe lang ga je? Een paar leuke dingen zijn inderdaad al opgenoemd. Galway is inderdaad een hele leuke gezellige stad. Ik heb een keer met vriendinnen een rondreis gemaakt (met openbaar vervoer) en wij zijn vanaf Dublin af gaan zakken naar beneden en dan langs de kust een groot deel van Ierland gedaan en geeindigd in Sligo. Dat ligt boven Galway.
Het is niet allemaal even ruig, maar meestal wel mooi. Connemara ben ik nooit echt geweest, maar dat staat wel op m'n verlanglijstje. Lijkt me daar prachtig.
Wicklow Mountains is misschien ook wel leuk. Ligt vlak onder Dublin. Noord-Ierland is ook prachtig.
25-26-27-28-29-30 juni en 01 juli vliegen we terug...
Wel landen 's ochtends in Dublin, we huren daar een auto en 1 juli laat op de middag vliegen we weer terug
Ik ben er nog nooit geweest, iedereen zegt dat de westkust het mooiste is...
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 03-06-09 16:02
Idd de westkust vond ik zelf ook het mooiste en Galway of omgeving is een prima uitvalsbasis om daar rond te toeren.
mbkaatje
Geplaatst: 03-06-09 16:15
Leuk hoor. Ben best een beetje jaloers. We zouden dit jaar ook uitgebreid heen gaan, mijn vriend en ik, maar misschien dat het een kort tripje wordt, maar dan alleen op familiebezoek en zal ik dus weinig nieuws zien.
Westkust is inderdaad prachtig, maar ik vind de rest ook wel de moeite waard hoor. Maar als je de die richting op wilt, dan zou ik inderdaad vanuit Dublin rechtstreeks naar Galway gaan en vanuit daar verder trekken. Je zou er over kunnen denken om nu alvast voor de eerste nacht een hotelletje ofzo te boeken, dan hoef je daar niet meer over na te denken.