vliegticket easyjet alleen creditcard????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

vliegticket easyjet alleen creditcard????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:34

Ik wil een ticket boeken om naar London te vliegen voor een paar dagen, alleen kan je op een of andere manier alleen met creditcard boeken.. wat nu? Ik heb het met de creditcard van mijn moeder gedaan maar dat doet ie niet.. ook vragen ze voor handbagage alleen 22 euro en met bagage ook, dit was voor heen ook nooit zo.. wie heeft de oplossing?

Karin

Re: vliegticket easyjet alleen creditcard????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:36

- Bij Easyjet kun je idd alleen met creditcard boeken.
- Als het met de creditcard van je moeder niet lukt, dan is er of iets mis met de creditcard, of je doet iets niet goed.
- Kijk voor wat betreft de (handbagage) even of er ergens een vinkje staat voor iets wat je niet nodig hebt. Hetzelfde geldt voor een reisverzekering.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:39

De CC accepteerd mijn gegevens niet op haar card.. Heel irritant.. En het is zo'n goedkoop concept dat easyjet, je gaat mijn niet vertellen dat iedereen die met easyjet vliegt een CC heeft??? En als je dat dus niet heb, dan heb je een probleem.. En dat vinkje van de bagage staat uit..

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:41

Helaas heeft dus iedereen die met Easyjet vliegt een creditcard, anders kan je namelijk niet boeken via Eayjet, wel moet je er op letten dat je dan bij de creditcardgegevens de naam van je moeder invoert en niet je eigen naam.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:43

En dat je de rij met nummer goed invoert,
niet de datum van vervalling vergeet te vermelden en evtb. de laatste drie nummer van de beveiligingscode invult :j

Handbagage daar heoft niet voor betaald te worden,
gewoon baggage daarentegen wel :j

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:48

Nou dan is de site blijkbaar anders geworden, mijn moeder is engelse en vliegt gemiddeld 5x pj op en neer, en kent de site praktisch uit haar hoofd, maar hij trekt het niet op haar naam en mijn vlieggegevens (site zegt, visa hoort niet bij boekingspersoon kan geen betaling plaats vinden) en alleen handbagage betaal je 22 euro.. net als dat je gewoon bagage mee neemt.. Ook zijn ze telefonisch niet bereikaar al zo ongeveer de hele dag.. pfff..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:50

Apart... Ik heb vorig jaar ook eens de creditcard van mijn moeder gebruikt toen ik heel snel moest beslissen of ik een bepaalde vlucht wilde boeken en de mijne niet bij me had. Werd allemaal prima geaccepteerd. Vraag me af wat er in die tussentijd dan allemaal veranderd is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:52

Ik heb even getest (moet namelijk nog steeds mijn terugvlucht vanuit Schotland regelen). En als ik aangeef dat ik 0 in te checken bagage-items heb, dan trekt Easyjet er netjes 8 pond af (standaard wordt 8 pond gerekend voor 1 item - dit is overigens een vlucht van de UK naar NL dus prijzen worden in ponden gegeven, niet in euros). Dus hoe ze bij jou dan aan 22 euro komen... :?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 21:01

Ik heb net via schipholtickets bij easyjet geboekt, en kon gewoon per abn amro ideal betalen, en het is nog eens 30 euro goedkoper.. dit staat wel in de bevestigingsmail;
Let op. Easyjet heeft gewijzigde bagagevoorschriften. Bij de checkin betaalt u een toeslag van 15,- euro per enkele reis per tas. Iedere passagier mag tot maximaal 20 kg bagage inchecken. (Dutch)
SchipholTickets.nl geeft per direct alle Vliegtax retour op alle europese Vliegtickets! In de volgende stap wordt deze automatisch van de ticketprijs afgehaald.
Let op. Aankomst luchthaven Londen Gatwick.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:06

Oh, dan is het de vliegtax! Klinkt ook wel logisch, die 22 euro. En die krijg je er uiteraard niet bij als je een vlucht van de UK naar NL boekt (andersom wel).

Toeslag van 15 euro enkele reis per tas geldt overigens alleen als je alsnog ter plekke bij de check-in-balie je bagage incheckt (dus als je bij je internetboeking hebt aangegeven '0 items' maar je later toch bedenkt).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:09

Net geprobeerd een fictieve boeking te doen voor een datum later in juli van Schiphol naar Londen. Daar komt geen vliegtax bij (die wordt per 1 juli a.s. afgeschaft) dus het lijkt erop dat de site van Easyjet daar toch wel up-to-date mee is.

[Edit] Incheckbagage blijkt 11 euro enkele reis te zijn, het zou dan toch nog kunnen dat in jouw geval via de Easyjet-site 2x incheckbagage is meegerekend.

Maar wel fijn iig dat je dus via een andere weg ook zonder creditcard kunt betalen. :)
Laatst bijgewerkt door Karin op 25-05-09 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 21:09

Ik heb helemaal geen bagageitems kunnen invullen, maar ik heb nu niet via easyjet geboekt hoor
Prijs 1 volwassene : 40,22 EUR + 58,75 EUR taxen = 98,97 EUR
Retour Vliegbelasting -11,25 EUR
Customer Service Tax 9,50 EUR
Dossierkosten 20,00 EUR
Levering E-ticket 0,00 EUR
Betaling iDeal
Totale prijs ( 1 Volwassenen ) 117,22 EUR
Dit is de optelsom en ben dus goedkoper uit.. rarara hoe kan dat???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:14

Geen idee. Ik heb het gecheckt voor die fictieve vlucht (Schiphol-Luton) later in juli:

- via Easyjet.com: 47.99 euro (alleen handbagage)
- via Schipholtickets.nl: 63.24 euro

En idd geen optie om bagage-items aan te vinken.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 21:24

ik vlieg naar gatwick.. mijn oom woont daar dichtbij ik ga in juni maar er wqordt -11,25 euro afgehaald voor vliegtax.. nu snap ik het helemaal niet meer.. en een leuke bijkomstigheid ik vlieg met dezelfde vlucht terug als mijn ouders.. ;-)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:32

Je zei 30 euro goedkoper? En inchecken van bagage bij de incheckbalie is 15 euro per item enkele reis, volgens de melding? Kan best zijn dat je die melding erbij hebt gekregen omdat de incheckbagage niet is meegeteld bij de totaalprijs van de boeking. Dan zou er ter plekke (dus bij het inchecken) nog 2 x 15 = 30 euro bij kunnen komen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 21:35

ja 30 euro (afgerond) op de totaal boeking, dus incl alles wat easyjet berekend bij de afronding en deze maatschappij.. precies dezelfde vluchten, ik blijf het wonderlijk vinden..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:37

Dan ben ik heel benieuwd of ze nog kosten gaan berekenen voor het inchecken van bagage ter plekke...

Ik snap ook niet hoe ik op twee verschillende bedragen kan uitkomen voor dezelfde vlucht, waarbij die via de Easyjet-site duidelijk goedkoper is. Een verschil van 15.25 dat ik niet kan verklaren.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 22:00

het is en blijft raar... maar zeker de moeite waard om toch even door te googlen easyjet was in mijn geval dus niet zo goedkoop..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:06

Vreemd?
Ik vloog ook altijd met easyjet naar Zwitserland, maar dit keer ga ik met Swiss, net zo duur (als je een retourtje boekt) en meer service (denk ik, maar kan nooit minder zijn de easyjet).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:09

Het gaat hier niet om twee verschillende maatschappijen, maar om tickets voor één en dezelfde vlucht met Easyjet die via twee verschillende websites twee verschillende prijzen geven. ;)

Ik kan overigens ook goedkoper naar Schotland of Londen, bijvoorbeeld met Ryanair. Maar dan kom ik midden in de nacht aan of ik vertrek om 6 uur in de ochtend. Niet heel handig als er niemand is die even zo gek is om je van het vliegveld te halen en er rijden op dat tijdstip geen treinen. Dus bij het boeken van vluchten kijk ik ook naar vertrek- en aankomsttijd, niet alleen naar de prijs. Kan me voorstellen dat dat voor meer mensen geldt. ;)

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 23:15

ja, je hebt helemaal gelijk.. ik schreef wel maatschappij, maar bedoelde iets anders ;-). Maar het is het niet zo dat bepaalde bedrijven stoelen kopen en ze daarom voor minder geld kunnen aanbieden? Het lijkt me niet dat EJ het ergens anders voor minder geld aanbied toch?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 00:50

[LZP] > [BI]