Stedentrips, hoe aanpakken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Stedentrips, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 20:51

Mijn pa en ik hebben het plan om de komende weken wat leuke dingen te gaan doen na het overlijden van mijn moeder. We zaten te denken aan bijvoorbeeld een stedentrip naar Londen. Het schijnt dat je tegenwoordig behoorlijk goedkoop een vlucht kan boeken voor dit soort zaken.

Anyway, de bedoeling is om een midweek weg te gaan. We zitten te denken aan Londen, maar als er andere leuke en goedkope alternatieven zijn, dan mogen die ook genoemd worden. Het punt is alleen dat wij totaaaaal niet weten hoe we dit moeten regelen :o. Wij gingen namelijk nooit op vakantie :+. Maar goed, het moet dus goedkoop (hoewel we niet echt een max. budget hebben), luxe hotel hoeft totaal niet. Als we maar een bed hebben 's nachts, we zijn toch de rest van de dag onderweg. Waar boek je zo'n trip voor een midweek? Sowieso, waar vindt iedereen al die aanbiedingen :+ (sites?)? Waar boek je het hotel (internet?, sites?)? Zijn er nog andere do's en dont's?

Help? :+

Anoniem

Re: Stedentrips, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:52

Je kunt kijken op websites als expedia.nl :) Daar heb ik voor 390 euro 6 dagen London-stedentrip (excursies zelf doen dan wel) geboekt, inclusief vlucht en een normaal hotel :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:54

De makkelijkste manier is uiteraard gewoon een reisbureau binnenlopen, hen je wensen doorgeven en met een geboekt reisje weer naar buiten lopen :D
D-reizen heeft nette prijzen.

Als je echt het goedkoopste van het goedkoopste er uit wil vissen zul je internet af moeten speuren. Op google zoeken op "stedentrips" of "goedkoop vliegen" en er een los hotelletje bij boeken. Er valt echt genoeg te vinden op die manier.
Wees ook flexibel met data en tijden. Een dag eerder of later vliegen kan al erg veel verschil maken, de tijden geldt dit ook voor.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:37

Als je gewoon met bijv Ryanair of easyjet vliegt kan het heel goedkoop, en op www.hostelworld.com staan goedkope hotels/hostels. En is niet allemaal alleen maar voor jeugd. :)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:34

Wij zijn laatst voor €100,- een lang weekend in Londen geweest. We hebben alles van tevoren via internet geboekt. We hadden een goedkope vlucht vanuit Duitsland en hadden een goedkoop hotel geboekt net buiten het centrum van Londen. In Londen hebben we een kaart gekocht van de stad en een metrokaart en zo hebben we heel Londen doorgereisd.

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:49

In een hostel kan je vaak al slapen voor ongeveer 15,- per nacht op een kamer met meerdere personen, dan even een goedkope vlucht erbij uitzoeken en dan hoeft ´t allemaal echt niet zoveel te kosten :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:05

London is op dit moment natuurlijk een goeie keuze. Relatief heel goedkoop. Ik zou zelf ook naar een goed reisbureau gaan. Dan kan alles in een keer geboekt worden. En mocht er iets niet helemaal goed gaan, dan heb je meer te vertellen.
Op de site van bijvoorbeeld D-reizen kan je misschien al wel wat vinden.

Alvast veel plezier. Kan je wel gebruiken na een zware periode zo te lezen. Het overlijden van je moeder lijkt me vreselijk om mee te maken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:07

barcelona is ook erg leuk voor stedentrip!
vliegen doe je het goedkoopste vanaf Eindhoven Airport met ryanair bijvoorbeeld :)

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:43

Of Weeze, in Duitsland, is ook heel goedkoop met Ryan Air.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:47

Vliegen naar Londen kun je het beste doen met Easyjet of Ryanair als je het betaalbaar wilt houden. Je kunt dan vliegen vanaf Schiphol (Easyjet), Eindhoven (Ryanair) of Weeze, net over de grens bij Venlo (ook Ryanair). Boeken doe je via de websites van deze maatschappijen.

Als je toch alleen een bed (en een douche) nodig hebt, dan raad ik je een van de Travelodges aan. Ik heb al een paar keer overnacht in een Travelodge, heel basic maar ook gewoon lekker schoon. Ze zitten door heel Londen, zie http://www.travelodge.co.uk/

Complete pakketten (via D-reizen bijvoorbeeld) hoeven niet altijd goedkoper te zijn. Maar het kan geen kwaad om eens het een en ander te vergelijken voor je boekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:24

ik weet dat het een oud topic is...

maar ik zit dus ook wat te twijfelen over stedentrips.

kun je dan via internet,als je alles los boekt,ook een transfer vinden naar je plek van bestemming?
want vooral de goedkope vliegtuigmaatschappijen vliegen vaak een flink eind buiten de stad...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:46

Ik kijk daarvoor altijd op de site van de luchthaven waar ik aankom. Daar staat op welke manieren je op je plek van bestemming kunt komen: trein, (shuttle)bus, taxi...

Vaak kun je dat van tevoren via internet of telefonisch regelen (bij een vliegveld als Weeze moet dat zelfs). Maar als ik bijvoorbeeld naar Londen ga, dan doe ik dat nooit. Dan regel ik mijn trein- of buskaartje na aankomst op het vliegveld.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:38

Ryanair heeft momenteel ook weer leuke aanbiedingen :j je moet een beetje puzzelen met de data, maar wij zijn afgelopen zaterdag voor € 40.00 met 2p naar Venetie geweest en in augusts gaan we met zijn vieren voor € 100.00 naar Turijn.

Kijk maar eens op de site van Ryanair, dan zie je gelijk welke bestemmingen mogelijk zijn. Wij vliegen vaak vanaf Brussel, maar dat is voor ons dan ook maar 2 uurtjes rijden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:52

Karin schreef:
Ik kijk daarvoor altijd op de site van de luchthaven waar ik aankom. Daar staat op welke manieren je op je plek van bestemming kunt komen: trein, (shuttle)bus, taxi...

Vaak kun je dat van tevoren via internet of telefonisch regelen (bij een vliegveld als Weeze moet dat zelfs). Maar als ik bijvoorbeeld naar Londen ga, dan doe ik dat nooit. Dan regel ik mijn trein- of buskaartje na aankomst op het vliegveld.

Zorg dan wel dat je het goede adres van je hotel hebt :+

Vorig jaar rond deze tijd stond ik samen met mijn moeder in Barcelona met een uitgeprint blaadje van de hotelreservering met het idee dat dat ook het adres van het hotel was.
helaas :\ dat was dus niet zo :\ uiteindelijk ergens iemand gevonden die wel een idee had welke wijk het was. Na 3 uur zoeken zijn we uiteindelijk in de goede buitenstad (jaja, geen barcelona meer dus) aangekomen en hebben we daar wat hulp gehad van mensen in een cafeetje daar.
Wat een ellende :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:02

ik zit nu dus ook wat te kijken...ben aan het twijfelen,er zijn zoveel goedkope vluchten!
wil naar stad X, dan van X naar Londen(zus bezoeken)en dan vanaf London naar huis.
dus 3 losse tickets,maarja..

ik twijfel over Venetie,rome,riga,krakow,barcelona,dublin....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:06

Ik zou als ik jou was niet op maandag of vrijdag vliegen, dat zijn de duurste vluchten van de week (ivm zakenlui)
Als je kan moet je een dinsdagvlucht boeken ;)