westkust Schotland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

westkust Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 09:20

Deze zomer heb ik na mijn rit in het oosten van Schotland nog een paar dagen over om een ander stukje van het land te gaan bekijken. Inmiddels wordt het toch echt tijd om eens een kijkje te nemen aan de westkust. Ik heb een dag of drie de tijd en ik reis met het OV, dus het moet wel goed bereikbaar zijn (met trein of Scottish Citylink). Dus geen afgelegen oord waar je alleen met de auto kunt komen of waar ik drie veerboten moet tackelen. ;)

Ik zat te denken aan de omgeving van Oban, maar Oban zelf lijkt me dan weer redelijk toeristisch. Of valt dat wel mee? Iemand nog tips? Iets zuidelijker of noordelijker mag ook, ik moet alleen wel weer gemakkelijk in Glasgow of Edinburgh kunnen komen op de dag dat ik terugvlieg.

Auto meenemen is geen optie en ik ga ook geen auto huren - zo belangrijk is het voor mij nou ook weer niet om verlaten plekken op te zoeken. ;)

Shadow0

Re: westkust Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:10

Dan is de Westcoast Railway misschien wat? http://www.steamtrain.info/
Niet alleen het doel, maar ook de reis zelf lijkt me erg gaaf, we hebben een keer een stuk paralel aan het spoor gereden en je hebt hele mooie uitzichten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:19

Geinig, wij overnachten waarschijnlijk ook 1 nacht in Oban als we in Schotland zijn :D
Lijkt je dat zo toeristisch dan?

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:23

Hoi
Ik weet niet of je per trein in Fort William kan komen, maar die omgeving is nog echt het ruige schotland.
We zijn er zelf jaren op vakantie geweest, weliswaar met de auto, maar de westkust vanaf daar naar het noorden, werd toen beschouwd als de laatste grootte wildernis van Europa.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 23:57

Shadow > Die West Coast Railways zien er gaaf uit! Zo'n One Day Railtour for Summer Saturdays is ook leuk, alleen jammer dat ik op zaterdag of net weer thuis ben of net op weg naar huis ben. Ik ga die site binnenkort eens goed bekijken.

Goof > Nou ja, dat is dus juist mijn vraag... Het is een van de grotere en beter bereikbare plaatsen in dat gebied en ik kan me zo voorstellen dat er in juli een wat grotere concentratie toeristen is. Maar aan de andere kant - het blijft Schotland en het zal er niet zo druk zijn als bijvoorbeeld in Brighton in de zomermaanden, dus misschien valt het mee.

Paul > Fort William is denk ik net iets te ver weg om even leuk in drie dagen te doen, dan ben ik vrij lang aan het reizen. Die zet ik op mijn lijstje voor als ik wél een keer met de auto door het noorden van het land ga reizen. Maar wie weet blijkt het toch haalbaar, ik ga het iig ff uitzoeken. :j

Bedankt voor de tips tot nu toe! :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:57

Wij zijn afgelopen week met de veerboot in Oban aangekomen en hadden wat haast dus hebben er niet rondgekeken maar het zag er wel heel erg leuk uit en leek niet overdreven toeristisch.