2/3 weken weg op de bonnefooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

2/3 weken weg op de bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:49

Oke dit is ons plan. Mijn vriend en ik willen net na het hoogseizoen met de auto en tent op de bonnefooi op vakantie aan. We willen iig naar Zuid Frankrijk en voor de rest zien we wel waar we uitkomen.

Ik vroeg me af zijn er meer mensen die dit gedaan hebben? Hoe beviel het? Wat is aan of af te raden?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:51

Wij doen dit elk jaar met de camper.
Het is zeker aan te raden, iets meer relaxed. Je hebt niet een afstand die je persee moet rijden. Wij rijden nu ook altijd in bijv. 2 dagen naar het Garda-meer. Dit kan ook in één dag maar zo is het meer ontspannen.
Een camper is dan wel net iets anders als een tent, maar ik slaap nooit in de camper.
Ik zou gewoon een anwb-camping boek aanschaffen. Als je dan gaat rijden en halverwege de dag weet waar je zult uitkomen kun je een camping zoeken. Gewoon naar toerijden, vooral de kleinere hebben meestal nog wel een plek vrij. Een grote, populaire is iets minder kans op een plek.
Ik zou 't gewoon doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:05

xXLiekeXx schreef:
Wij doen dit elk jaar met de camper.
Het is zeker aan te raden, iets meer relaxed. Je hebt niet een afstand die je persee moet rijden. Wij rijden nu ook altijd in bijv. 2 dagen naar het Garda-meer. Dit kan ook in één dag maar zo is het meer ontspannen.
Een camper is dan wel net iets anders als een tent, maar ik slaap nooit in de camper.
Ik zou gewoon een anwb-camping boek aanschaffen. Als je dan gaat rijden en halverwege de dag weet waar je zult uitkomen kun je een camping zoeken. Gewoon naar toerijden, vooral de kleinere hebben meestal nog wel een plek vrij. Een grote, populaire is iets minder kans op een plek.
Ik zou 't gewoon doen!

Zo`n ANWB camping boek is een zeer goed idee!
Camper leek ons ook leuk alleen moeten we die dan lenen en dat is ook weer zo`n gedoe. Hoe lang blijven jullie dan ongeveer op een plek? Of hangt dat ervanaf hoelang je op een plek kunt blijven?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:44

Tja, uh. dat verschilt ook weer per jaar.
Vorig jaar waren mijn ouders in circa 1 week via Frankrijk naar Spanje getrokken (iets boven Barcelona). Toen zijn mijn zus en ik naar Barcelona gevlogen en hebben we een week daar in de buurt gestaan, daarna terug.
Het jaar daarvoor zijn we uh.. 1 nacht in Zwitserland (op 'n passantencamping) en daarna naar 't Garda-meer. Vanaf daar zijn wij door Slovenië naar Kroatië gereden. Vanaf Kroatië in twee dagen terug. Twee dagen op één plek. Dat was ongeveer twee, tweeënhalve week.
Het jaar daarvoor was één van de eerste keren met de camper. Toen zijn we in twee dagen naar het Garda-meer gedaan en in twee dagen terug.
Wij hebben nog amper ooit gehad dat we geen plek hadden. Maar bij Barcelona en bij het Garda-meer stikt het dan ook van de campings.

Een camper huren is wel veel handiger. Het is wennen met rijden (alleen zijspiegels en toch langer). Wel heb je dan een koelkastje, douche en alles bij de hand als je een nachtje langs de kant van de weg doorbrengt. Of ook onderweg is zo'n koelkastje echt relaxed!
Wij hebben gewoon een klein campertje (6/7m.) en dan heb je genoeg plek voor z'n tweeën. Er staat dat het een 4-persoonscamper is, maar voor mij (16) en mijn zus (18) is het geen doen om op de tafel+stoelen te slapen. Die kun je dan tot een bed ombouwen.

Je moet zelf even kijken of je met een tent of camper gaat, als je echt wilt trekken is een camper handiger. Als je dan telkens die tent moet opzetten en afbreken. Wij gaan van de zomer weer naar Kroatië en ik denk dat we er in een dag of drie heen rijden en dan een aantal dagen in het noorden en dan nog verder naar het zuiden. Zo kun je ook een grotere afstand rijden.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Anoniem

Re: 2/3 weken weg op de bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:48

Nou we hebben week 36 en 37 vrij gevraagd...!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:32

Toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging hebben wij dit bijna iedere zomer gedaan. Gewoon de auto + tent inpakken, rijden maar en we zien wel waar we terecht komen. Ik vond het heerlijk! Je ziet vanalles onderweg en komt ook zo nog eens ergens.
Wij belden altijd rond een uurtje of 5 een camping of er plaats en daar reden we dan naar toe.
In de volgende landen hebben wij rondgetrokken met een tent of camper:
Noorwegen/Zweden/Denemarken
Verenigde Staten -> 1x met tent en 3x met een camper, dat was toch ietsjes makkelijker dan met een tent
Canada -> met een camper
Australie -> al was dat met een klein busje waar je ook nog in kan slapen
Duitsland
Oostenrijk
Frankrijk
Belgie
Spanje
Italie.

De laatste 2 jaar dat ik met mijn ouders op vakantie ging hadden we overigens wel een eigen camper, heeft toch wel iets meer comfort dan een tent. ;)