Wat bezichtigen in parijs + tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Wat bezichtigen in parijs + tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 11:47

Wij gaan donderdag naar parijs, nu ben ik hier al 2x eerder geweest en vond het erg leuk.
Maar na de eiffel en de andere standaard toeristische gebouwen heb je het wel een beetje gezien.

Nu voel ik aan mijn water dat parijs nog veel meer te bieden moet hebben... :+
Dus tips, ideeen etc. gevraagd!

Frances

Re: Wat bezichtigen in parijs + tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:01

Hee dat is toevallig wij gaan donderdag ook naar parijs _O-
Wij gaan zoiezo de disney movie studios, de notre dam en de moulin rouge bezoeken :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:26

Het graf van Napoleon, Louvre, Notre Dam, die dure winkelstraat maar dat is allemaal superbekend. Misschien ook die grote begraafplaats? Daar ben ik ook geweest, het is erg mooi om te zien.
En anders loop je gewoon toch een straatje in en kijkt wat er allemaal zit. Dat lijkt mij nog het leukste.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:35

Idd, zoals hierboven al genoemd werd is Père Lachaise erg indrukwekkend en moet je gezien hebben vind ik, als je toch eenmaal in Parijs bent. Het ligt wel ver uit het centrum, maar met de metro is het prima te doen. Hier liggen beroemde mensen, zoals Chopin, Karel Appel, Edith Piaf en natuurlijk (niet te missen) Jim Morrison.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:46

Men neme een kaart van het metrostelsel van Parijs (alleen de binnenstad, dus zonder vuige buitenwijken waar je niet wilt komen). Je doet je ogen dicht en houdt je hand boven de kaart. Je wijst blind een plaats aan op de kaart en stapt daar de metro uit. Parijs is zoooo mooi om doorheen te slenteren, dat moet je niet teveel willen plannen. En is het er niet leuk, dan ga weer ergens anders heen, metrokaartjes kosten geen drol en je bent overal erg snel.

Tips: Musée d'Orsay is erg mooi en ben je een heel tijdje zoet. Ga vooral met een gids mee, ze kunnen ontzettend mooi vertellen.
Neem de route om de heuvel heen naar boven op Montmartre, dus niet de geijkte trap (dan kom je zomaar langs een wijngaard midden in de stad). Montmartre is trouwens ook een leuke wijk om 's avonds wat te gaan drinken, er zitten erg veel kroegjes waar locals zitten (en waar je dus de beste wijn voor weinig kunt krijgen).
Centre Pompidou is ook erg mooi, je moet wel van moderne kunst houden. De wijk eromheen is ook erg leuk.
Picknicken in de tuin van het Palais Royal (theater in het centrum en een klein geheimpje).
Winkelen in le Marais (wijk) of in de buurt van Rue Mouffetard (leuke markt op zaterdag).
Een uurtje buiten Parijs ligt paleis Fontaineblue. Is een beetje in aftandse staat, maar heeft zo'n ontzettende grandeur.
De andere kant op ligt Versailles, ook op een uurtje afstand, maar hier moet je eigenlijk een dag of twee voor uittrekken. Wel franse barok op zijn hoogtepunt.

Denk dat je zo wel even vooruit kom. Ben ik ene Parijsofiel, ja :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:10

Als je naar centre pompidou gaat. Dan moet je echt naar een super lekker bakkertje die daar vlakbij zit! (althans, 3 jaar terug zat die daar nog!)

Als je centre pompidou uitloopt, (dus het gebouw) dan heb je dat schuine plein voor je, als je dan doorloopt rechtdoor naar de weg, en dan die weg linksaf volgt. Dan kruis je dus de weg die links langs centre pompidou loopt, maar dan loop je rechtdoor en dan zit die niet zo ver weg (50 meter of zo) aan de linker kant!

Daar hebben wij zooooo enorm lekkere broodjes gegeten. Ze hadden van die hele platte ronde broodjes, met allemaal kaas en sla en tomaat en weet ikv eel wat er allemaal opzat! Super lekker!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:13

LZP -> BI

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:52

Bij 'Le Tresor', een restaurantje in die homowijk, weet de naam niet meer ;), hebben ze heeeerlijke griekse yoghurt met honing en noten! Wij gingen daar altijd ons toetje eten ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:14

Je bent inmiddels al geweest, maar misschien hebben anderen hier iets aan: de catacombes.