Syrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Syrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 16:33

Binnenkort vertrek ik naar Syrië op vakantie :-)

Zijn er toevallig bokkers die ook weleens die kant op zijn geweest en nog tips hebben?

laudtje

Re: Syrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:45

Hey Apple, ik vertrek in september naar Syrië en Jordanië, dus heb nog geen tips... Wij gaan wel georganiseerd, met Sawadee. Ga jij op eigen houtje?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 13:26

Jordanie hebben wij in 2005 bezocht :-) , ook gewoon met zn tweeen.

Wij hebben nu in Syrie de hotels al geboekt en al een huurauto geregeld, via Koning Aap. Jordanie hebben wij indertijd ook op dezelfde manier gedaan.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 02:13

Hoe veilig zijn die landen voor vrouwen in kleine groepjes? Een reis naar Syrië en Jordanië staat al een tijdje op de verlanglijst, maar ik krijg alleen toestemming voor een georganiseerde reis (:')).

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:16

Narya schreef:
Hoe veilig zijn die landen voor vrouwen in kleine groepjes? Een reis naar Syrië en Jordanië staat al een tijdje op de verlanglijst, maar ik krijg alleen toestemming voor een georganiseerde reis (:')).

haha wij ook! ;) Alhoewel mijn ouders zelf de halve wereld over zijn gereisd waren ze niet zo blij met de zelfstandige plannen van hun dochter haha. Ik ben nog nooit ergens georganiseerd heen gegaan dus ben erg benieuwd of zo'n groepsreis me wel bevalt...
Gelukkig is dit wel een reis met veel ruimte voor eigen invulling. Je mag overal aan mee doen maar hoeft niks.

Wat vond je van Jordanië Apple?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:52

Goed, ik ben weer terug :-)

Jordanie vond ik al geweldig, ik ben volkomen allergisch voor opdringerige verkopers, touristtraps etc.etc.etc.. en in Jordanie heb je dat eigenlijk niet.

Totdat ik dus in Syrie kwam . Dat is zelfs in vergelijking met Jordanie een verademing :)). Mensen zijn aardig en vriendelijk, ze vinden het leuk dat er toeristen zijn en willen weten waar je vandaan komt. Er waren wel wat Franse toeristen en wat backpackers, maar verder eigenlijk niet.

Syrie kent nauwelijks criminaliteit. Jordanie ook weinig. Het zijn geen islamitische landen (syrie is een republiek en jordanie een koningrijk), maar de meerderheid van de bevolking is wel islamitisch. Daarnaast zijn het natuurlijk ook arabieren :+

Vrouw alleen zou ik niet snel doen. Vrouw in groepje vrouwen zou wel kunnen denk ik (mits je je wel gedraagt uiteraard, laat die spaghettitopjes en hotpants maar thuis). Wij waren met zn tweeen, voor de zekerheid hebben we gewoon wat basisregels in acht genomen, vriendlief mocht de locale kerels aanspreken om de weg te vragen en dan deed ik dat wel bij vrouwen. Als die arabieren dan vervolgens ook het woord tot mij richten dan ok, maar ik begon niet uit mezelf een gesprek met een man.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:54

Overigens is het heel boeiend om zowel Petra als Palmyra te zien. Twee heel verschillende steden en toch op de een of andere manier kun je ze wel vergelijken.

Krak de Chevaliers is ook echt de moeite waard:

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:45

Heb net je fotoverslag bekeken, super! Nee de topjes en korte broeken had ik al weggedacht haha. Heb zelfs speciaal een tuniek van linnen gekocht met lange mouwen die best wijd is. Die kan ik altijd meenemen en als ik denk dat het moet kan ik die nog aandoen. Maar t-shirts met mouwtjes zodat je schouders bedekt zijn, zijn oke toch?
De plaatsen die jij noemt gaan wij ook bekijken dus dat komt helemaal goed!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 11:20

Iets met mouwtjes tot de elleboog of net onder de elleboog zijn helemaal geen punt hoor. Die tuniek heb je waarschijnlijk helemaal niet nodig :D. Het is geen islamitisch land natuurlijk :-)