Waar in Italië relaxt vakantie vieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseNL00

Waar in Italië relaxt vakantie vieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:42

Hallo Bokkers!

tja de titel zegt het al; waar ergens in Italië kun je deze zomer (aug.) lekker relaxen? Niet veel drukte, strand/ meer/ gezellig dorpje zou leuk zijn. Ben benieuwd of jullie me op goede ideeën kunnen brengen :D
Bij voorbaat dank!

MariskaFally

Re: Waar in Italië relaxt vakantie vieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:45

Misschien het Gardameer? een kleine camping met maar 350 plaatsen, en een hotelletje.. heeft een privestrand en is gelegen in het dorpje Toscolano, erg gezellig dorpje.

De camping heet Camping Toscolano? misschien een leuke optie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:53

Omdat mijn oom Italiaan is, komen we meestal in Italie, heeft 2 huizen daar, dus makkelijk. Een heel mooi plaatsje is Montalto di castro en Montalto di Marina. Hoort wel bij elkaar. Het is echt heel Italiaans, waar Italianen zelf op vakantie gaan bijv. De dorpen in de streek zijn vaak oud en ook veel sfeer. Het strand is niet afgeladen. ( 2uurtjes vanaf rome ongeveer)
Een andere plek waar we veel zijn geweest is Cevetri ( vraag me even af of ik het goed schrijf hoor). Ook weer echt veel Italianen, leuk dorp in de buurt en strand.
Viterbo is mooi, maar bijv ook het noorden.
Wij gaan dit jaar naar het nieuwe huisje in Soriano, heel rustig, maar 60km van Rome.
Je moet gewoon veel op i-net kijken en bijv google earht erbij bekijken. Hebben we nu ook als voorpret gedaan.
garda meer blijft trouwens mooi, amar afhankelijk van periode wel drukker. wel super om dan ook naar Venetie te gaan, dat moet je een keer gezien hebben ( vind ik dan he......)

wat wil je eigenlijk? Verzorgd, vliegen, auto, camperen? Je kan anders ook prima rondtrekken bijv en bijzondere dingen bekijken de ene dag en andere dag strand opzoeken.

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:58

Bedankt voor jullie antwoorden! Ja ben maar een beetje aan het rondkijken :o In de zomer gaan we verhuizen maar we willen toch enkele dagen weg. Weekje of zo. Ik vind Italie wel erg leuk. Sta nog overal voor open, als het maar enige luxe is. Kamperen of hotel maakt niet uit, maar ik wil geen feestvakantie. Lekker decadent cultuur opsnuiven lijkt me wel wat :D Met de auto kan ook, alleen dan moet het niet te ver zijn, ivm de korte tijd.
Het mag alleen niet te gek duur worden want bijna al het geld zit al in ons huis! :+

Goed idee om eens op Google Earth te kijken! :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:12

Lago maggiore! Daar heb je niet het massatoerisme van het lago di como, maar wel lekker relaxt :)
Ik ben vorig jaar in Luino geweest, was helemaal super. Je hebt daar een van de grootste markten op woensdagochtend (moet je wel vroeg zijn, maar t is echt tof). En varese en milaan zijn op autorijafstand (milaan ong. 2 uur). Wij zaten in het park Villagio Ollandese, komen wel aardig wat nederlanders maar is wel gezellig.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:15

Mijn vriend en ik gaan begin juni naar Taormina, Sicillië. Het schijnt daar heel mooi te zijn en gezellig druk. Geen massatoerisme, maar wel de gezelligheid van toeristen wat wij wel leuk vinden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:16

Camping Isolino, in het noorden van Italie!!! :):)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:18

Het plaatsje Garda aan het Gardameer.
Lekker rustig maar toch genoeg te zien, je kan er lekker zwemmen zonder dat het te druk is voor al onder de Siësta uren.
Op de boulevard is het savonds ook enorm gezellig. :)
En bij de meeste hotels heb je uitkijk op het Gardameer.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:05

Gardameer een lago maggiore zijn nu niet echt rustig in de zomer. Het zijn grote trekpleisters voor touristen en bij het gardameer sta je gewoon in de file om de camping op te komen.
Ik zou het iets dieper in Italië opzoeken. Wij zitten altijd in de buurt van Ancona en daar is bijna geen tourisme. Als je dan iets meer naar het binnenland gaat heb je de mooiste typisch italiaanse plaatsjes.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:39

Ik ben afgelopen jaar in Puglia geweest (hak van de laars). Persoonlijk vond ik dit een erg mooi gebied. Niet te vergelijken met de toscane. Het oogt wat "griekser" en je rijdt kilometers voor eeuwen-oude olijfgaarden. Verder zijn er mooie oude steden en is een tripje naar de Basilicata, stad Matera (Unesco erfoed en lokatie waar Passion of the Christ is gefilmd) goed te doen en erg mooi. Puglia kent zowel kiezel- als zandstranden, dus het is gewoon even uitzoeken wat je graag wilt.

Wat mij persoonlijk ook heel erg aansprak was het feit dat het er niet vergeven was van de toeristen. Ik geloof dat vanaf afgelopen jaar Air Holland op Bari vliegt, maar daarvoor (toen ik er was) vloog alleen TUI die kant op. Heerlijk om niet op iedere straathoek Nederlands te horen. :o

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:59

WillemYntJee schreef:
Lago maggiore! Daar heb je niet het massatoerisme van het lago di como, maar wel lekker relaxt :)
Ik ben vorig jaar in Luino geweest, was helemaal super. Je hebt daar een van de grootste markten op woensdagochtend (moet je wel vroeg zijn, maar t is echt tof). En varese en milaan zijn op autorijafstand (milaan ong. 2 uur). Wij zaten in het park Villagio Ollandese, komen wel aardig wat nederlanders maar is wel gezellig.

Is dat meer niet ijskoud? :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:11

wij zijn 2 jaar geleden in Porlezza geweest aan het meer van Lugano.
heel relaxed,mooie omgeving, en in de buurt toch veel mooie uitstapjes.
scheelt ook dat het net over de grens is dus niet al te ver reizen :D

http://www.meervanlugano.nl/

wij zaten op deze camping in een chalet
http://www.luganochalets.nl/porlezza.htm

via marktplaats kun je niet al duur aan deze chalets komen.
wel waren ze erg warm dus ventilatie mee is geen overbodige luxe!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:23

@Loose, volgens mij niet hoor, heb er niet in gezwommen maar vriendin van me komt daar elk jaar en die zwemmen er altijd in en er zit ook een soort stijgertje in waar je op kan staan enz.
Wij waren daar in juni en kan nou niet echt zeggen dat t mega druk was hoor doeraklover :)

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:21

Ik ben net terug uit Italie. Ben deze keer in Toscane en Umbrie geweest. Ik verblijf het liefst in agriturismo's (of evenuteel leuke B&B's) Mijn favoriete agriturismo is Podere San Ferdinando, kan ik je echt aanraden!!! Het is precies wat je van een agriturismo verwacht: schitterend gelegen, heerlijk rustig en relaxte sfeer, maar wel binnen 10 minuten rijden dorpjes met restaurant en winkels, oprijlaan met cypressen, schitterend gerestaureerde boerderij met oorspronkelijke details en mooie materialen, royaal mooi aangelegd zwembad, verschillende terassen en zitjes om teeten, luieren enz. en.... het allermooiste: een mooie stal, veel weiland en leuke paarden (die prima verzorgd worden) en een fantastische omgeving om buiten te rijden.
Het ligt tussen Pisa en Volterra bij Peccioli. Top adres voor een relaxte vakantie, veel cultuur en mooie omgeving, lekker eten en ook nog paarden!