Noordwest USA, wie heeft tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Noordwest USA, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 19:59

Hoi hoi,

Na vorig jaar BC onveilig te hebben gemaakt, hebben we besloten dit jaar het noordwesten van de USA aan te doen.
We landen eind juli in Seattle, en dan...?
We hebben alleen een hotel voor de 1e nacht geboekt, de rest doen we op de bonnefooi met onze tent, ging vorig jaar ook perfect!

Maar we zijn er nog niet over uit waar we precies heen willen, Oregon, Washington(staat) Yellowstone, of toch maar de kust?
Wat wel vaststaat is dat we de laatste week op Vancouver Island verblijven, om orca's te spotten en een grizzly tour te doen. Uiteraard hopen we op veel meer wild, hoe meer hoe liever!!

We hebben dus 2 weken om noordwest USA door te reizen, wie heeft er tips, en wat mogen we beslist niet missen, en bovenal, waar vinden we veeeel wild?

Bedankt alvast!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:31

Nou qua wild zit je daar wel goed hoor in die hoek, wij zijn ook al eens in die hoek geweest.
Washington en Oregon zijn hele mooie staten maar Idaho ook, en dan ben je al bijna bij Yellowstone Park wat je eigenlijk niet mag missen en "the perfect place voor wildlife spotting" en genoeg campings daar waar de wildlife zo overheen loopt.
Mount St. Helens in Washington { geloof ik of is het net Oregon } is ook wel interessant om te bekijken.
De hele kustlijn is daar trouwens prachtig maar Vancouver Island ook, daar schijnen nogal veel beren te leven dus de kans is groot dat je ze daar zomaar over straat ziet lopen.

Oja als je trouwens naar Vancouver Island gaat zit je wel weer in Canada en als je weer terugmoet de US in moet je wel rekening houden met de Amerikaanse douane, zijn soms niet de makkelijkste met weer de grens over gaan, ze willen alles zien en weten en je moet papieren invullen, maar is wel te doen hoor.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:56

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:56

Californië (LA, San Diego etc.) is wel leuk, maar eerder als je voor een steden- of strandvakantie gaat.

Als je echt natuur wil zien, kan je natuurlijk Yellowstone niet missen. Yosemite - misschien een beetje uit de richting - is ook een pràchtig park. In Vancouver Island zijn wij 2 jaar geleden ook geweest, zeker een aanrader. Canada is overigens ook een land waar je veel mooie natuur vindt. Zo hebben wij twee zomers geleden een USA-Canada tour gedaan: Vancouver Island, Seattle, Victoria Bay... Was ook de eerste keer dat we beren hebben gezien, dus wel een aanrader :D

Ik kan zo wel even onze reisplanning van 2 jaar geleden opduiken, dan heb je wat wildlife-stedentips.

eponine

Re: Noordwest USA, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:50

Canada ( BC) hebben we vorig jaar gedaan, erg veel wild gezien toen, dus ik ook hoop dat Amerika ons net zo bevalt!
We gaan nu ook weer terug naar Vancouver Island, dit keer een week ipv 3 dagen.
Yellowstone is helaas net te ver voor ons, aangezien we ook Mt Rainier en Olympic National park, en de North Cascades willen bezoeken.
Steden trekken ons niet zo, we vonden Vancouver erg mooi, maar gaan niet naar Seattle.

Ik ben vooral huiverig voor de strenge douanes enzo, we hebben alleen de eerste nacht geboekt, de rest doen we op de bonnefooi met ons tentje, net als vorig jaar in Canada, erg goed bevallen dus!

Meer tips altijd welkom!!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:40

Rond touren door Washington! Heb in Olympia... de hoofdstad... gewoond. Er is zoveel moois in deze staat! Prachtige natuur,
Olympic National Park, Mount Rainier enuhhh, je kan er ook nog eens heel goed paardrijden!

Vjestagirl

Re: Noordwest USA, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:44

Yellowstone moet je gezien hebben, dat mag je gewoon niet missen. Verder vond ik Salt lake City en San Fransico geweldig. Vegas vond ik wat minder.

Ik raad je aan om niet te proberen te veel kilometers te maken. als je 400 kilometer rijd en dan 2 nachten staat is het zat. Anders ben je alleen maar bezig met rijden en dat is niet leuk.