Paardrijden in Zwitserland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pantuf

Paardrijden in Zwitserland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:17

Hoi hoi,

Van de zomer gaan wij lekker drie weken naar Zwitserland :D
Maar nou lijkt het me zo leuk om daar een dag door de bergen te gaan paardrijden met vriendlief.
Ik ben dus al op internet aan het zoeken gegaan maar word niet veel wijzer.
Mijn vraag is dus of iemand weet waar in Zwitserland je een dagje kan paardrijden (in de buurt van Interlaken)
Mocht iemand het gedaan hebben ben ik ook erg benieuwd naar jullie ervaringen, wel ben ik op zoek naar iets waar ze beginners tochten doen (ivm vriendlief) :Y) wat zal die af gaan zien :P

Hoop dat jullie me kunnen helpen, en ervaringen kunnen vertellen :D

gr-tjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:21

Paardrijden met touristen wordt niet veel gedaan in Zwitserland, zeker niet met beginners. Er zijn wel mogenlijkheden maar die zal je niet eenvoudig op internet vinden. Vraag het eens na bij een ANWB reisbureau oid, die zijn vaak wel redelijk op de hoogte van dat soort dingen. Als je iets vind, kijk dan ook goed je WA verzekering na. In NL is de eigenaar verantwoordelijk voor het paard, maar in Zwitserland is dat de ruiter. ALs er dus iets met het paard is moet je verzekering de evt waarde van dat paard dekken.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:23

Hmm oke goed dat je het zegt, had ik nog niet eens over nagedacht :+ daarom ben ik me er nu al vast in aan het verdiepen (gaan pas in september)

tisje

Re: Paardrijden in Zwitserland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:29

ik zou het vvv van interlaken bellen om te vragen of er in de buurt een manege zit. en die dan bellen om te vragen of het mogelijk is met een buitenrit mee te gaan. ze zullen je misschien niet snel alleen laten gaan, maar met een groep is ook leuk. ik heb het ook een keer gedaan, dan niet in interlaken, maar in reichenbach (ligt er volgens mij een uur vandaan).

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:40

We hoeven ook niet alleen, idd met een groep en begeleiding.
We zitten vlakbij Interlaken op de camping en hebben de auto gewoon bij dus een stukje rijden is niet erg als het maar niet te ver is (ivm de honden).
Volgens mij heb ik wel iets gelezen over waar jij bent geweest? hadden ze daar ook ritten van 2 uur? Dacht namelijk dat het verder was?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:04

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:04

ik ben toen gewoon naar een manege gegaan om te vragen. en samen met nog iemand een ritje gemaakt, dat was wel al een aantal jaar geleden. volgens mij was het trouwens in frutigen die manege... je kunt het beste het vvv bellen denk ik.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:12

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 21:18

dank jullie voor het meedenken :D we gaan zowieso even langs de anwb

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:28

chloek schreef:
dank jullie voor het meedenken :D we gaan zowieso even langs de anwb

Daar kun je een paar boekjes krijgen, waarin je veel zult vinden over bergwandelen en andere leuke sporten die in je in Interlaken en omgeving kunt beoefenen, paragliden etc.

De manege wereld in Zwitserland is niet zo erg ingesteld op mensen zonder eigen paard. En "romantisch" door de bergen paardrijden hoef je hier niet te verwachten. Reden hierboven al genoemd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:14

Het probleem is ook dat er heel weinig ruiterpaden zijn en de bergen te veel bergen zijn ivp heuvels. Het is dan al snel iets gevaarlijk, zeker als je ook nog op de wandelaars moet letten.
Als ik ga wandelen zie ik eigenlijk ook zelden ruiters en de meeste wegen zijn verboden oor paarden. Als je een paardrij vakantie wilt ben je veel beter af in de Elzas (Frankrijk). Daar heb je echt vakantieboerderijen e.d.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:25

LZP -> BI

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:35

Paardrijden in Zwitserland is idd niet zo algemeen. Dat rijden in de bergen valt ook nog tegen... Tussen de bergen gaat beter!
In het Urnerdal heeft de rijvereniging gezorgt voor afspraken met de gemeenten betreffende ruiterpaden (http://www.reitverein-uri.ch).
Een leuk dagje uit is vanuit Luzern met de boot naar Fluelen, een wandeltochtje via de Weg der Schweiz naar Seedorf, en daar bij stal Schopflibach paarden huren voor een buitenrit. Tot juli ben ik daar werkzaam als instructrice, kun je aantonen over goede rijvaardigheden te beschikken, is het mogelijk met mij mee te gaan op buitenrit.
Hoe het na juli eruit ziet is nog onduidelijk, voor de geinteresseerden in werk in Zwitserland: we hebben per 1 juli een vacature als groom/instructrice!