Paardrijden in Turkije?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne86

Paardrijden in Turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 10:40

Ik zit nu lekker in Turkije, Alanya, te genieten van de zon.

We gaan van de week ook naar een restaurant waar je kunt quadrijden en paardrijden.
Wel valt me op dat er heel weinig paarden zijn in Turkije. Wel heeft iemand hier mij verteld dat de rensport populair is.

Heeft iemand wel eens paardgereden in Turkije?

Fitch

Re: Paardrijden in Turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:48

Neuh. Ik zag wel veel mensen paardrijden in Alanya, Antalya en Trabzon, maar die paarden zagen er zo zielig en mager uit dat ik me niet voor kon stellen waarom iemand in godsnaam ging betalen om die beestjes nog verder af te matten terwijl het ook nog zo'n 45 graden was.

De enige paarden/ezels die ik in Turkije in het binnenland gezien heb waren verder trouwens werkdieren. Voor de kar, vaak ook nog kreupel...

Maargoed, dit is allemaal heel negatief, buiten dat soort dingetjes is Turkije natuurlijk een über (vakantie)land. Veel plezier nog! :)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:50

ik heb een keer bij kusadasi paard gereden. een nederlands meisje organiseerde dit en de paarden zagen er super uit! was echt een geweldige ervaring ;) wij reden trouwens, vanwege de warmte meestal s avonds en gingen veel met de paarden in de zee zwemmen...
Laatst bijgewerkt door kaatjemuts op 29-04-09 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:51

Ja heb paardgereden in Turkije, maar niet in een toeristengedeelte.
Was een paar jaar geleden in het binnenland. We hebben eerst de paarden bekeken voor we een afspraak maakten.

Paarden zagen er goed uit. Ook redelijk netjes op de ijzers en geen drukplekken ofzo, dus een rit van 2.5 uur geboekt. Waren leuke paarden, wel behoorlijk fel.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:45

Volgens mij verschilt het heel erg...
Waar ik heb gewoond, had je twee stallen. Eentje was van drie mannen zonder maar enig verstand van dieren. Het ging hun alleen om de centjes.
De paarden stonden dan ook 6 maanden dag&nacht op stal, en de overige 6 maanden liepen ze 3 tochten per dag van 3 uur. Ook in de volle zon.
Zadels lagen niet goed en waren oud, hoofdstellen vielen uit elkaar etc...
Daar ben ik dan ook 1 keer gaan rijden; en nooit meer!
Daarna kwam ik bij een andere stal terrecht en die mensen wisten wel veel van paarden en die paarden zagen er super uit. Mochten maar 1 keer per dag lopen, alleen sochtends vroeg of savonds laat in het hoogseizoen, hadden allemaal een eigen, goed passend zadel etc.
Bijkomstigheid was ook nog eens, dat zij veeeel goedkoper waren dan de andere stal... Zij hadden er ook gewoon nog een ander bedrijf bij waar ze hun geld mee verdienden.

In het binnenland heb ik ook wel eens gereden, maar dan kom je al snel idd bij de renpaarden.
Renpaarden wordt wel goed voor gezorgt is mijn ervaring. In Istanbul is een grote stal, onwijs luxe.
De stal waar ik kwam in het binnenland in een dorpje, was heel simpel, maar wel erg netjes en goed voor de paarden.
Werkpaarden zie je ook veel in het binnenland idd....

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:33

Wij konden het als excursie doen. Eerst wilde ik niet want ik was bang dat ik die paarden dan zielig zou vinden in die hitte enzo maar toen hoorden we een verhaal van een ander meisje uit het hotel die wel was geweest. En zij vond het echt super. Dus mijn moeder en ik zouden dan samen daar gaan paardrijden, op een ranch was het. Maar uiteindelijk kon het niet doorgaan want dan zou het betalen een probleem worden, die baas mocht het niet contant aannemen.. Nouja, allemaal gedoe. Uiteindelijk vond ik het wel jammer dat het niet is doorgegaan. We zouden dan over het strand en door de bergen gaan.
Het was trouwens vlakbij Bodrum.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:52