Venice-Treviso, leuk? Haalbaar in een dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Venice-Treviso, leuk? Haalbaar in een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:13

Hi

Via Ryanair kan je nu voor een tientje heen en weer naar Venetie. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar is iemand er wel is geweest? Is het te doen voor een dagtrip of ligt het vliegveld mega afgelegen?

Tips en info graag!

Groetjes
[***]

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:34

Ik lees dat de luchthaven 25 km van venetië ligt, plus dat er een spoorlijn naar toe gaat, volgens mij is het wel te doen(maar gaat wel vermoeiend zijn). Ik weet ook niet hoe lang het vliegen is en hoe laat je 's morgens aankomt, dat zal ook wel weer wat schelen. Begrijp ik goed dat het dezelfde dag vliegen, aankomen, naar Venetië, terug naar vliegveld, terug naar huis is? Weet je hoe lang je ongeveer zou hebben in Venetië zelf(rekening houdend met dat je toch een paar uur voor vertrek terug op de luchthaven moet zijn)? Want als je maar een paar uurtjes krijgt vind ik het wel niet echt de moeite om zo'n reis te maken, al is het natuurlijk een koopje als de stad eens van dichtbij wilt zien...

Ik ben al een keer of 3 in Venetië geweest en het is zeker de moeite waard. Hele mooie plekjes daar. Alleen 2 tips.
1: Neem best een gps mee, of op zijn minst een GOED stratenplan, want op je eigen houtje er uit geraken is toch niet zo simpel(ervaring :+ )

2: moest je niet met de trein naar daar gaan, geloof niet wat ze zeggen, je kan te voet in Venetië geraken, ik heb het al 2 keer gedaan. We werden door de man die de veerboot verhuurd voor zot verklaard toen we vroegen hoe we ook weer te voet moesten, het was onmogelijk om in Venetië te voet binnen te geraken(hij zal ons wel graag bootkaartjes hebben aangesmeerd voor wat geld), maar we hebben gewoon een weg gevolgd en we kwamen vanzelf midden in Venetië(en terug te voet er vanaf), scheelt wel een wat euro's :D .

Paardenmeis1

Re: Venice-Treviso, leuk? Haalbaar in een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:57

Thanks voor de tips.
Bedoeling is 10:10 landen en dan om 21:20 weer terug :P Meer voor de lol en gezellig dan om er echt een mega trip van te maken! En wie weet doen we dit nog eens. Met Parijs en Madrid hebben we al s een dagtrip gemaakt, is best goed bevallen!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:46

De luchthaven is best wel afgelegen van Venetië zelf, je moet dan dus nog wel helemaal per boot of trein naar Venetië zelf omdat het ook weer een beetje op eilanden ligt enzo.
In een dag is Venetië wel te doen. En idd een kaart meenemen! :D :D San Marco plein enzo staan wel goed aangegeven maar als je nog kerken enzo wilt zien wordt het wat moeilijker (mijn moeder en ik waren een beetje verdwaald, kwamen we helemaal in het meer bewoonde deel van Venetië := ).
Wel leuk zeg, voor een tientje een dagje Venetië!!

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:45

Elaine schreef:
Thanks voor de tips.
Bedoeling is 10:10 landen en dan om 21:20 weer terug :P Meer voor de lol en gezellig dan om er echt een mega trip van te maken! En wie weet doen we dit nog eens. Met Parijs en Madrid hebben we al s een dagtrip gemaakt, is best goed bevallen!

ik heb precies dezelfde vlucht als je geboekt op donderdag 11 juni :D

heb er ook geen ervaring mee maar ik heb al opgezocht dat om 10.30 uur een bus naar venetie gaat..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 13:25

Ja die bus zag ik ook inderdaad! Op de site van het vliegveld staat het ook aangegeven.

Ik ga vd week maar s in de bieb wat boekjes halen :j

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:43

Je land dan in Treviso? Ik ben in oktober naar venetié gegaan en die trein deed er volgens mij nog best lang over van Treviso naar Venetië. Maar met een bus is misschien wel handiger ja, dat je rechtstreeks kan gaan, al kan ik me wel herinneren dat ik daar nog best vaak op een bus heb staan wachten die dan niet op kwam dagen. In treviso dan, want in Venetië gaat dat wel beter.

Voor de vaporetta zou je dan gewoon een dagkaartje moeten nemen, dan is het wel te doen. Want lopen is ook best wel een eind hoor en je zal wel vermoeid zijn van de vliegreis en treinreis.

Maar niet verkeerd zeg, 10 euro voor een dagje venetië...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 10:47

Aanstaande zaterdag is het zover!
Ben erg benieuwd :j

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:47

Elaine schreef:
Aanstaande zaterdag is het zover!
Ben erg benieuwd :j

Ik ben afgelopen donderdag geweest en het was super :D !

Het is echt haalbaar (ik had de vlucht van 8.40 uur in charleroi, aankomst om 10.00 uur in venetie en terugvlucht van 21.25 uur). ook met de bus is het niet zo lang, wij hebben een half uurtje gereden naar venetie en op de site staat dat het een uur is. ik zou wel meteen naar de bus gaan, want die is redelijk snel vol (retourkaartje kun je voor 10 euro kopen bij de ingang van het vliegveld, waar de bussen staan).

kaartje voor vaporetto hebben wij niet gekocht en ook niet nodig gehad.

De prijzen van eten en drinken daar vond ik ook wel heel erg meevallen, wij hebben op die grote boulevard lekker gelunchd voor 20 euro. En dichtbij piazzala Roma (daar waar de bussen stoppen) hebben we een hele grote pizza en een groot bord lasagne gehad voor 20 euro!

houd er wel rekening mee dat het echt hééééééél warm is daar!!! slippertjes + rokje + topje + zonnebrand is echt aan te raden 8-)

veel plezier :D

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:58

Ik zou het niet doen in 1 dag!
Ik heb het zelf al 2x gedaan met Ryanair maar dan voor een weekend of langer . ( de andere 3 keren met de wagen of met andere maatschappij)
Ten eerste is Ryanair zéér onbetrouwbaar in zijn vluchtschema en mogen zij hun vluchtschema dus gewoon wijzigen ( vergelijkbaar met een charter) : zo kan je een vlucht geboekt hebben staan voor 's morgens en een week voor vertrek kunnen zij die wijzigen naar 's avonds, ja dan zit je daar met je ticket voor 1 dag waar je niets aan hebt natuurlijk...

Ten tweede Venetië en Treviso liggen toch wel tamelijk ver uit elkaar met de bus... wij hebben even moeten wachten op onze bagage ( hadden wel bagage mee, je kan natuurlijk als je voor 1 dag gaat niets meenemen, wat eigenlijk wel logisch is :Z ) , en dan rijd je een dik half uur tot een uur, hangt van verkeer tot aantal mensen af die op en afstappen...
In Venetië zelf wil je toch ook wat zien : en geloof me er is hééél wat te zien ( ik ben er dan ook al 5 keer geweest :D , krijg er niet genoeg van).

Persoonlijk zou ik het niet aanraden...
Je kan buiten Venetië dan beter voor 1 nacht een B&B boeken en er een nachtje slapen. op die manier heb je er veel meer aan, is het veel meer relax, ...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 19:24

Ik ga morgen dus afraden is niet meer helemaal van toepassing :+ Ik hoor juist van heel veel mensen dat Venetie leuk is, maar niet voor lang en niet voor vaker.

Ach, ik zie t wel. Anders gaan we gewoon nog een keer terug.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:01

Ja inderdaad, we zullen het je niet meer afraden. Het is vast harstikke leuk... je zult alleen best moe zijn als je terug komt denk ik, maarja dat hoort erbij!

Veel plezier en we horen wel hoe je het gehad hebt!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 10:45

Het was super! We kwamen aan en toen was het best bewolkt en grauw, maar gelukkig trok dat rond half 1 weer weg en hebben we top weer gehad! Het was op een gegeven moment 26 graden! Het was best rustig t.o. wat we verwacht hadden. Het San Marco plein zag niet zwart van de mensen, al was de rij voor de basiliek wel lang! We zijn er niet in geweest, wel in het Dogenpaleis.
Verder hebben we gewoon veel gewandeld en alles bekeken. Niet met een boot ofzo, veel te druk en te duur daar aan die waterkant.
We waren inderdaad echt kapot toen we weer in het vliegtuig zaten, maar het was het zeker waard. We hebben een enorm leuke dag gehad!