Cityhopping per ns hispeed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cityhopping per ns hispeed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:12

Mijn zus en ik willen misschien in de zomer zo'n treinkaartje kopen waarmee je een bepaald aantal overstappen kan doen naar steden in Europa voor een vast bedrag. Dus bijvoorbeeld: Amsterdam - Berlijn - Praag - Wenen - Parijs - Amsterdam. Overnachten in jeugdherbergen en ong. 1,5/ 2 dagen per stad.

Wie heeft dit wel eens gedaan, en hoe beviel het, wat waren de kosten etc.?

Fenn

Re: Cityhopping per ns hispeed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:59

[BI] Ervaringen interrail (backpacken)?

Vorig jaar ben ik van stad naar stad wezen treinen. Het is ontzettend leuk om te doen! Wel erg vermoeiend en neem de tijd. Probeer het niet te veel te plannen allemaal. Wij hadden de 1e dagen vastgelegd, maar de treinen zelf die regel je toch op het station.

Je betaald natuurlijk voor de ns-kaart, maar daar naast betaal je ook nog appart voor de reserveringen. Dit laatste geldt niet voor elke trein, maar wel voor nachttreinen en wanneer je echt lange stukken moet doen (de meeste Internationaletreinen). Die kosten zijn meestal rond de dertig euro voor een nachttrein. In vergelijking wat je er normaal voor betaald valt dat dus erg mee.

Ik geloof dat ik in die 10 dagen ongeveer 800 kwijt was, inclusief interrailkaart en slaapplaatsen (wij aten dan wel erg goedkoop).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:15

Okee. Is die 800 euro ook incl. het eten etc. ?

Pfoe wel een bedrag zeg. Mijn zus had het over een euro of 500. Hopen dat ik dat nog bij mekaar krijg voor de vakantie!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:29

Een vriendin van me heeft nog het boekje waarin we exact hebben bijgehouden hoeveel we precies kwijt waren waaraan, als je wilt kan ik dat nog wel eens bekijken. Even zien waar we het meeste geld aan kwijt waren ;)

Wij gingen niet naar de goedkoopste steden, Milaan, Rome, Barcalona en Parijs. Scheelde wel dat alleen in Hostels sliepen, duurste nacht was €30,- We hebben ook nog een nacht bij vrienden geslapen, dat was gratis ;)
Maar je bent al €150,- kwijt aan de interrailkaart en als je een paar nachttreinen neemt kan je van het treinen wel €250,- (Barcalona - Parijs daar waren zij zelfs €60,- aan kwijt). Bij Hostels kan je regelmatig gratis ontbijten en soms zelfs dineren, maar dat is uhms, bij ons was het niet echt lekker ;) Ik zit me nu af te vragen wat wij precies elke avond gegeten hebben. De tijden liepen daar een beetje door elkaar.

We hebben ook nog dingen bezocht, maar dat deden we vrij goedkoop. We melden dat we studenten waren en dan krijg je meestal wel korting.

En 800 vond ik zelf nog best meevallen hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:31

Ja het valt voor een vakantie wel mee idd, alleen voor mijn portemonnee helaas niet. :') Maargoed, dankjewel iig!