Thailand combineren Vietnam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PearllG

Thailand combineren Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 11:21

Wij (ik en mijn vriend) zijn aan het orienteren om januari 2010 3 weken op reis te gaan. We willen Thailand zeker aandoen maar zouden graag een combinatie met Vietnam doen.
Ik vroeg me af of er mensen zijn met deze ervaring? Is het mogelijk om in drie weken de hoogtepunten van noord en zuid Thailand aan te doen en hoogtepunten van Vietnam te zien?

Ik hoop dat iemand ervaringen kan delen! *D

Equimotion

Re: Thailand combineren Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:24

Ik zou zelf 3 weken kort vinden, tenzij je gewoon heel hard wild rondcrossen om alle "highlights" af te lopen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:08

3 weken is te kort!
ik heb 3 weken zuid thailand gehad, en lang niet alles gezien.
Mijn vriend heeft enkele weken voor mij 3,5 week noord thailand gedaan, en ook nog lang niet alle hoogte punten gezien.

Voor foto's en reisverslag kan je kijken op www.waarwasik.net

Mocht je het wel gaan doen dan kan ik je aanraden om geen treinen te nemen als vervoer. Binnenlandse vluchten zijn erg goedkoop (daar pas boeken, niet hier al) en gaan zeer regelmatig.
Bussen zijn vele malen sneller dan treinen, ook de minivans (kleine busjes voor ca 9 -12 personen) zijn erg handig! die hebben "vaste" bestemmingen, van plaats naar plaats, maar zetten je af daar waar je moet zijn (dus hotel, busstation, duikschool, markt ed).
In grote steden als Bangkok heb je ze eigenlijk niet (wel veel taxi's, goedkoper dan tuk tuk en ook een stuk sneller, maar wel altijd alleen op de meter laten rijden, anders niet instappen) maar in de kleinere stedenheb je ze erg veel!

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 10:37

Oke bedankt! Ik hoorde al meer verhalen dat het te kort is. Jammer wel maar dan willen we proberen om noord en zuid Thailand te doen in de drie weken. Hoop dat dat gaat lukken.
De tip van binnenlandse vluchten in Thailand boeken is wel heel fijn, had ik niet over nagedacht. en niet ingelezen! ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:31

wij hebben gevlogen met Nokair
Mocht je tips willen voor leuke plekken in zuid Thailand (en plekken die niet echt de moeite waard zijn) moet je me maar even een PM sturen.

www.nokair.com is de website ;)
omgerekend kost een ticket van bangkok naar het meest Zuidelijke vliegveld (Trang) op dit moment ongeveer 35 euro.
Maar vrijwel altijd zijn de tickets die je terplekke koopt op het vliegveld goedkoper dan dat er op internet staat.

T zijn dus eigenlijk de kosten niet. Echt in het zuiden zuiden is Koh Lipe echt een aanrader! super mooi en nog neit verpest door toeristen..