Paardrijden in Engeland op Exmoor pony's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Paardrijden in Engeland op Exmoor pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 19:39

Wij (gezin, moeder + zusje rijden ook) gaan dit jaar naar Engeland in de zomervakantie. We hebben voor de 1e week al een huisje geboekt (ergens in Wales). Maar nou willen we nog een 2e week boeken, ergens anders. Een huisje waar je in de buurt kan paardrijden. En het lijkt mij echt super om een keer op Exmoor pony's te rijden. In Nederland is zoiets niet te vinden. Weet iemand een manege/stal/fokkerij o.i.d. in Engeland waar je kan rijden op Exmoor pony's? Buitenritten zouden helemaal leuk zijn. Het enige wat ik had gevonden, was deze site: http://ponytrek.eusu.ed.ac.uk/. Helaas vinden mijn ouders dat te ver weg vanuit Wales (helemaal in Schotland). :\ Het mag dan wel een zeldzaam ras zijn, maar zijn er verder geen andere stallen die zoiets organiseren? Als iemand nog andere stallen kent of ervaring heeft, dan hoor ik het graag. :) Het zou echt super zijn.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 22:08

Nou, ik heb iets gevonden en heb net een mailtje gestuurd. :D We gaan als het goed is hier rijden in de zomer: http://www.moorlandmousietrust.org.uk/. Ben héél benieuwd hoe het gaat worden. We hebben al een huisje in de buurt geboekt. Na de zomer zal ik ook nog wel even uitgebreid verslag doen.

HippoLogic

Re: Paardrijden in Engeland op Exmoor pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:41

Ik heb hier ook gereden. Dat was hartstikke gaaf. Heerlijk over de Moors gereden. Het is echt een leuk ras.

Rinske

Re: Paardrijden in Engeland op Exmoor pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:10

Ik ken de omgeving daar vrij goed, dus ik weet wel een aantal leuke dingen te doen :) .

Zo is het wel leuk om een keer door de kustplaats Minehead te struinen, daar zijn allerlei leuke winkeltjes e.d. Ook is de stad Barnstaple een echte aanrader (vooral de Pannier Market in het centrum, alhoewel Barnstaple wel weer wat verder weg ligt.

De 2 plaatsjes Lynton en Lynmouth langs de kust zijn ook prachtig, het leukste is dan om via Minehead over de A39 door Porlock (en Porlock Hill op, 25% helling :D ) naar Lynmouth te rijden. Beneden in Lynmouth zijn winkeltjes en rechts van de Cliff Railway kun je héérlijke awardwinning Fish & Chips eten :9 . Na het eten van de Fish & Chips dan met de Cliff Railway naar boven naar Lynton. In Lynton hebben ze ook nog wat leuke winkeltjes in het Centrum, en mocht je van wandelen houden dan kun je via het kustpad naar de Valley of the Rocks lopen. Dit is een schitterende wandeling :) ! Bij de Valley of the Rocks is een lunchroom waar je héérlijke sandwiches kunt eten :) .

Verder is de smokkelaarsroute een echte aanrader om met de auto te rijden, alleen je moet niet bang zijn voor hoogtes, want aan de ene kant heb je een hoge rotswand en aan de andere kant een diepe afgrond. De smokkelaarsroute loopt van de Valley of the Rocks via Woody Bay, langs de Hunters Inn (bekend van de spookverhalen) naar Combe Martin. Combe Martin is ook een leuk toeristisch plaatsje, waar je het beste heen kunt gaan als het lekker weer is, want dan is het daar heerlijk pootje baden :) .

In het noorden van de Exmoor heb je ook nog een stal waar je kunt rijden, maar volgens mij hebben ze daar alleen wel gewone paarden en geen exmoor pony's. Ik heb daar een jaar of 10 geleden gereden. In volle galop over de uitgestrekte heuvels van de Exmoor, hoe gaver kan het nog :)) . Dat is deze stal: http://www.brendonvalley.co.uk/BrendonStables.htm

Verder is Knighthayes Court een prachtig landgoed om eens een kijkje te nemen. Geweldige inrichting en een prachtige tuin :) .

En natuurlijk niet te vergeten het dorpje Dunster en het mooie kasteel (waar het ook spookt). Het kasteel is alleen wel gesloten op donderdagen, dus mocht je daar willen gaan kijken dan kun je het beste op een andere dag daarheen gaan ;) .

Mocht je nog meer willen weten dan roep maar :D .