Laptop mee op reis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Laptop mee op reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 21:51

Uhu, zondagmorgen vlieg ik op Dubai aan..
En ik wil toch wel graag m'n laptop meenemen, zo kan ik af en toe
nog wat voor school doen en meteen m'n foto's op de laptop knallen :)

Maar, hoe de laptop meenemen? Gewoon in de laptoptas?
Of, zou ik m überhaupt wel meenemen?

Ik weet het niet zo eigenlijk..njah, ik zit even in conclaaf met mezelf :9

Wat zouden jullie doen?

lindatje

Re: Laptop mee op reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:53

Toen ik naar Amerika ging had ik hem gewoon in mijn rugtas gedaan. Hou er alleen wel rekening mee dat je zo'n ding uit je tas moet halen als je spullen door de scanner gaan, verstop hem dus niet te goed, anders mag je je hele tas uitpakken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:53

Gewoon in de laptoptas ja.. :j Niet vergeten eventueel zo'n extra stekker mee te nemen! Hoe noem je die ook alweer..
Of hebben ze daar geen andere stopcontacten?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 21:55

Nee ze hebben geen andere stekkers daar :) en anders heeft de vriendin die meegaat nog een universele stekker mee :)

Oké :) daar had ik nog even natuurlijk niet bij stil gestaan dat hij er uit moet whehe

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:56

Ik zou hem gewoon in de laptoptas meenemen, als je een beetje ruime hebt, kun je die dan ook nog volproppen met andere spullen :j

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:57

Als je hem mee wil nemen zou ik het zeker met een laptoptas doen! Dat beschermt het beste. Verder mag je hem gewoon mee als handbagage en telt die niet mee voor de kilo's en afmetingen van de handbagage :)

Mocht je een aankoopbewijs hebben kan je het beste een kopietje ervan meenemen in je bagage. Mochten er onverhootp problemen komen heb je bewijs dat hij gekocht is in NL :)
Neem verder alle kabeltjes en eventuele extra baterijen mee.

Veel plezier op je reis in Dubai :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:57

Vergeet niet je aankoopbon mee te nemen! Anders kun je niet aantonen waar je die gekocht heb en dan mag je bij terugkomst in NL belasting betalen!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 21:59

Ja dat valt nogal tegen in mij laptoptas, helaas.. maar misschien kan ik de relaxde rugtas van m'n vader wel meekrijgen..want met een schoudertas slepen wordt denk ik ook niet wat..

@ Tatjanaa, dan moet ik écht spitten op m'n kamer naar dat bewijs.. althans.. := ben er bang voor
Dat is wel fijn! Dat hij niet meetelt voor kilo's en afmetingen!!

Dank je wel *D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:59

Ik zou hem in een laptoptas doen, dan kan ie er makkelijk uit maar niet zo makkelijk dat andere mensen hem er ook even uit kunnen halen.
Wel fijn, heb je lekker je laptoppie bij je!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:18

Inderdaad gewoon in een goede laptoptas. Wij hebben zowel een schoudertas als een rugtas voor de laptop. En tja, ze kunnen moelijk gaan lopen doen maar een beetje douane ziet wel het verschil tussen een net gekochte laptop en een laptop die wat ouder is....

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 22:21

Ja bij die van mij zie je dat zowieso wel .. whehe

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:23

Dan zou ik me niet al te druk maken. Ik heb mijn laptop ook vaak zat meegenomen op reis. 1 x door de doane 'aangehouden' om mijn laptop te laten zien. Maar het was wel duidelijk dat die laptop niet nieuw was, hahaha.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:39

Tatjanaa schreef:
Als je hem mee wil nemen zou ik het zeker met een laptoptas doen! Dat beschermt het beste. Verder mag je hem gewoon mee als handbagage en telt die niet mee voor de kilo's en afmetingen van de handbagage :)

Dat is afhankelijk van je vliegmaatschappij! Bij de ene maatschappij mag het wel en bij de ander niet, dus het is handig dit vooraf beetje uit te zoeken.

Ik heb een Eastpack rugzak, ding kan flink vol en de laptop zit er mooi beschermd in. Maar nadeel is wel dat je dat ding bij de scanners er uit moet halen, sta ik altijd op mijn gemakje tas 'leeg' te maken. Aangezien ik alles er inprop. ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:40

Dat wilde ik net zeggen. De ene maatschappij staat 'm idd toe als extra stuk bagage, bij de andere maatschappij moet-ie toch echt met je andere handbagage in één tas zitten (die binnen de maximale afmetingen valt). Altijd even de voorwaarden op je ticket of op je bevestiging lezen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 22:45

Ah dat gaan we dan toch nog even checken :) ik vlieg met KLM, dus dat zal wel weer niet whehe

Oké ik mag in ieder geval 12 kg mee, en een kleine laptop.. maar jah wát is een kleine laptop B-)
ik heb 17" :9k

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:13

dat is zeker niet klein..
ik heb ook 17" en ik zit nu al te bedenken hoe ik hem moet meenemen in vliegtuig.. (ga 3 maanden weg dus wel handig als ie mee kan )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:16

Ach laptop of kleine laptop, als je maar geen normale pc meesjouwt gaan ze daar echt geen problemen van maken... Ik heb een 15.6" in een reusachtige tas, dus als jij je 17" in een normale laptoptas stopt kan ik me niet voorstellen dat dat ineens niet meer mag!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:52

LZP -> BI

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:57

ik zou hem zeker in je laptoptas meenemen, dat geeft toch het meest bescherming aan je laptop :)

&idd de aankoop bon mee, want wij hadden daar dus wel problemen mee, achteraf helemaal opgelost maar scheelt toch tijd ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:15

Nou ik besloten m toch niet mee te nemen, ik neem gewoon een extra geheugenkaartje mee. Ik bel straks nog even met m'n tante, wat zij ervan zegt..waarschijnlijk heeft ze zelf wel een laptop thuis en anders op 't werk wel..

Ik zie het wel..

De laptop gaat iig niet mee, ook in verband met verzekeren :)

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:11

Doet jouw verzekering er moeilijk over dan? Bij mij was alles verzekerd tot een bepaald bedrag en daar viel mijn laptop ook onder.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 14:46

Dat weet ik niet, maar neem het risico niet :) En ik ben wederom te lui en te druk om het op te zoeken haha

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:24

In de laptoptas. Vriendlief zijn sinds zondag terug van Curaçao en die laptop heeft voor geen enkel probleem gezorgd.

Je moet hem door de controle wel uit het tasje halen.

Veel veel plezier !! :-)

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:17

Wij hebben altijd de laptop mee in zo een sleeve en dan in een handbagagekoffer { zo'n trekdingkoffer } nooit problemen gehad met Douane of dat de laptop beschadigt, wel moeten we het ding altijd uit de koffer halen voor de scan, maar daar wen je ook wel aan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:05

laptop of een flinke camera
Beide moeten uit de tas :j

Laptop deden ze bij mij minder moeilijk over dan over mn camera.
Mijn camera moest helemaal uit elkaar, en elk onderdeel uit de tas en nog een keer (en nog een keer en nog een keer) door de scan.
Alles wat je mee wil nemen moet je gewoon meenemen. Maar als je het alleen voor je foto's doet kan je beter (heel wat) extra geheugenkaartjes mee nemen. Das een suk minder gewicht!