Rondtrekken Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rondtrekken Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:32

Van de zomer willen een vriendin en ik samen richting Frankrijk voor een week met de auto.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee.
Zijn er hier mensen die al eens zo door Frankrijk zijn getrokken?
Wat is aan te raden qua mooie natuurplekken en cultuur?
Nog goede budget hotels of campings als tip?
Hoe is het verkeer in Frankrijk? (Dus is het wennen daar rijden met de auto of niet?)

en alle andere dingen die je kan bedenken zijn natuurlijk ook welkom :D

xingridx

Re: Rondtrekken Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:30

Nou bij deze _O-

Heb vorig jaar zomer ook weekje door Frankrijk gereden, weliswaar met de camper, maar dat verschilt niet heel veel van met auto+tent, al hebben wij dan nog 2x op een speciale camperplaats overnacht ipv op camping :)

Ik vond Zuid-Frankrijk moooooi. Zijn in een schitterend mooi oud stadje geweest waarvan ik de naam vergeten ben, maar die ga ik nog wel voor je opzoeken :+ maar heel mooi, in de Camargue en heel middeleeuws.
Campings zijn meestal niet zo duur, wij waren gemiddeld zo'n 20 euro per nacht kwijt ofzo. En aangezien er tig campings/hotels in Frankrijk zijn, zijn ze haast niet te missen :D wij hadden ook een boek met alle campings, kodnen we mooi de route mee uitstippelen :)
En voor de rest kom je gewoon regelmatig langs de snelweg grote supermarkten als de Carrefour tegen enzo voor de wijn en het stokbrood :+

Verkeer is niet anders als hier hoor...zijn wel veel tolwegen natuurlijk, maar binnendoor is het veel mooier en leuker! Gewoon zorgen voor een goede kaart (of uhhh, komt dat wel goed? :+ ) en dan gewoon lekker gaan karren, je komt vanzelf wel ergens uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:34

Lonely Planet Frankrijk ga ik nog halen. Ik luv de Lonely Planet :D

thanx!

ik verheug me al heel erg op het stokbrood met roomboter en de wijn :9

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:34

Citaat:
Ik vond Zuid-Frankrijk moooooi. Zijn in een schitterend mooi oud stadje geweest waarvan ik de naam vergeten ben, maar die ga ik nog wel voor je opzoeken maar heel mooi, in de Camargue en heel middeleeuws

Aigues morte?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:37

jaaaa die was het!

Thanks, wist het niet meer, maar was idd Aigues Mortes!