Wat is leuk om te doen/zien in Budapest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kenzo

Wat is leuk om te doen/zien in Budapest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:45

Hoi,

De naam van het topic is eigenlijk ook mijn vraag. A.s. zaterdag vertrek ik samen met mijn moeder naar Budapest. Nu hebben we beide een boekje met allemaal leuke bezienswaardigheden en dergelijke maar ik zou graag wat meer van iemand horen die er al is geweest.
Wat is leuk en mooi om te zien? Als je wilt shoppen waar moet je dan heen? en al jullie andere belevingen.

Ik hoor het graag van jullie!!

Groetjes Danique

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:42

Budapest is een super mooie stad... Ben er ondertussen al vier keer geweest, en elke keer denk ik weer 'wauw'. De stad is op zijn best als het donker is, by night. Mijn favorieten in de stad: vissersbastion, markthallen en het heldenplein en alles wat errond ligt (museum v. schone kunsten, kasteel, Europa's grootste Spa). Zeker die Spa moet je gedaan hebben :), Széchenyi Spa, is één van de grootste van Europa... Twee grote buitenzwembaden, en binnen een hele hoop kleine termaalbaden, heel veel verschillende soorten sauna's,... in een kei mooi gebouw, heel oud.

Verder is de metro in Budapest heel makkelijk te gebruiken, gewoon een dagticketje kopen en een metroplannetje nemen. Je geraakt overal heel makkelijk..

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:51

Ik ben waarschijnlijk net iets te laat..maar toevallig dat ik vorige week in Boedapest ben geweest, studiereisje met school. Dit was mijn 2de keer. Ik ben zelf niet zo'n cultuurgek, iemand moet mij in 5 zinnen kunnen vertellen wat het is etc en dan ben ik blij. 'Helaas' hadden wij een gids die niet van ophouden wist. Maar wat we gezien hebben, dus eigenlijk wel de must-see zijn; is de 'castle area' met de visserbastion + supermooi uitzicht over de stad en het heldenplein en natuurlijk de kettingbrug. Je kunt voor de metro ook een 3-dagen-kaart kopen voor maar 14 euro, dan kun je onbeperkt met de trein/metro/bus reizen. Erg handig en kost geen drol!
Aan de 'Pest-zijde' kun je het beste shoppen..al moet je er niet heen gaan om te shoppen. Het zijn toch veelal de standaard winkels waar ze leuke spullen hebben; H&M, Zara, Stradivarius, Mango etc..en het merendeel hebben ze ook gewoon in Nederland. Wel liggen de winkels in vrij chique panden!
Met mooi weer kun je heerlijk relaxen op Margherit-sziget..een eiland waar je vooral ook veel kunt sporten maar heerlijk in het park kunt liggen. Verder voelde ik me daar echt een rijkerd; elke dag royaal terrasjes pikken en uiteten en dat voor echt heel weinig geld!
Als je een taxi neemt, spreek dan van tevoren een prijs af. Bij mij betaalde de ene 5000 HUF voor de taxi..en de andere hadden 18000 HUF betaald! Dom natuurlijk, maar hardstikke afgezet!
Een bezoek aan de SPA lijkt me daar ook geweldig..helaas zijn wij er niet aan toe gekomen.