Marokko

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kler

Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:15

Ik ga deze zomer naar Marokko met mijn vriend en een vriendin en haar vriend,
ben er nog nooit geweest en heb er echt onwijs veel zin in.
Nu ben ik echt benieuw naar jullie verhalen/ervaringen, dingen die je echt mee
moet nemen, of juist niet, dingen die je echt gezien moet hebben. Kortom alles is welkom.
Wij zijn van plan met de auto te gaan vanuit Nederland, op ons gemakje en een week of 3-4
weg te blijven.
Ben heel benieuwd!

laulau85

Re: Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:57

Ik ga van de zomer ook. Maar dan met het vliegtuig. Wij doen eerst een week rondreis door Zuid Marokko en daarna een weekje kust in Agadir.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 18:25

Niemand verder, ben vooral heel benieuwd naar ervaringen van mensen die eerder in marokko zijn geweest :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:06

Kler ik ga zelf ook pas van de zomer maar een collegaatje van mij is net terug.
Zij had het super naar haar zin gehad. Had de rondreis langs de koningssteden gedaan. Vond dit heel mooi alleen Casablanca viel tegen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 02:11

Ik ben net terug van mijn studiereis naar Marokko. Ben nu bezig met het uploaden van allerlei foto's, dus binnenkort op dit forum een topictopic :Y)
Wij zijn in Rabat en Marrakesh geweest. Marrakesh vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, vanwege de beloofde gouden bergen, maar Rabat vond ik echt een geweldige stad :+:

kler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 15:34

Leuk! Wij weten eigenlijk nog niet precies waar we heen gaan, maar we hebben een auto en veel tijd dus moet goedkomen. Ben heel benieuwd naar je foto's.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:04

Wij gaan ook met de auto maar hoorde dat je er wel mee op moet passen. Niet parkeren in het centrum enzo...
Dan krijg je gasten die je moet betalen of ze slopen je auto als je weg bent. Denk dat we dus maar parkeren bij een hotel en dan met de taxi naar het centrum ofzo...

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:39

Ik ben een aantal jaar geleden in Marokko geweest! :j Leuke mooie reis hoor! :j

Wij zijn met het vliegtuig gegaan naar Casablanca en dan onmiddellijk de trein naar Marrakech (we zijn eigenlijk niet in Casablanca geweest denk ik) en dan rondgetrokken met de auto! :)

Marrakech vond ik héél leuk, maar ik had het wel gezien na 3 dagen... 'k Weet ook niet precies waarom, maar ik denk de drukte. :) We zaten in een hotelletje (een mooie riad) vlakbij dat grote plein (Djama el Fnaa? 'k Ben het al een beetje vergeten :o ) en daar was de sfeer wel super! (Wel opletten als je foto's neemt waar "toevallig" anderen opstaan, daar durven ze nog geld voor vragen, of als ze helpen met bagagedragen verwachten ze ook altijd iets :Y) Zelfs als je nergens om vraagt ;) )

Dan zijn we ook naar Ouarzazate, Telouet, Ait Ben Haddou en overal zo wat kasbahs gaan bekijken. :) Mooi ze, maar op den duur had ik ook wel genoeg kasbahs gezien :+ ;)
Maar die van Telouet en Ait Ben Haddou zijn wel zeker de moeite hoor! Prachtig! :D

Dan ook nog naar de woestijn gegaan (moooooi) en kameel gereden! :D ;) Dat hotel heette daar Les Dunes d'Or, maar waar 't precies was weet ik niet meer ^) Wel een superleuk hotel met veel sfeer 's avonds! :j Aha! Merzouga! Zo heette het dorp. :)

'k Heb trouwens ook nog paardgereden in zo'n oase dicht bij het Atlasgebergte, maar ik kan momenteel niet aan de foto's. :)

Ik vond het alleszins een superreis! :D