Tips voor zonvakantie voor 2 jonge meiden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonechi_

Tips voor zonvakantie voor 2 jonge meiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 19:47

Hallo!

Ik (24) ga met een vriendin (22) deze zomer een weekje naar de zon. Nu is er op veel plekken zon en we hebben nog niet een hele specifieke voorkeur. Dus graag jullie tips en ervaringen!

Wat willen we:
- Beetje levendig gebied, waar je ook leuk kan stappen en meer jonge mensen zijn (maar dit hoeft ook niet per se lloret of blanes te zijn ;))
- In het centrum dan wel op loopafstand
- mooi weer garantie :+
- accommodatie hoeft niet 5sterren, maar een beetje acceptabele kwaliteit mag wel.
- beetje betaalbaar (De antillen vind ik ook leuk, maar das even te duur)

Wie heeft er leuke tips en suggesties?!
Heerlijk zo'n zoektocht en die voorpret! :)

Mareska

Re: Tips voor zonvakantie voor 2 jonge meiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:09

Chersonissos, erg leuk! Al denk ik dat alles inmiddels aardig volgeboekt is.. Mallorca is ook erg leuk qua stappen, maar ook wat duurder.

Op www.gogo.nl of www.beachmasters.nl vind je zat leuke appartementen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:16

Ik ga samen met een vriendin naar Calella.
Op gogo en beachmasters kun je precies je voorkeuren opgeven en dan zoeken ze passende vakanties uit.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 20:16

Thanks! Hadden we zelf ook al aan gedacht! Graag hoor ik ook van bokkers of ze bepaalde appartementen ook echt afraden... soms hoor je van die ramp verhalen ...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:17

Op www.zoover.nl kun je verhalen lezen van mensen die in de appartementen zijn geweest.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:48

moet het goedkoop zijn?
Varna in Bulgarije (heeft een vliegveld) aan zwarte zee, mooi weer garantie, leuke uitgaansplekken aan strand zelf..
Over appartementen/hotels in centrum weet ik niks.

wel een hostel net buiten varna centrum, je kan overdag met bus naar kust toe en terug, 's nachts met taxi terug.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 21:16

Nouja, wat is goedkoop. Ik denk dat we 8 a 10 dagen willen, in augustus (en als ik zo kijk het tweede deel want dat scheelt al in prijs). 1000 euro aan vliegen en accommodatie vind ik teveel. 500 a 600 dacht ik zo een beetje aan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:22

Wil je persee vliegen of kan de bus ook?
500/ 600 euro is lastig zoeken als je wil vliegen in augustus.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 21:24

Ik ga niet in een bus. Dan liever 600 a 700. En in die categorie zie ik wel een hoop hoor. Maar die hoop is ook een beetje het probleem. Wat van die hoop is er leuk ;)

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:50

Ik heb vorig jaar met mijn vriend een last minute geboekt naar Bulgarije, sunny beach. Dat scheelt veel in de kosten!
Vond het super! Heerlijk weer, erg gezellig, je kunt er goed uitgaan, wij hadden een goed hotel op een toplocatie.
Alles is daar ook een stuk goedkoper! :j

Wij hadden geboekt bij: http://www.vakantiestunt.nl

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:54

Turkije is echt super leuk!
altijd zon +:)+ en genoeg leuke steden waar je kunt stappen en toch ook aan het strand zit
en vaak nog leuk ook voor je portemonnee!
suc6 met het vinden van een leuke vakantiebestemming

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:25

Een vriendin en ik boeken zo nu en dan een reisje via ryanair, is goedkoop vliegen, goedkoper kan echt niet! En dan boeken we in die plaats zelf een hostel of hotel via de site van dat hostel oid zelf. Dat is vele malen goedkoper dan wanneer je via een reisorganisatie boekt. Misschien dat je dan aan die 500 a 600 euro komt of zoals in ons geval altijd, de gehele vakantie inclusief eten/drinken/uitstapjes voor 500 euro.

Zelf heb ik geen ervaring met uitgaan vakanties, ik kan je daar dan ook niet mee helpen :+

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:33

Is Mallorca niet wat voor je? Is niet al te duur en er zijn goede uitgaansgelegenheden :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:47

Ik ga zelf met een vriendin samen naar Albufeira in Portugal, hartstikke gaaf centrum wat we gehoord hebben en we zitten op 800 m van het strand. Ook is er een gemakkelijke treinverbinding richting Lissabon, zodat we daar ook nog een dagje kunnen gaan shoppen/kijken.
Misschien voor jullie ook nog een optie?

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:58

Chersonissos is echt super!!! Je moet wel een goed hotel uitzoeken, wij zaten in Hotel Glaros en die was echt super!
Ontbijt en avondeten erbij, precies in het midden van starbeach en het uitgaanscentrum. allebei even dichtbij lopen en we zaten wel in een zijstraatje dus geen gillende joelende mensen die snachts voorbij lopen :) uitzicht op zee.. superweer gehad daar.. echt een aanrader!!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:03

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 00:09

Chania op Kreta!!
Daar heb je verschillende "dorpjes" omheen zitten waar je lekker kunt relaxen op het strand, er zijn genoeg strandfeesten in de buurt te vinden en als je naar Chania zelf gaat kun je lekker uitgaan in de barretjes. :)

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 00:22

Al deze info bewaren en last minute boeken! Ben vorig jaar met een vriendin naar Gran Canaria geweest, last minute bij D-reizen, voor 199 euro zaten we een week in een appartement incl. vliegreis en wie weet wat voor bodemprijzen er nog gaan komen nu.. Was overigens wel in de laatste vakantie week, vandaar natuurlijk de prijs ;-)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 07:31

mienemuis schreef:
Al deze info bewaren en last minute boeken! Ben vorig jaar met een vriendin naar Gran Canaria geweest, last minute bij D-reizen, voor 199 euro zaten we een week in een appartement incl. vliegreis en wie weet wat voor bodemprijzen er nog gaan komen nu.. Was overigens wel in de laatste vakantie week, vandaar natuurlijk de prijs ;-)

Lukt dat ook nog half augustus dan?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:02

Ik (20) ga half augustus naar Gran Canaria met een vriendin (21). De reis kost ons ongeveer 550 euro via D-reizen :)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:50

Ik vind Sunny Beach wel leuk.
Hotel kan je zelf kiezen aan de boulevard zijn er zat :P

Ik was nog te jong om uit te gaan anders was ik zeker gegaan.
Je hebt er heel veel

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:59

Spanje?
Ik ga met een vriendin naar Fuengirola, in Andalusië; het is geen partystad, maar Malaga (grote stad) ligt er dichtbij, het is altijd minstens 30 graden en wij betalen 400 euro met het vliegtuig :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:01

Ik ben 2 jaar terug met een vriendin naar Albufeira (Portugal) geweest. Helemaal top en niet echt achterlijk duur! Mooi weer, leuk stappen. Moet je wel proberen in oud-albufeira te zitten, nieuw-albufeira is heel erg commercieel. Verder zijn er ook een heleboel leuke dingen te doen daar in de buurt dus wel een aanrader!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:12

Vorig jaar zaten wij voor 600euro halfpension (met 2 personen) in bulgarije aan het strand. Dat was echt super lekker (was onze eerste zonvakantie). Zoek maar eens op sunny beach. Na een week heb je het wel gezien overigens, veel uitgaan, maar als je daarvan houdt is het leuk. De zee is erg mooi en er zijn genoeg excursies te doen als je meer wilt zien. Het eten en drinken is daar ook erg goedkoop. Een halve liter bier (wat ze daar de hele dag drinken) kost tussen de €0,50 en 1,-, goed eten kan je ook voor €8,-
Wij zaten hier: http://www.welahotel.com/. Kijk als je die kant op gaat wel even goed naar recensies, want wij hadden een goed hotel, maar er waren ook vier/vijf sterren plekken die echt verrot waren.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:18

Turkije is heel erg leuk! Kusadasi is een zeer leuke stad waar je gezellig kan stappen en shoppen :D , qua hotel is grand Blue Sky zeer mooi en comfortabel. Is wel iets verder van het centrum maar op een paar minuten heb je een dijk (Ladies Beach) met enkele cafe's, discotheken,..