Weg uit Nederland => emigreren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Weg uit Nederland => emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 18:19

Wie heeft er ook plannen om weg te gaan uit Nederland? Mijn man en ik willen binnen nu en 6 jaar vertrekken uit Nederland. De bedoeling is om naar Zweden te gaan. Er is nog een stel dat wij erg goed kennen en die gaan zo als het er nu naar uitziet met ons mee. Of wij met hen. 'T is maar hoe je het bekijkt. We willen ons nu gaan richten op de taal en kijken waar we straks het beste kunnen gaan wonen qua werk e.d. Hoe ver zijn jullie met je plannen? Waar ga je heen? Wie weet kunnen we wat van elkaar opsteken.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:26

Het is een heel goed idee om alvast de taal te gaan leren. Dat is een eerste vereiste als je in een vreemd land wilt gaan wonen. Ik woon in Spanje en ben daar eigenlijk maar heel toevallig terecht gekomen. Ik vind Spanje een prima land om te wonen. Het is alleen wel eens jammer om geen familie in de buurt te hebben, vooral voor de kinderen. Waarom willen jullie naar Zweden?

Shego

Re: Weg uit Nederland => emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:41

Lijkt mij erg gaaf om in Amerika te wonen.Dit land is zo saai,geen bergen,geen watervallen,niks.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 18:58

Zweden lijkt ons ideaal vanwege de ruimte en het feit dat daar de huizen niet zo duur zijn. Verder zijn ze daar dol op Nederlanders die een nieuwe toekomst op willen bouwen. En dat is wat we willen. Nederland vinden we te druk, te betutteld.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:00

Paan schreef:
Zweden lijkt ons ideaal vanwege de ruimte en het feit dat daar de huizen niet zo duur zijn. Verder zijn ze daar dol op Nederlanders die een nieuwe toekomst op willen bouwen. En dat is wat we willen. Nederland vinden we te druk, te betutteld.

Precies wat ik en mijn vriend ook vinden en daarom ook binnen nu en 4 jaar naar Zweden willen emigreren. Alles tot de puntjes uitgezocht hebben we nog niet aangezien mijn vriend hier eerst zijn opleiding nog moet afmaken en we wat willen sparen.

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:07

Amerkia lijkt me opzich wel leuk om later te gaan wonen, maar blijf waarschijnlijk wel hier ;)

Mijn oom en tanten zijn ook naar Zweden vertrokken en klein halfjaar geleden.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:22

Het is niet emigreren :D , maar ik ga volgend jaar een jaar in Italië als au-pair werken. Ben nog een beetje te jong om te emigreren. :P Als ik terugkom wil ik een opleiding doen en dan wel emigreren maar waarheen weet ik nog niet.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:41

Shego schreef:
Lijkt mij erg gaaf om in Amerika te wonen.Dit land is zo saai,geen bergen,geen watervallen,niks.

Én heeeel veel minder vrije dagen om van het natuurschoon te genieten :D.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:47

[LZP] --> [BI]

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:51

Ik heb stage gelopen in Aruba en eerlijk gezegd wil ik erg graag wonen. Het is er allemaal zo relaxed, absoluut niet zo gestresst zoals hier. Het is een beetje klein Nederland en het toerisme daar vond ik toen al echt heerlijk!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 20:59

Wendely, hebben jullie al een idee wat je daar wil gaan doen? Of waar je ongeveer wil gaan wonen?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 21:06

En wat gaan jullie met je paarden doen? Meenemen of hier laten? Ik wil hem toch echt meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:08

Ik heb ook altijd in amerika willen wonen. Ook hebben mijn vriend en ik t erover gehad om te emigreren naar duitsland en daar een huis te kopen met een stuk grond eronder.
Maar toch, ik denk als t echt puntje bij paaltje komt ik t niey doe :P
Ik heb hier mn vrienden, mn familie en ik heb af en toe redelijk snel last van heimwee hahaha

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 01:22

Ik denk dat ik "later", na mijn studies als ik alles voor elkaar heb, wel naar Amerika verhuis. Ik heb ook de Amerikaanse nationaliteit, dus voor mij zou het heel makkelijk zijn om er definitief te gaan wonen. Minder gedoe met papieren enz. Iedere keer dat ik daar kom moet ik weer denken aan de tijd dat we daar vroeger woonden. Ik voel me gewoon helemaal thuis in dat land en we hebben ook een groot deel van de familie daar wonen.

De laatste tijd denk ik daar wel meer en meer aan, bv. ook gewoon 1 semester in dat land studeren met uitwisseling oid. Maar ik vind het allemaal nog veel te eng... vooral omdat ik nog zo afhankelijk van thuis ben (ik woon nog thuis, ga volgend jaar pas op kamers). En als ik eerst een paar jaren alleen/met vriendinnen heb gewoond, zal ik veel zelfstandiger zijn en zal het al iets minder eng lijken.

En ook op vlak van carrière later heeft Amerika heel wat meer te bieden dan het saaie België; toch in de richting die ik uit wil.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 01:39

Graag zou ik naar Nieuw-Zeeland vertrekken, anders Australie of Canada.

Een vriend van me woont in Thailand.

De taal leren is een goede eerste.

Zoek contact met een familie of meerdere die er al wonen.
Die kunnen je veel dingen vertellen die niet van internet komen.
(Gewoontes, regeltjes ed. echt een aanrader)

En indien mogelijk ga eens buiten het seizoen langer dan een week erheen op vakantie.

Soms zijn er ook 'nederlandse communities' (bijv in thailand). Die maken de overgang makkelijker en helpen je je leven op te bouwen. Hulp bij het vinden van scholen (of een baan) en nog veel meer.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 01:54

Zweden lijkt mij ook wel wat. Maar of het er ooit van komt? De VS trekt me dan weer helemaal niet. :o Ik ben wel benieuwd naar de verhalen van anderen, dus ik volg dit even.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 04:00

Wij hebben twee jaar op aruba gewoond en het " andere" leven is ons altijd blijven trekken. We hebben over 3 weken een bezichtiging in duitsland. We willen ook nu de knoop echt gaan doorhakken. Naast duitsland zou zweden ook een optie zijn. We hebben al veel info verzameld en mogelijkheden bekeken, Maar we wildenvanwege de kids toch eerst wat " dichter" bij opa's en
oma's en vriendjes bjven. Voor ons is de motivatie, meer rust en ruimte en meer vrijheid door minder hoge verwachtingen. Het nederlandse jachtige leven is voor ons een alternatief waar we eigenlij niet meer voor willen gaan. Natuurlijk doen we dit niet zomaar, daarom nemen we er ook de tijd voor om "goede" keuzes te maken. Ik heb er wel enorm veel zin in!!! Leuk om nog meer enthousiastelingen te zien trouwens!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 04:11

wij zijn ook zo'n stel dat steeds naar Amerika gaat en dan zeggen....we willen hier wonen.

Nu dat gaat nu gebeuren eindelijk!
We hebben alles hier te koop staan en gaan de sprong wagen.

We gaan een BBB beginnen (Bed Barn and Breakfast) waarschijnlijk in Kentucky, daar hebben we wat op het oog.
Mijn paard gaat uiteraard mee ook al kan ik voor dat geld weet ik veel hoeveel paarden kopen :-)

Zijn er meer mensen die echt naar de VS zijn geemigreerd?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:22

Ik ken wel iemand hier op bokt die in amerika heeft gewoont, is nu weer terug in Nl. Is daar heen gegaan met paard en al!

Ikzlef zou het nooit doen, laat mij maar lekker hier in Nl bij alles en iedereen die ik om me heen wil hebben

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:47

Voormalig oost-duitsland is voor ons ook een optie mocht het in Zweden niet gaan lukken om wat voor reden dan ook. Vrienden van ons gaan waarschijnlijk over 2 jaar voorgoed naar Zweden. Zij worden dus onze vraagbaak daar. ;) Zo hopen we samen met het andere stel dat met ons mee gaat al een kleine hollandse enclave te creeren. Ach nee, dat is onzin natuurlijk. Maar wat nederlanders in de omgeving is natuurlijk nooit weg. En als je elkaar al kent, kun je des te meer voor elkaar betekenen.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:30

ikzelf ga niet naar het buitenland hoor , ben nog te jong om weg te gaan hihi.

maar mijn vader heeft een huis gekocht in Noorwegen en wil daar volgend jaar wel graag heengaan ( ookal stelt hij elk jaar uit ) het heeft idd wel veel tijd gekost om de papieren rond te krijgen, op papier woont hij nu al daar, maar omdat het huis nog aan het instorten is, en hij alles nog zoveel moet opknappen woont hij voorlopig nog in Nederland,
hij heeft ook 2 paarden en 1 shetje, en die gaan ook gewoon mee naar Noorwegen, maar zoals mijn vader het nu zegt wil hij er volgend jaar wel echt heen, hij gaat er best vaak heen al is het voor 2 dagen >;) , gaat hij met auto naar noorwegen om verder te klussen en weer naar huis om hier nog te werken, :o?

maarja ik wens jullie veel plezier in Zweden ;),. en succes verder

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:05

Paan schreef:

Je eerste zin klopt wel maar de tweede daar zou ik maar niet teveel op rekenen....

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:04

Hoe zo niet Stefanie100? Dit is namelijk verteld op een emigratie bijeenkomst aan vrienden van ons die ook die kant op willen. Heb je hier ervaring mee?

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:36

Nou ik heb veel familie daar wonen want ik ben deels zweeds en als je daar de kranten leest staan er hele andere dingen.
De Zweden zien NL's als de nieuwe Duitsers daar was een paar jaar geleden een invasie van.

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:41

Ik heb 14 maanden in japan gewerkt en gewoond. Ben nu net weer 2 weken thuis en het wil niet echt wennen. Alles is zo anders. Nu heb ik daar ook een vriendje ontmoed. In september ga ik weer terug om dar weer te gaan werken. En wil daar wel voor lange tijd blijven. Ik ben nu ook bezig om de taal te leren want dat is echt wel erg handig als je dat kan.