hoe boek ik een (goedkope) vlucht op ryanair.com?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoetie

hoe boek ik een (goedkope) vlucht op ryanair.com?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 19:15

niet dat ik niet weet hoe ik een vlucht moet boeken :D , maar op de een of andere manier krijg ik elke keer weer zo'n scherm dat er geen vluchten gaan op de momenten dat ik wil gaan?

ik wil dus met 2 personen naar venetie en/of rome (ligt aan het budget :o ) en ik wil graag vliegen vanaf dusseldorf/koln/maastricht/eindhoven (en als het echt niet anders kan ook wel schiphol). de periode dat ik wil gaan is vanaf 15 november tot 22 december 2009 (cadeautje), en ik wil ongeveer 2/3 dagen daar blijven.

ook zie ik soms van die aanbiedingen van 3 euro, en als ik er dan op klik dan moet ik data invullen en dan moet ik opeens toch 200 euro betalen!

Doe ik iets verkeerd of snap ik gewoon niet hoe ryanair werkt? :+ wie kan me helpen?

Olga88

Re: hoe boek ik een (goedkope) vlucht op ryanair.com?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:30

Ja, das heel raar. Je moet gewoon elke dag die data's kijken want dat kan elke dag nog veranderen, en als je dan iets hebt gevonden moet je wel dezelfde dag nog boeken want anders is het de volgende dag weer duurder.. Wij hadden laatst een retourtje Eindhoven-Dublin voor een tientje in totaal :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:31

Als er geen vluchten op die datum gaan, dan gaan er geen vluchten op die datum. ;)

Het kan zijn dat er vanaf de luchthaven van jouw keuze helemaal geen vluchten naar de bestemming van jouw keuze gaan. En het kan ook zo zijn dat de vluchtschema's voor die periode nog niet helemaal rond zijn (november/december is nog ver weg). Ik kan je alleen aanraden om het te blijven proberen.

Aanbiedingen zijn zonder luchthavenbelasting, dat komt er dus nog bij. Of je moet een aanbieding zonder luchthavenbelasting treffen, zoals ik laatst had, toen ben ik voor 15 euro incl. van Eindhoven naar Milaan gevlogen.

Overigens vliegt Ryanair niet vanaf Schiphol, dus die kun je skippen.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:58

Interresante vraag!Ik heb ook nog niets begrepen,vooral als je geen exacte datum hebt.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:05

Niet, Ryanair is helemaal niet zo goedkoop.
Wij vliegen van de zomer vanaf Dusseldorf, geboekt bij Air Berlin. Transavia kun je ook kijken, die zijn ook goedkoop. En let inderdaad goed op de luchthavenbelasting etc.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:10

Als je goed oplet is Ryanair hartstikke goedkoop.
Ik ben vorige maand voor 30 euro incl. alle taxen en belastingen heen en weer naar Londen gevlogen. Retour! Voor 30 euro. Als je dat geen goedkoop kan noemen, weet ik het ook niet meer.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:27

Ryanair niet goedkoop? Dan heb je dus echt niet goed gekeken!
Of je moet 15 euro voor een retourtje Dublin veel vinden ;).

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:30

Ik heb wel goed gekeken en al die jaren is Ryanair duurder geweest dat andere luchtvaartmaatschappijen, in het algemeen natuurlijk zal er wel een keer wat te vinden zijn goedkoop. Maar ik ben altijd ergens anders mee gevlogen omdat Ryanair altijd duurder uitviel, PLUS dat ze geld rekenen voor je bagage wat andere luchtvaartmaatschappijen niet doen.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:34

Ja, oke. Als je perse een bepaalde datum wil kan 't duurder uitvallen, maar als je gewoon een dagje eerder/later kan ben je vaak goedkoper uit hoor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:42

Ik ben juist altijd met Ryanair of Easyjet gevlogen omdat andere maatschappijen duurder waren op de momenten dat ik wilde vliegen. Alleen Glasgow was destijds handiger (en goedkoper) met KLM. Inmiddels vliegt Ryanair daar ook op (vanaf Weeze) en dat is stukken voordeliger dan KLM.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:44

Ezumii schreef:
PLUS dat ze geld rekenen voor je bagage wat andere luchtvaartmaatschappijen niet doen.

Ik quote mezelf even uit een ander topic:

Karin schreef:
Dat moet je anders zien:

Je betaalt niet voor bagage die je toch niet meeneemt. Dat is een van de redenen dat de ticketprijs zo laag is. Je betaalt alleen voor de zaken waar je daadwerkelijk gebruik van maakt. Vlieg je alleen met handbagage? Dan betaal je niets bij. Vlieg je met incheckbagage? Dan betaal je daar een x-bedrag voor. Wil je onderweg wat eten? Dan betaal je daar onderweg voor.

Ik vind het wel prettig werken. Op weekendjes weg zorg ik wel dat al mijn spullen in mijn handbagage passen en ga ik een week of langer weg, dan neem ik incheckbagage mee en dan betaal ik daar gewoon voor (7.50 ofzo op een enkele reis).

Overigens werkt Easyjet op dezelfde manier, evenals andere low cost companies. Je betaalt voor datgene waar je gebruik van maakt.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:06

Hoe is de verbinding van Weeze naar Nederland?Kan je daar makkelijk in een trein stappen?Of ben je dan een dag kwijt om in Eindhoven te komen?
(Sorry,beetje off-topic)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:16

Airport Weeze heeft geen station, het ligt redelijk in the middle of nowhere. Er gaat een shuttlebus vanaf de airport naar Nijmegen (ca. 40 min.) en daar pak je dan de trein. Toevallig krijg ik volgende week een vriendin uit het buitenland op bezoek die ik deze instructies heb gegeven, heb laatst hetzelfde gedaan maar dan andersom. ;)

Er gaan ook shuttlebussen naar Arnhem, maar die zetten je af bij het stadion. Die naar Nijmegen gaan naar het treinstation.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:20

Bedankt! ;)
In Den Bosch overstappen voor Eindhoven?

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:19

Weet iemand hier dan toevallig ook hoe je moet betalen bij ryanair? kan dat alleen met een creditcard?

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 19:42

nou, bedankt voor de tips. ik heb het door geloof ik :D

bij die acties staat altijd een datum waarin je kunt boeken en vertrekken. daarna moet je vluchten zoeken die voor dat tarief vliegen en heb ik dus voor 2 personen een dag venetie geboekt voor 30 euro in totaal!

vevrelend is wel dat je inderdaad alleen met creditcard kunt betalen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:54

Klopt, alleen met credit card. Internationaal betalingsverkeer is blijkbaar nog niet zo ver dat het ook via bijvoorbeeld iDeal kan.

Jodi, dat kun je het beste hier opzoeken: www.ns.nl

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:43

Tip neem een entropay kaart. Een soort prepaid creditkaart, dan zijn er geen extra kosten voor het betalen met creditcard.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 22:49

Siempie schreef:
Tip neem een entropay kaart. Een soort prepaid creditkaart, dan zijn er geen extra kosten voor het betalen met creditcard.

en dat betekent dan dat ik niet die 20 euro extra hoef te betalen? dat is echt ideaal!

kan ik zon entropay kaart bestellen via ryanair of hoe werkt dat?

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:57

http://www.entropay.com/

Let wel op je moet jouw kaart aanmaken in ponden omdat visa electron (daar betaal je dan mee bij ryanair) Engels is.

Je hoeft inderdaad niets extra's te betalen voor de creditcard.