overwinteren Canarische eilanden of ergens anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

overwinteren Canarische eilanden of ergens anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 21:18

Ja we zijn er vroeg bij, ik weet :P

Nu de zon weer begint te schijnen en we de afgelopen winter de warmte echt wel hebben gemist, willen we eind dit jaar (jaarwisseling) toch weer lekker een weekje naar de zon! 2 jaar geleden zijn we op Fuerteventura geweest, was echt heerlijk! Dit jaar willen we ergens anders heen. We zijn geen echte feestbeesten die heel de nacht uit willen, maar uiteraard willen we wel een keertje stappen. De nadruk ligt vooral lekker relaxen en eens een dagje wat doen (zeilen, duiken, snorkelen, of iets anders avontuurlijks). Belangrijk is dus de zon en het strand (zwembad ligt immers al bij het hotel/appartement) en een centrumpje met wat winkels en kroegjes.

Wij zelf zaten te denken aan Tenerife of Gran Canaria, ik hoor graag jullie ervaringen. Uiteraard zijn andere ideeën ook welkom, alleen denk wel aan het budget (alhoewel mijn reisgenote zich daar geen druk om maakt en ik enigszins :P), het is allemaal al duur genoeg. Ons budget ligt rond de 700,- pp (en dat mag best iets naar boven (of beneden :P) worden afgerond ;) )

Ik hoop dat jullie ons op leuke ideeën kunnen brengen. Ook leuke bezienswaardigheden of activiteiten zijn uiteraard welkom!

Casarell

Re: overwinteren Canarische eilanden of ergens anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:27

8 jaar geleden ben ik op Gran Canaria geweest..

Super naar mijn zin gehad.. Naast het winkelen en stappen wat je elke avond kan, kan je ook andere dingen doen:
Safari op kamelen, jeepsafari, de zee op met een boot om een mooie zonsondergang te zien, vogelpark, waterpark met meer dan 30 glijbanen, jetskiën, met een banaan achter een boot, canarische 'markt' etc etc.. dit zijn de dingen die wij hebben gedaan..
Wij hadden toen wel via Hotelplan een garantie accomodatie, en alles was zéér goed geregeld!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 03:36

Kun je voor dat bedrag nog goedkoop naar de Nederlandse Antillen? (Heb af en toe wel eens een aanbieding voorbij zien komen, maar dat was dan alleen vlucht en appartement voor dat bedrag). Daar heb je sowieso mooi weer garantie ;)

(Ik overwinter nu zelf ook op de Antillen, haha :P)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:09

Bedankt voor jullie reacties!

Femmefatale1 dat klinkt goed! Ik ga ook eens kijken naar hotelplan, bedankt!

Spekkie, ik denk niet dat we voor dit bedrag naar de Antillen kunnen. Naja, het kan wel, maar ik vrees niet met oud en nieuw en kerstvakantie. Was het wel mogelijk dan was het zeker te weten curacou of iets dergelijks geworden :P

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:57

Wat vind je van Lanzarote? Das wel in de buurt van Fuerteventura, maar schijnt ook super te zijn! :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 13:24

Dat trekt niet echt :n, heb daar foto's van gezien en was nu niet echt bijzonder (en al helemaal niet mooi :P)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:54

Als je echt voor mooi wilt, dan moet je naar de Malediven gaan..
Maar daar moet je dan ook een budget van 15.000 euro voor uittrekken..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:56

Precies en daar hebben we geen zin in hihi

Echt mooi hoeft het overigens niet te zijn hoor, maar Lanzarote is vooral zwart, kaal en vulkanisch en daar houden we niet van :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:00

Gran Canaria ben ik afgelopen zomer geweest met mijn vriend. Erg mooi en lekker weer.
We hebben een appartementje gehuurd en hebben activiteiten geboekt bij de reisbureau op vakantiebestemming.
Snorkelen, duiken, kamelentoch, jeepsafari, dagje las palmas en strand. Taxi kun je daar makkelijk nemen en is erg goedkoop; 2,- ongeveer.
Prijs ligt iets lager dan in Nederland en van je reisbureau kun je ook goedkoper winkels te horen krijgen voor boodschappen ed.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:16

Ik ben heel wat jaartjes geleden naar Gran Canaria geweest in de winter, lekker met kerstliedjes op de achtergrond in je bikini aan het zwembad liggen 8-)

Wij zijn toen in Las Palmas geweest, was mooi voor zover ik het nog weet. Alleen je mocht de zee (oceaan) niet in omdat die te ruw was, maar dat was omdat we daar in december waren.