Zon/zee/strand vakantie in Europa?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Zon/zee/strand vakantie in Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 23:24

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een leuke zon-bestemming in Europa. Vorig jaar zijn we naar Sicilië geweest, en dat is heel erg goed bevallen!
We zaten nu te denken aan Malta, Kroatie, Frankrijk, Spanje, of toch weer Italië.
Wat we graag willen:
- Geen commerciële stad met massa-toerisme, zelfde geld voor het hotel/appartement, dus liefst een beetje idyllisch en niet al te groot, maar wel met een gezellige sfeer
- Aan het strand
- Temperatuur: boven de 20 graden, maar ook niet weer al te heet natuurlijk
- Lekker eten
- Niet al té duur (we zijn nog student ;))

Dus, hebben jullie bokkers nog leuke vakantie-ervaringen die een beetje aan dit beeld voldoen? Het land maakt in principe niets uit. Zolang het maar niet massa-toerisme is en helemaal volgebouwd met hotels (wat je natuurlijk wel snel hebt met en zon-zee-strand vakantie :P) Maar liever een leuke, oude stad met ook nog wat cultuur.
Laatst bijgewerkt door Noppes op 29-03-09 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Zon/zee/strand vakantie in Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:25

Gran Canaria misschien wat of een van de andere canarische eilanden. Niet duur, strand, zee en zon

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 23:29

C_arola schreef:
Gran Canaria misschien wat of een van de andere canarische eilanden. Niet duur, strand, zee en zon

Klinkt opzich wel goed! (Heb direct even wat foto's op gezocht!)
Maar is daar niet heel erg massa-toerisme? Wat we willen wel graag een mooi/gezellig stadje, en dus ook niet zo'n groot hotel.
(Foto van 'ons' vorige hotel, wat een goed voorbeeld is van het type hotel dat we leuk vinden: http://94.100.116.114/317850001-3179000 ... _o4-U.jpeg)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:43

Hangt ervan af waar je zit en wanneer je gaat.
Gran Canaria was niet zo vol toeristme als Lanzarote of Tenerife alleen in de hoofdstad en de grote badplaats is het wel erg druk.
Wij zaten in Playa del Inglés en dat was goed te doen terwijl wij ook absoluut niet de toeristme wouden. We huurden een appartement. Je kon er veel activiteiten doen en dat vonden wij wel fijn.
Jeepsafari, duiken, snorkelen, fotosafari, winkelen, strand, wandelen, kameeltocht.
Meer info kun je ook vinden bij wikipedia over alle canarische eilanden.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 22:10

Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met Marokko?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:07

Ik ga met een vriendin naar Fuengirola, in Andalusië (zuiden van Spanje). We zijn 410 euro kwijt, met het vliegtuig +appartement erbij :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:11

Gran canaria geen massatoerisme?? Iedereen die je daar ziet is toerist, je ziet ook alleen maar groooote hotels, andere huizen zijn er nauwelijks. Als er íets toeristisch is is GC het wel ;)

Marokko is een erg mooi land. Alleen geen leuk volk. Ze naaien je waar je bij staat, en gastvriendelijk zijn ze niet bepaald :=

Ik vond zelf Slovenië erg mooi :) Geen massatoerisme, aardige mensen, lekker weer, en weinig Nederlanders :+

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:51

Aranel schreef:
Ik ga met een vriendin naar Fuengirola, in Andalusië (zuiden van Spanje). We zijn 410 euro kwijt, met het vliegtuig +appartement erbij :)

Daar ben ik vorig jaar geweest, echt een top vakantie gehad! En vlak bij Málaga, voor t shoppen :P

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:03

Portugal! Niet te duur, prachtige natuur, cultuur, historie maar toch de rust van het platteland.

Strand, zee, zon..... wat wil je nog meer?

Stuur maar een PB als je meer wilt weten, wij hebben een leuke lokatie te huur!

Groetjes!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:18

Slovenie is prachtig, het kust van bulgarije is ook echt de moeite waard (Varna.. geen massatoerisme maar wel een aardig groot stad.. 30 graden in juni/juli.)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:20

Ik ben in Kroatië geweest en dat was érg leuk maar ik zat wel op een massatoerisme camping. Ik was dan ook met beachmasters voor een jongerenvakantie en heb er al met al alleen maar Nederlanders ontmoet. Ook door GOGO mensen e.d. Dus als je voor Kroatië gaat moet je goed kijken waar je terecht wil komen. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:22

Om massatoerisme te voorkomen (n kroatie) kun je beter niet naar split gaan maar naar een ander kustplaats.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:40

Bedankt voor de tips allemaal! We gaan waarschijnlijk naar Marokko, Essaouira, aan de kust. Eerst het een en ander uitgezocht om op eigen gelegenheid heen te gaan, maar dat werd toch lastig. Dus we gaan volgende week even naar een reisbureau om te boeken.
Maar ik hou jullie tips nog even in mijn achterhoofd voor het geval ze bij het reisbureau toch niet iets hebben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:07

Essaouira is op eigen mogelijkheid ook wel te doen hoor!
Als je via Bremen naar Marrakesch vliegt heb je vaak goedkope tickets,ik was voor €107 incl alles heen
en terug! Er gaan bussen van groningen naar vliegveld bremen, ook niet duur.

Van Marrakesch gaan er bussen naar Essaouira, rit van 3 uur maar wel goedkoop, want het is daar nu eenmaal goedkoop.
Tip: koop een trotter gids, die is super, staan die bussen ook in, de kosten van de bussen, goede restaurants etc etc.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 16:11

Elan schreef:
Essaouira is op eigen mogelijkheid ook wel te doen hoor!
Als je via Bremen naar Marrakesch vliegt heb je vaak goedkope tickets,ik was voor €107 incl alles heen
en terug! Er gaan bussen van groningen naar vliegveld bremen, ook niet duur.

Van Marrakesch gaan er bussen naar Essaouira, rit van 3 uur maar wel goedkoop, want het is daar nu eenmaal goedkoop.
Tip: koop een trotter gids, die is super, staan die bussen ook in, de kosten van de bussen, goede restaurants etc etc.

Ooh dat is ook een goede inderdaad, via Bremen. Wij hebben van vrienden de tip gekregen om vanaf Dusseldorf (Weeze) te gaan. Ook heel goedkoop inderdaad, maar aangezien je dan rond een uur of 12 's avonds weer terugbent op het vliegtuig, is er niet echt openbaar vervoer wat je dan nog naar Groningen terug kunt brengen. Daarom hebben we daar vanaf gezien.

Maar bedankt voor de tip, ik zal direct even kijken wat de tijden/prijzen vanaf Bremen zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:14

De bus vertrekt bij het Hoofdstation in Groningen om 09.45 uur (aankomst Bremen Airport 12.30 uur), 16.45 uur (19.30 uur), 20.30 uur (23.00 uur) en 02.15 uur* (04.30 uur). Vertrek Bremen Airport: 06.30 uur, 13.30 uur, 17.15 uur en 23.45 uur.
* Nachtbus rijdt alleen wanneer vooraf een ticket is gekocht en stopt – in tegenstelling tot de dagbussen – niet in Oldenburg.
€18 pp

Met de auto is het slechts anderhalf uur

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 16:18

Elan schreef:
De bus vertrekt bij het Hoofdstation in Groningen om 09.45 uur (aankomst Bremen Airport 12.30 uur), 16.45 uur (19.30 uur), 20.30 uur (23.00 uur) en 02.15 uur* (04.30 uur). Vertrek Bremen Airport: 06.30 uur, 13.30 uur, 17.15 uur en 23.45 uur.
* Nachtbus rijdt alleen wanneer vooraf een ticket is gekocht en stopt – in tegenstelling tot de dagbussen – niet in Oldenburg.
€18 pp

Met de auto is het slechts anderhalf uur

Auto hebben we helaas niet tot onze beschikking.
Met welke vliegtuigmaatschappij heb jij gevlogen? Keek net bij Ryanair, maar die vliegt niet vanaf Bremen naar Marrakech (Wel van Weeze dus) En een nachtbus zou dan inderdaad ideaal zijn als het vliegtuig na 11 uur 's avonds laat. Waar heb je die mogelijkheid gelezen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:26

Ik heb via ryanair gevlogen. Op die site staan ook de tijden van die bussen.
Zit jij vast aan een bepaalde datum? Want ik ben gewoon aan het begin van maart gaan staan en steeds een dag later, tot ik de mooiste prijs had (zelfs €5 voorbij geklikt en uiteindelijk een ticket voor €0 :D ) Toen een terugreis erbij gezocht.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 16:29

Hmm maar ik zie geen Marrakesh erbij staan als ik Bremen als vertrekplaats invul?
Zit wel aan een datum vast inderdaad, dat is wel jammer :P Beschikbaar vanaf 17 juli, en liefst begin augustus wel weer terug (zaten te denken om 10 dagen te gaan)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:33

Ik zie het! Wat raar zeg, ik ben begin maart via Bremen naar Marrakesch geweest.
Zie dat het er idd niet meer bij staat!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:01

Waarom ga je niet naar Griekenland! Echt zo mooi daar ^^