Indonesië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

Indonesië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 14:03

ja, ja het is eindelijk zover.

ik ga deze zomer naar een land buiten europa, voor de eerste keer in mijn leven, en dan nog wel Indonesie!
En dan ook meteen 4 weken.

maar, ik kan natuurlijk niet zo lang zonder paarden...
de eerste 2 weken zitten we op java en dan zullen we weinig tijd hebben om iets met paarden te doen, maar de laatste 2 weken zitten we in een huisje op noord bali.

Ik vroeg me dus af:
zitten er mensen op bokt met ervaringen met balineese manege's /dagtochten verzorgers(ofzoiets :+ ).
En weten jullie mischien ook hoe het met de veiligheid en het welzijn van mens en paard is gesteld?
moet ik mijn cap meenemen?

alle informatie is welkom!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 28-03-09 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel in kleine letters gezet.

Dewii

Re: INDONESIE!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:07

Ik heb de twee keren dat ik in Noord-Bali was (dat was rond Lovina), geen manege gezien. :n . Volgens mij hebben ze er niet zo heel veel paarden, ik heb er echt weinig gezien. Ik weet wel dat je bij een bepaalde vulkaan, ik weet zo niet meer welke (kan ook zijn dat het op Java was), met paarden naar boven kan de vulkaan op. Dat waren redelijk kleine paardjes. Ik zou je cap wel meenemen, voor je eigen veiligheid :) . Alvast veel plezier trouwens!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 14:17

Dewii schreef:
Ik heb de twee keren dat ik in Noord-Bali was (dat was rond Lovina), geen manege gezien. :n . Volgens mij hebben ze er niet zo heel veel paarden, ik heb er echt weinig gezien. Ik weet wel dat je bij een bepaalde vulkaan, ik weet zo niet meer welke (kan ook zijn dat het op Java was), met paarden naar boven kan de vulkaan op. Dat waren redelijk kleine paardjes. Ik zou je cap wel meenemen, voor je eigen veiligheid :) . Alvast veel plezier trouwens!

ik dacht dat ze dei mischien daar ook hadden ivm de ruimte in mijn koffer (die waarschijnlijk toch al te klein is :') )
en die vulkaan is idd op java maar ik dacht alleen met ezeltjes..
we gaan daar in ieder geval ook heen (heeel vroeg voor de zonsopgang :z )

Splash_

Re: INDONESIE!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:54

Leuk dat je naar Indonesie gaat, het is een geweldig land. Ik moet zeggen, ik zat dan wel op Sulawesi, in Manado, maar ik heb geen paard gezien. Alleen wat ezels langs de weg, en volgens mij kennen ze daar ook niet echt maneges, of dagtochten.

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:21

Ik ben twee keer in Indonesië geweest, de eerste keer alleen op Bali en de tweede keer ook op andere eilanden van Indonesië.
Ik heb er toen eerlijk gezegd geen maneges gezien, wel paarden maar die stonden dan meestal voor een karretje.
Over een cap neemenem, volgends mij is het daar niet verplicht, tenminste toen in in Thailand ging paardrijden kon ik gewoon opstappen en wegrijden zonder cap en zonder schoenen in me korte broek. Ik denk dat zulke dingen wel een beetje het zelfde regeld zijn (of beter gezegd niet geregeld zijn) in Thailand en Indonesië.

Indonesië is echt een geweldig land :D

lissisanne

Re: Indonesië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 20:53

ja ik dacht al zoiets, zulke mooie stranden en zons-op-en-onder-gangen!
verder vroeg ik me gewoon af of ze daar caps hadden zodat ik de mijne niet mee hoefde te nemen, maar als er geeneens manege's zijn...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:38

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:11

De vulkaan op Java is de Bromo (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bromo). De weg van je hotel naar de vulkaan kan je te voet afleggen, of per paard. De paarden die ik gezien heb zijn niet groot en ik vond ze niet echt goed verzorgd. Slechte hoeven, slecht tuig, slechte vacht, etc. De standaard daar ligt heel anders dan in het westen. Ik heb verder op Java en Bali eigenlijk geen paard gezien.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 18:49

1234 schreef:
Op google vond ik dit: http://www.99bali.com/adventure/umalas/index.cfm
maar ik weet niet of dat in jouw gebied zit? :)
Daar kun je ook 3 uur-durende strandritten doen :P

ik heb even de officieele site opgezocht (http://www.balionhorse.com/) denken jullie dat dit een veilige plek is om te rijden? ik vond het er zelf eigenlijk wel goed uitzien en het heeft een duitse eigenaresse...
zijn er mischien mensen hier geweest?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:07

Ik vind het er goed uitzien, denk dat het ook wel veilig is aan de foto's te zien. Ik ben er niet geweest, maar het is wel een ideetje als ik nog een keer ga.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:48

Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de overige reacties. Ik heb ook 2 weken java gedaan, daarna 2 dagen bali, en toen weer een week lombok en de resterende dagen weer bali.
Je ziet niet zo heel veel paarden, de meesten die ik heb gezien stonden voor een (verkoop)karretje als trekpaard hun dienst te verlenen. En dat was nou ook niet in de meest ideale omstandigheden.

Ik ben ook naar de Bromo vulkaan geweest en je kan inderdaad te paard naar boven, maar dit zijn gewoon pony'tjes die niets anders doen.. Dus echt paardrijden kan je het niet noemen.

Anyway, veel plezier! Je zult je ogen wel uitkijken :) !

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:22

Ik ga op 28-5 naar Bali toe.
We zouden eerst aanstaande zondag naar Mexico vliegen maar vanwege het griepvirus konden we dit gelukkig nog omboeken.
Ik ben erg benieuwd naar Bali!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:12

Ik wil je alvast heel veel plezier wensen. Ik vond het echt een prachtig eiland :j . Het is er wel warm, maar daar merk je niet zo heel veel van op de meeste delen omdat het er wel waait :)