Sicilië. Ervaringen gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

Sicilië. Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 12:48

Hoi allemaal,

Ik en mijn vriend willen graag dit jaar naar Italië. Sicilië spreekt ons heel erg aan... het valt me alleen op dat het best wel aan de prijs is. We willen het liefst wat langer dan die standaard 8 dagen en waar we slapen maakt ons ook weinig uit... het hoeft geen luxe te zijn. Wel een hotel/ appartement redelijk dichtbij het strand. (Noord, westkant? In de buurt van Palermo?)

Mijn vriend zegt geen budget te hebben, maar de prijzen moeten wel redelijk blijven. (600/700 euro p.p)

Hoe hebben jullie jullie vakantie ervaren en waar en hoe hebben jullie de vakantie geboekt? Tips?

Blondie_

Re: Sicilië. Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:47

Ik ben zelf aan de oost en west/noordkant geweest.
Eerst in Taormina en dat is een prachtig plaatsje. We hebben geboekt met Neckermann reizen prijs iets in de 600 euro voor 8 dagen. Dat was het goedkoopste hotel (President Splendid) maar kan het iedereen aanbevelen.
Daarna ben ik een weekendje naar Trapani & Palermo geweest maar dat is niet echt te vergelijken met Taormina.
Ben gewoon met Ryanair naar Trapani gevlogen en daar in een B&B geslapen.
Als je meer wil weten dan vraag maar :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 22:34

Dankje voor je reactie!

Dat Hotel ben ik ook tegengekomen, zag er erg goed uit! Misschien dat we toch maar voor 8 dagen moeten, anders stijgt het behoorlijk in de prijs. In welke periode ben jij erheen gegaan? Vroeg of laat in het seizoen? Wat raad jij aan?

Waarom is Palermo niet te vergelijken met Taormina?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:01

Mijn vader is in de meivakantie gegaan. Ze vonden het weer toen perfect. In de zomer schijnt het zo warm en droog te zijn dat heel veel mooie planten niet meer groeien/bloeien en het zelf ook niet echt prettig is om dingen te ondernemen :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:37

Wij kunnen begin- midden juni weg of het wordt ergens eind juli/augustus. Juni zal dus prettiger zijn :)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:01

Lipydo schreef:
Dankje voor je reactie!

Dat Hotel ben ik ook tegengekomen, zag er erg goed uit! Misschien dat we toch maar voor 8 dagen moeten, anders stijgt het behoorlijk in de prijs. In welke periode ben jij erheen gegaan? Vroeg of laat in het seizoen? Wat raad jij aan?

Waarom is Palermo niet te vergelijken met Taormina?

In Taormina ben ik in juli gegaan en Palermo december.
Dat hotel is prima als je geen luxe in je kamer nodig hebt. De kamers en douche zijn heel eenvoudig maar daarintegen heb je een fijn balkon, gezamelijke balkons en heerlijk zwembad. En ontbijtje met koffie, limonade, broodjes, eitjes. Ik zou er zo weer heengaan.

Ik vind Palermo niet met Taormina te vergelijken omdat Taormina echt zon mooie vredig plaatsje is met Griekse invloeden, heel knus en gezellig.
Trapani en Palermo hebben wat meer Arabische invloeden en is niet zo mooi. Niet zo tropisch enzo maarja dan zit je ook in de stad dat is heel anders dan zon vakantieplaatsje. En Taormina staat er ook om bekend zo mooi te zijn vandaar ook dat het niet goedkoop is. Er zijn wel veel toeristen maar bijna alleen Italiaanse toeristen dus dat vond ik wel een pluspunt.
In Sicilië kun je ook heeeerlijk eten :Y)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 14:11

Thanks!

Wij hebben de knoop doorgehakt en willen naar Taormina. Ook naar Hotel President Splendid, mede doordat de beoordelingen goed zijn.

Wat hebben jullie daar allemaal gedaan? Excursies? Is er een beetje een nachtleven? Nodig om auto te huren oid? We willen namelijk wel wat zien en doen in de vakantie :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:18

Hey, jij bent een bekende van mij. ;)
Alles goed met jou en je familie en de paarden?

Sicilie is erg leuk :j !!! Ik heb ooit in Cefalu gezeten aan de noordkant. Leuk, vrij rustig (vissers)plaatsje, maar ik denk dat Taormina leuker is voor jullie. Prachtig, romantisch stadje met mooie uitzichten!!! Wel toeristisch. Sicilie is een eiland met veel gezichten. Aan de oostkant doet het wat Arabisch/Grieks aan, het zuiden heeft mooie, verlaten stranden, het noorden is ruiger en in het midden heb je heuvels en bergen en natuurlijk, de Etna, die het eiland wel domineert. Palermo is een gekkenhuis. Ik vond het zuiden erg fijn (van die lange, rustige zandstranden met pijnbomen tot vlak aan zee), de Etna beklimmen was een hele beleving (het barstte daar van de lieveheersbeestjes, die zaten echt overal, kriebeldekriebel, kwamen op de warmte van de berg af, denk ik), Taormina vond ik erg romantisch en gezellig en het ruige binnenland en de rotsachtige noordkant, vond ik erg mooi.

Qua prijzen, het is er niet echt goedkoop. Je kunt er heerlijk eten (ik ben dol op de echte Italiaanse keuken!!!), maar dat kun je eigenlijk overal in Italie :) . Wij hebben er twee weken gezeten en een auto gehuurd. Dan kom je nog eens ergens, want het is echt een groot eiland en wij wilden veel zien. Wat ik ook fijn vond, is dat er vooral veel Italiaanse toeristen zaten en dat we weinig Nederlanders tegen kwamen. Tja, sorry, maar ik vind dat heerlijk.

Veel plezier op Sicilie!!!! :wave:

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 14:31

Hey! Wat leuk, naamsverandering gedaan :D?
Ik stuur je wel een pb.

Verder over Sicilie, als ik het zo hoor zijn 8 dagen veel en veelste weinig! Dus dat wordt keuzes maken wat we willen zien :j Sowieso de Etna, lijkt me heel gaaf. Misschien dat we dan ook maar een auto moeten huren om zelf wat meer te ontdekken. Als je alleen maar met excursies mee gaat is ook weer zo afhankelijk... Rond welke tijd ben jij erheen gegaan?

Wenig nederlands/duitsers/engelsen klinkt aantrekkelijk :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:43

Hihi, PB maar even gezellig, dan kletsen we nog wel even verder over andere zaken..... ;)

8 dagen zijn eigenlijk te weinig, ja, als je ook wat wilt zien. Wij zijn er destijds tweede helft juni geweest. Prachtig weer gehad, het was er lekker warm, af en toe een onweersbuitje.

Wij waren niet zo van de excursies, wij gingen liever zelf op pad. Zijn ook vaak verdwaald, hahaha....., want de borden zijn daar natuurlijk niet zoals hier in NL en we hadden geen denderende kaart. :+

Taormina is wel toeristisch, hoor, daar zul je wel meer Europese nationaliteiten tegen komen. Maar wij zaten in Cefalu en daar hoorde je vrijwel geen Nederlands. Vond ik heerlijk. :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 14:56

Ja oke, beetje gezelligheid vind ik niet erg hoor, als het maar geen massa-toerisme is :)

We willen midden Juni gaan, dan is het land ook nog niet zo uitgedroogd denk ik?

Pff, ik wil eigenlijk meteen morgen al vliegtuig pakken :+ Klinkt allemaal zo leuk...

Heb je verder nog tips? Dingen die we echt moeten zien, naast de Etna natuurlijk :D

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:58

Ik vind 8 dagen niet echt te weinig hoor! Vooral niet omdat het niet zo ver weg is. Ik ben 2 nachten naar Palermo geweest, gewoon f weekendje weg :D
Wij zijn naar Etna geweest, en met bootje zee op geweest.
En met de kabelbaan naar strand.
En marktjes, en je kan de trein pakken naar bv. Catania of Messina.
Wat betreft nachtleven:

http://www.virtualtourist.com/travel/Eu ... -BR-1.html

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:13

Wij zijn naar Lettojanni geweest, een kleiner plaatstje vlakbij Taorminia. Heerlijk hotel, niet al te groot/commercieel, Da Peppe, 50 meter van het strand, verder ook een heel gezellig dorpje! Echt verrukelijk gegeten, excursie naar de Etna is inderdaad ook een must!

Wat foto's

http://94.100.116.114/317850001-3179000 ... _o4-U.jpeg

http://94.100.115.174/317850001-3179000 ... _baSQ.jpeg

http://94.100.113.41/317850001-31790000 ... _tgrX.jpeg

http://94.100.113.231/317850001-3179000 ... _zLYh.jpeg

Dit is in Taormina, busverbinding van Lettojanni naar Taormina was ook prima, je kunt alleen niet laat terug.
http://94.100.113.129/317850001-3179000 ... _5Vvh.jpeg

Heel erg aan te raden dus!
(hebben trouwens niet eens heel veel geld uitgegeven)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:13

Bedankt! We gaan deze week boeken :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:02

Wij zijn een aantal keer op Sicilie geweest en hebben er telkens voor gekozen om een huisje te boeken met huurauto erbij.

http://www.sicilia.nl/

Taormina is heel leuk, maar als je echt zandstrand wilt hebben kun je beter naar Giardini-Naxos gaan.

Een auto is fijn, Sicilie is behoorlijk bergachtig en met een auto ben je echt wel een poosje onderweg van A naar B.

Wij zijn er twee keer in het najaar geweest (zie profiel ;-) ) en een keer in het voorjaar. Er is meer dan genoeg te zien en te bekijken. Ik zou ook zo nog een keertje terug willen :-).