Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lipydo schreef:Dankje voor je reactie!
Dat Hotel ben ik ook tegengekomen, zag er erg goed uit! Misschien dat we toch maar voor 8 dagen moeten, anders stijgt het behoorlijk in de prijs. In welke periode ben jij erheen gegaan? Vroeg of laat in het seizoen? Wat raad jij aan?
Waarom is Palermo niet te vergelijken met Taormina?
!!! Ik heb ooit in Cefalu gezeten aan de noordkant. Leuk, vrij rustig (vissers)plaatsje, maar ik denk dat Taormina leuker is voor jullie. Prachtig, romantisch stadje met mooie uitzichten!!! Wel toeristisch. Sicilie is een eiland met veel gezichten. Aan de oostkant doet het wat Arabisch/Grieks aan, het zuiden heeft mooie, verlaten stranden, het noorden is ruiger en in het midden heb je heuvels en bergen en natuurlijk, de Etna, die het eiland wel domineert. Palermo is een gekkenhuis. Ik vond het zuiden erg fijn (van die lange, rustige zandstranden met pijnbomen tot vlak aan zee), de Etna beklimmen was een hele beleving (het barstte daar van de lieveheersbeestjes, die zaten echt overal, kriebeldekriebel, kwamen op de warmte van de berg af, denk ik), Taormina vond ik erg romantisch en gezellig en het ruige binnenland en de rotsachtige noordkant, vond ik erg mooi.
. Wij hebben er twee weken gezeten en een auto gehuurd. Dan kom je nog eens ergens, want het is echt een groot eiland en wij wilden veel zien. Wat ik ook fijn vond, is dat er vooral veel Italiaanse toeristen zaten en dat we weinig Nederlanders tegen kwamen. Tja, sorry, maar ik vind dat heerlijk.
?
Sowieso de Etna, lijkt me heel gaaf. Misschien dat we dan ook maar een auto moeten huren om zelf wat meer te ontdekken. Als je alleen maar met excursies mee gaat is ook weer zo afhankelijk... Rond welke tijd ben jij erheen gegaan?

Klinkt allemaal zo leuk...

) en een keer in het voorjaar. Er is meer dan genoeg te zien en te bekijken. Ik zou ook zo nog een keertje terug willen
.