Betaalbaar paardrijden in/bij London?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selima

Betaalbaar paardrijden in/bij London?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 21:01

Hi,

wij wonen sinds een half jaar in London, vlak naast Richmond Park.
Mijn dochter zou heel graag weer gaan rijden (heeft 7 jaar ervaring, 17 jaar), maar het is hier schrikbarend duur. Voor een uurtje manegeles of een buitenrit is 45 of 50 pond heel normaal.
Nu zul je mij niet horen zeggen dat dat TE duur is, want ik heb wel een idee wat het allemaal kost, een manege in bedrijf houden en een redelijk salaris geven aan de medewerkers...
maar voor ons is dat absoluut niet op te brengen, op dit moment (tenminste niet elke week).

We hebben al gezocht op websites, gouden gids ed. maar we hebben weinig maneges gevonden en al helemaal geen betaalbare. Wel in Wales bijvoorbeeld, maar dan zit je weer met de reis dus dat is geen optie, behalve een enkele keer.

Ook lijken er weinig pensionstallen te zijn in de omgeving waar ze een verzorgpaard zou kunnen vinden (en kost ook al gauw te veel tijd, naast school etc).

Kortom: wie heeft een tip voor haar voor een betaalbare manege, kleine stal, ponyclub of wat ook, niet te ver van Zuid-West London (een uurtje reizen is geen bezwaar).

Verder zoek ik nog een soort Engelse Bokt. Natuurlijk zijn er heel wat sites, zoals van Horse and Hound, maar het meeste is kleinschalig of commercieel. Een Bokt heb ik helaas nog niet gevonden (anders had ik deze vraag daar gesteld).

Het verbaast me wel, Engeland was toch altijd HET paardenland, maar in de omgeving van Amsterdam (waar we vandaan komen) was het heel wat makkelijker een manege te vinden! :-)

Alvast bedankt!
Maria

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:24

Zelfs in de meest godvergeten uithoeken van Wales betaal je 25 pond per uur. Zo vreemd is die prijs nabij London dus niet.
Een uur vanaf zuidwest London....... hhmmm, Southampton haalbaar?? Daar weet ik nog wel een leuk adres, pal naast het New Forest gebied. Beeje aparte toko, maar goede paarden en ze gaan serieus met hun klanten om, ook als je als toevallige passant een keer mee wil rijden. Ik ben kwijt wat het kostte, het is ondertussen weer een paar jaar geleden dat ik er geweest ben.
Site: http://www.angelfire.com/ri/Applemore/

Dat het in London veel lastiger is met maneges is niet zo raar; de regels in GB zijn veel strenger voor paardenbedrijven en als je dan al die ellende geregeld hebt, dan wil je met je toko ook op een plek zitten waar de mensen graag komen rijden. Pal naast de M25 is nou niet bepaald een plek om eens lekker buiten te rijden en dat is nu juist wat die Britten veel meer doen dan die Hollanders.......

_Mary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:47

ga naar de 'local tackshop' (yellow pages) en daar weten ze wel de meeste stallen in de buurt, vaak is er ook een advertentieboard waar je evt zelf een briefje kan opprikken. Er zijn vast mensen die voor een of twee dagen een verzorger zoeken / share evt tegen betaling. maneges zoals in nl hebben ze niet zoveel - gelukkig - maar veel kleinere stallen / private yards DIY (do it yourself)

Judje

Re: Betaalbaar paardrijden in/bij London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:12

Verplaatst van TAO naar BI.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:23

Op het Engelse platteland c.q. in bosgebied wordt idd gemakkelijker en meer (buiten) gereden dan zo vlak bij de stad. Maar goed, is dat in NL ook niet het geval?

Wat fora betreft: ik heb me ooit aangemeld bij Saddle Up - http://www.saddle-up.org/forums/ - maar dat is een betaald forum. Omdat ik niet van tevoren kon zeggen of ik het er leuk zou gaan vinden heb ik er verder niets mee gedaan. Meer heb ik niet kunnen vinden.