Bed&Breakfast, hotel, hostel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Bed&Breakfast, hotel, hostel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:38

Wat is hier nu precies het verschil tussen? Ik zit mijn eigen nml niet te bedenken dat het wel handig is als ik van te voren wat boek als ik naar ierland ga, aangezien ik geen mogelijkheid heb om handdoeken mee te nemen. En voorzover ik weet heb je die o.a. niet in een hostel, B&B weet ik niet?

RelarDevi

Re: Bed&Breakfast, hotel, hostel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:40

In de meeste hostels kun je wel handdoeken 'huren' geloof ik. Even een belletje doen misschien?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:45

Ik neem in zulke gevallen altijd zo'n dun vakantiehanddoekje van de Xenos mee. Weegt niks, neemt haast geen ruimte in en je kunt je er prima mee afdrogen na het douchen. :j

In een hostel heb je gedeelde kamers. Vaak ook wel tweepersoons, maar meestal zijn het kamers die je met 2 tot 5 anderen deelt. Gedeelde badkamer aan de kamer vast of in de hal. Je kunt er vaak je eigen eten koken in de keuken en je kunt ook je eigen ontbijt maken. Soms kun je er ook ontbijt kopen (buffet).

Bij een hotel heb je alle voorzieningen voor jezelf (1- of 2-persoonskamer), B&B net zo alleen is dat vaak wat kleinschaliger en dat kan ook bij mensen thuis zijn. En zoals de naam al zegt: ontbijt heb je erbij, lunch en avondeten moet je ergens anders regelen.

Tot zover de algemene gang van zaken, je hebt er natuurlijk ook varianten op. ;)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:50

Het probleem is dat ik alleen handbagage heb en ik vijf dagen ga, aan 1 handdoekje heb ik dan niet genoeg :o B&B heeft ook gewoon handdoeken normaal gesproken? Ik wil dat nml het liefste :) Maar als het niet anders kan dan ga ik voor een hotel of hostel, dat zie ik dan wel :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:52

Dan neem je er toch 2 :D

Bij xenos per stuk iets van 3 euro geloof ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:52

Ik doe het zelf regelmatig zo, met één handdoekje en alleen handbagage. Kwestie van eerste dag thuis douchen en de laatste dag ook, en op de dagen dat je ter plekke bent het handdoekje goed uithangen zodat het kan drogen. Hoewel ik eigenlijk nog zo'n exemplaar moet hebben. :))

[Edit] Dat bedoel ik, twee handdoekjes die nauwelijks wat wegen en nauwelijks ruimte innemen. :))

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:55

Ik zal eens kijken, wat is het formaat ongeveer van die dingen? Misschien heb ik nogwel iets vergelijkbaars hier in huis als ik de kasten overhoop haal :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:56

Heel erg klein :D Super dun, weegt niks.

Denk zo'n 50 cm bij 30 cm misschien.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:57

Zullen ze in Ierland helemaal geen handdoeken verkopen? :D

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:57

MoonChloe schreef:
Heel erg klein :D Super dun, weegt niks.

Denk zo'n 50 cm bij 30 cm misschien.

Is dat zo'n gastendoekje idee?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:58

fjordnina schreef:
Zullen ze in Ierland helemaal geen handdoeken verkopen? :D

Vast wel, maar ik zal wrs pas later op de dag opzoek gaan naar iets dus dan is de kans dat alles al dicht is ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:58

Qua formaat heb je ze van gastendoekje tot badlaken.

De stof is van die superabsorberende dunne stof die ook wel voor keukendoekjes wordt gebruikt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:59

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 21:00

Ok, handig! Ik had er nog nooit van gehoord ;) Ik zal eens kijken en anders neem ik desnoods 1 normale handdoek en een gastendoekje mee die hebben wij nogwel liggen, dat past denk ik net er nog bij :+

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:36

Ow Ierland is echt leuk! Ik lees in je onderschrift dat je naar Dublin gaat, pas op je kunt daar errug leuk winkelen. Ze hebben zelfs nog een miss selfridge!

Als je nog een leuk hostel zoekt moet je eens kijken bij Four Courts http://www.fourcourtshostel.com/. En handdoeken moet je idd zelf meenemen in een hostel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 01:12

[LZP] > [BI]

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 10:35

Zicky schreef:
Ow Ierland is echt leuk! Ik lees in je onderschrift dat je naar Dublin gaat, pas op je kunt daar errug leuk winkelen. Ze hebben zelfs nog een miss selfridge!

Als je nog een leuk hostel zoekt moet je eens kijken bij Four Courts http://www.fourcourtshostel.com/. En handdoeken moet je idd zelf meenemen in een hostel.

Ik ga naar Dublin & Galway, ik zal eens kijken, ik ben er nog niet uit waar ik ga overnachten dus ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:44

Je kan misschien best eens bellen naar de hostels in de buurt vanwaar je gaat? Ik ben bv vorig jaar in Budapest in een hostel geweest, waar we wel handdoeken kregen... En dan is het mss wel een beetje idioot om zelf handdoeken mee te zeulen.
Handig is ook : www.hostelworld.com --> hier staat vaak bij ofdat handdoeken inclusief zijn of niet!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 10:52

tantjeuh schreef:
Je kan misschien best eens bellen naar de hostels in de buurt vanwaar je gaat? Ik ben bv vorig jaar in Budapest in een hostel geweest, waar we wel handdoeken kregen... En dan is het mss wel een beetje idioot om zelf handdoeken mee te zeulen.
Handig is ook : http://www.hostelworld.com --> hier staat vaak bij ofdat handdoeken inclusief zijn of niet!

Handig, die site kende ik nog niet :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:53

Ik ben zelf een voorstander van een Bed&Breakfast. Meestal slaap je gewoon bij mensen thuis op een gastenkamer. Vaak hebben ze dan meerdere kamers, een soort hotel aan huis dus. Het zijn een/tweepersoonskamer, soms met eigen badkamer, soms met badkamer op de gang. Maar je hebt dus wel altijd je eigen kamer (wat je in een hostel niet hebt). Qua prijs zit je rond de 30-40 euro per persoon. Soms goedkoper. Niet extreem goedkoop dus, een hotel heb je soms voor dezelfde prijs (zeker als je met zijn tweeën gaat). Maar het leuke is dat het niet zo massaal is. En de mensen bij wie je slaapt hebben vaak hele leuke ideeën wat je kunt doen in de omgeving :)

(En ik heb tot nu toe altijd een handdoek gehad in een B&B ;))

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:05

Joh, dat je in hostel niet dezelfde kamer hebt is onzin.
Soms kan het inderdaad voorkomen dat het plek niet hele week vrij is maar dan moet je ook wel van te voren reserveren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:30

Bedoelt Spekkie niet gewoon dat je in een hostel een kamer moet delen met 'vreemden'?

Er zijn hostels die ook een- of tweepersoonskamers hebben, maar daar betaal je dan ook meestal meer voor (hotelprijzen zeg maar).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:45

Karin schreef:
Bedoelt Spekkie niet gewoon dat je in een hostel een kamer moet delen met 'vreemden'?

Er zijn hostels die ook een- of tweepersoonskamers hebben, maar daar betaal je dan ook meestal meer voor (hotelprijzen zeg maar).
Ja, dat bedoelde ik. Bij een hostel lig je met minimaal 4 mensen op een kamer, als het er geen 16 zijn :D

En voor een privé kamer (een of tweepersoons) betaal je eenzelfde prijs als een B&B of goedkoop hotel, vaak toch wel minimaal 60 euro per kamer per nacht.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:24

Het is maar net wat je wilt, ik ga voor een kamer echt geen 60 euro per nacht betalen als ik ergens alleen maar ben om te slapen en de rest van de dag toch de hort op ben. Genoeg backpackerervaring om me niet te ergeren aan kamergenoten en slaapzalen van 16 heb ik zelf nog nooit meegemaakt (ik weet dat ze bestaan, maar ik vermijd ze).

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:31

x_spekkie_x schreef:
Ja, dat bedoelde ik. Bij een hostel lig je met minimaal 4 mensen op een kamer, als het er geen 16 zijn :D

En voor een privé kamer (een of tweepersoons) betaal je eenzelfde prijs als een B&B of goedkoop hotel, vaak toch wel minimaal 60 euro per kamer per nacht.

HU? Dat is de moeite... Ik heb de voorbije vier jaar al tijdens al mijn vakanties minstens 3dagen op een hostel verbleven, geen enkele tegenkomen van 60€ voor een privé. Deze er eventjes uitgepikt, vermits ik deze zomer waarschijnlijk richting polen ga: http://www.hostelworld.com/hosteldetail ... rakow/7327 --> 18€, voor een hostel die in de top 10 staat. Met 16 is extreem veel, heb ik ook nog niet voorgehad. Hooguit met achten, maar meestal gewoon 3/4/5. Heb nog nooit meer betaald dan 15€ (polen, italie, hongarije), meestal zat het rond de 10€, en dat waren elke keer echt super toffe hostels...

Wij hebben blijkbaar ietsje andere ervaringen met hostels :)