Alleen naar dublin gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Alleen naar dublin gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 20:37

Iemand die hier ooit is geweest en denkt dat dat leuk is voor 5 dagen? Het is nml net uit met mijn ex en niemand kan mee :) Ik twijfel sterk of ik in mijn eentje moet gaan, mijn ma vind het allemaal maar niks, maar zelf zie ik er opzich wel een uitdaging in, maar ken het land en de stad eigenlijk niet.

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:10

hoi

ikzelf heb 3 jaar geleden, 6 weken stage gelopen in ierland, ook alleen.
in de weekeinden had ik vrij en heb ik heel dublin en daarbuiten verkend.
het is zeker een leuke stad en de natuur is er nog veel mooier.
een pub bezoeken in je eentje is ook goed te doen, de mensen zijn er heel aardig en vriendelijk (wat ik heb meegemaakt dan)
en paardrijden kun je daar ook goed doen volgens mij (heb ik zelf niet gedaan)

mijn advies: zeker gaan !!! :))

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:11

Dat klinkt positief :D Ik begon net de hoop al op te geven := Maar het probleem is dat als ik op vakantie wil komende tijd het er toch op neerkomt dat ik alleen moet gaan dus wrm ook niet nu...

Loose

Re: Alleen naar dublin gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:13

Ben nooit in Dublin geweest dus weet niet of het een leuke stad is etc. Maar denk dat het sowieso veiliger is om in je eentje naar Dublin te gaan dan naar een Zuid-Europese stad. Ik zou gewoon gaan, straks krijg je nog spijt ook. :)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:13

Ik zou ook gaan als ik jou was. Vooral als het net uit is, kun je dan even lekker op adem komen. En er even heerlijk van genieten dat je even met niemand rekening hoeft te houden :D
Veel plezier!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:14

spreek je een beetje engels?
gewoon doen joh, je ontmoet vaak de leukste mensen en situaties als je alleen gaat ;)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:15

Daar ben ik dus ook bang voor :) Ik ben gek op foto's maken en heb er speciaal nog een camera voor aangeschaft. Als er iemand meegaat dan zal die er op een gegeven moment misschien zelfs gek van worden dus :=

Mijn engels kan ermee door, als ik moet praat ik wel, maar liever niet :+ Maar ik kan het zoiezo goed verstaan enz :)

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:16

idd je hoeft geen rekening te houden met iemand anders, gewoon s'ochtends je eigen plan trekken en gaan !!
even lekker op adem komen en dingen doen die jij wilt, (lekker shoppen of wandelen zonder dat daar iemand over zeurt) heerlijk !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:18

Lekker in je eentje erop uit gaan en doen wat jíj wilt, wat jíj wilt zien etc.. :)
Heerlijk toch, 5 dagen lang iets op jezelf ontdekken?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:42

Ja ik denk dat ik toch maar ga, annuleren is niet meer mogelijk voor de vlucht en 2x een kaartje weggooien is meer zonde dan 1x :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:46

Als je er nog een kwijt moet.. O:) Haha!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:54

_Tessaa schreef:
Als je er nog een kwijt moet.. O:) Haha!

Hahah nou als je op die datum wil vliegen dan kan je altijd mee, neem aan dat naam verwisselen vast wel mogelijk is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:56

gewoon gaan! dublin is hartstikke leuk, er is veel te doen en te zien, hartstikke vriendelijke mensen, mooie gebouwen! als je kan zou ik ook richting glendalough gaan das ongeveer half uur rijden beneden dublin en echt práchtig. heb je én stad én natuur gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:56

Geen idee of dat zou kunnen eigenlijk. Maar het is de week voor mijn toetsweek, dus lijkt me niet verstandig om dan weg te gaan haha.
(Hoewel het wel goed is voor mijn Engels cijfer dan :Y).)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:05

Hahah, niemand kon ook mee vanwege school of geld :) Begrijpelijk, maar weet iemand hoe het ov daar zit? :o Ik heb mijn rijbewijs nml nog niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:07

Weet niet hoe het in Dublin zit, maar in Londen kon je in no time echt overal zitten dankzij het metrosysteem.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:13

Dublin heeft leuke hop on hop off bussen :)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:14

suze_ schreef:
Dublin heeft leuke hop on hop off bussen :)

Ok, ook naar de andere plaatsen of is dat misschien te doen met de trein? Mijn rijinstructeur zei dat ookal over die dingen in het zuiden, hij komt er nml vandaan :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:15

Ik vind Ieren ontzettend aardige en vriendelijke mensen. Dus als je de kans hebt om naar Ierland te gaan; doen!

Cliffs of Mohar zijn ontzettend mooi om te bezoeken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:16

njen dat weet ik niet ik had mn tuut meegenomen...

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:53

bussen zijn goed te doen, trein ook.
(moeten ze wel het juiste busnummer zeggen, ze zeiden nr 39 maar moest dus 93 zijn :+ )
je kunt wel beter meteen op het vliegveld van die stempelboekjes halen, 1 kaart is 1 dag geldig en je kunt er best ver mee reizen.
(is 3 jaar geleden dat ik daar was, weet het dus niet zo precies meer)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:54

Och ik wil ook best met je mee hoor. :D
Gewoon gaan, is juist een belevenis!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 23:01

Handig om te weten met die bussen :+ Ik stap gerust in de verkeerde := Blond he dus :D Maar ik ben zenuwachtig, maar heb er wel zin in :)

Natasja, je mag best me ticket overnemen hoor ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:58

[LZP] > [BI]

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 01:07

Hoi Njen,

Dublin is te doen, alleen. Het is een gave stad en de Ieren zijn veelal erg vriendelijk en grappig. Maar, het is er niet echt ingericht op 1 persoon. Bijvoorbeeld een tafel krijgen in een restaurant kun je in veel straten wel vergeten. Ze geven tafels alleen aan minstens twee personen. En dan wordt je wel met je neus op de alleen-feiten gedrukt.

Wat eerlijk waar veel leuker is dan Dublin en een feest is als vrouw alleen is Galway. Daar zijn de mensen nog vriendelijker en alles is wel ingericht op mensen die alleen reizen. Er is een geweldig centrumpje, lieve mensen overal, en er is zoooveel te zien in de omgeving, zoals Connemara en CLiffs of Moher en de Burren. Die tours zijn ook heel goed te doen. En de kroegjes zijn net ff rustiger dan in Dublin, je hebt binnen no-time aanspraak en uitnodigingen voor home-cooked meals enzo. Galway is de city of strangers, en bijna iedereen is er in z'n eentje zomaar beland, en nooit meer weggegaan.
Mocht je Dublin wel gezien hebben, pak dan de bus naar Galway (Citylink). 3 uurtjes en 15 euro. En b&b's en hostels genoeg in Galway. Oja, die bussen rijden elke dag en best frequent.

Enne, lekker alleen gaan hoor! Is waarschijnlijk een veel mooiere ervaring voor jezelf dan met een ander.