Vakantiewerk buitenland.. 16 jaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vakantiewerk buitenland.. 16 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:27

Omdat ik de drie-weken-strand-in-Spanje vakanties wel een beetje heb gezien (okee, dat klinkt verwend.. maar ik heb nu gewoon wel keer zin in wat anders!), was ik aan het kijken voor vakantiewerk in het buitenland!
Er is alleen een probleem: mijn leeftijd. Voor de meeste baantjes in het buitenland moet je toch wel 18 zijn. (Via organisaties dan in ieder geval.)

Nu heb ik wat gevonden.. Boerderijwerk in Zwitserland. Mag vanaf 16 jaar.
Hard werken, maar luieren kan een andere keer wel..

Maar nu vroeg ik me af of jullie misschien nog mogelijkheden weten? Ik vind het echt jammer dat je voor horeca en au-pair etc. baantjes via zo'n organisatie minimaal 18 jaar moet zijn.
Misschien dat je zonder bemiddelingsorganisatie wel ergens binnen kunt komen als je jonger bent?
Geen idee.. Dus als jullie meer weten, ik hoor het graag!

Overigens zit ik in 5Vwo, Engels gaat me goed af. Verder heb ik nog steeds Duits, dus dat beheers ik ook wel aardig (hoewel je altijd tegen accenten aan zult lopen, maar goed). Met Frans kom ik niet verder dan basiskennis, omdat ik dat in 4Vwo heb laten vallen.
Qua werk: alles lijkt me een leuke uitdaging! Boerderijwerk, werk met de paarden, of iets toeristisch - kom maar op! Haha.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:47

Misschien lijkt paardenwerk je wel iets? http://www.yardandgroom.com
En op http://www.aupairworld.com (sorry als de link niet werkt) kan je zonder organisatie een gezin zoeken om au-pair in te zijn. Alleen ik hoor altijd dat dat niet echt is aan te raden. En in Frankrijk enzo zijn altijd wel van die dingen dat je druiven kan plukken, misschien lijkt je dat wat?
In Zwitserland heb je trouwens niet veel aan je Duits. :o Familie van mij woont er en ik kom er jaarlijks en begin het elk jaar iets beter te snappen dat Zwitser-Duits. Maar het klinkt echt haast als een andere taal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:05

Bedankt!
Van wat ik heb gehoord is dat je het òf wel kunt volgen na een tijdje, òf dat ze in staat zijn over te schakelen naar 'normaal' Duits. Kan natuurlijk per regio verschillen.. :j
Yardandgroom kende ik idd al, ik ga nu even die andere checken!

Shayenne93

Re: Vakantiewerk buitenland.. 16 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:26

Ik zit precies met hetzelfde probleem.
Ik heb al erg veel gezocht maar nog weinig gevonden.
Jammer dat er verder nog weinig reacties staan.
Heeft er niemand anders tips toevallig?

Ts. Heb jij al iets gevonden ondertussen?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:55

Ik had een camping in België gevonden waar ik waarschijnlijk ga solliciteren.
Ik zal even de link op sporen voor je.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:25

Kan je toevallig de link plaatsen :o

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:44

Shayenne93 schreef:
Kan je toevallig de link plaatsen :o

Ja, ik ben ongelovelijk stom..
Ik heb ondertussen gesolliciteerd. Alleen nog niks van gehoord.
http://www.parclaclusure.be/

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:47

Loose schreef:
Misschien lijkt paardenwerk je wel iets? http://www.yardandgroom.com
En op http://www.aupairworld.com (sorry als de link niet werkt) kan je zonder organisatie een gezin zoeken om au-pair in te zijn. Alleen ik hoor altijd dat dat niet echt is aan te raden. En in Frankrijk enzo zijn altijd wel van die dingen dat je druiven kan plukken, misschien lijkt je dat wat?
In Zwitserland heb je trouwens niet veel aan je Duits. :o Familie van mij woont er en ik kom er jaarlijks en begin het elk jaar iets beter te snappen dat Zwitser-Duits. Maar het klinkt echt haast als een andere taal.

Die site met werk van paarden, is dat voor in de vakantie? Ziet er vrij full-time uit?
Kan best zijn dat ik verkeerd kijk...

Edit: Die site bekeken, ziet er indrukwekkend uit :)

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:07

Hier was ik ook naar op zoek..
Voor mijn stage volgend jaar moet ik voor een half jaar naar het buitenland wss, en ik wilde eens kijken of ik voor deze zomer niet misschien al even kan gaan om zo er toch even aan te wennen.

Ts heb je ondertussen al wat gevonden?

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:26

Hmm... Heb op zich wel iets gevonden op www.yarnandgroom.com, maar ik weet niet of ik wel geschikt ben voor dat soort werk... :\
Buiten dat weet ik niet precies hoe dat werkt met eventueel visum oid (als ik naar de UK zou gaan)
En ik ga ook studeren in september, dus ik weet niet of dan nog tijd genoeg heb om een kamer te vinden en op orde te maken en alles...
Iemand suggesties?

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:39

Heb precies hetzelfde probleem. Wil deze zomer ook 'ergens' lekker werken en geld verdienen. Iemand ervaring met www.yarnandgroom.com ?

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:21

Ik heb net mijn sollicitatiebrief geschreven voor een camping in frankrijk. Vanvond even goed laten keuren en daarna snel mailen en hopen dat het iets wordt :D

Ben idd ook wel benieuwd naar mensen die ervaring hebben met die site

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:44

Met Yard and Groom?
Ik ben daardoor aan een adres gekomen op Sint Maarten, om op een soort manege te werken. Alles goed geregeld, kreeg daar een salaris en ze had ook een kamer aangeboden. Ging allemaal prima :)

[Alleen werk ik daar nu in een dierenkliniek, maar dat is weer een ander verhaal. Gewoon via de lokale krant gevonden :P]

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:49

Je kunt ook googlen op vrijwilleigers vakantie. Kost wel geld, maar levert je wel een mooie ervaring op, en er zijn ook reizen bij vanaf 16 jaar. Er zijn heel wat van deze organisaties die dit regelen met bijvoorbeeld onderzoekprojecten (over dieren) en ontwikkelingshulp.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:40

Tja ik zal mijn vakantie zelf moeten betalen dus vrijwillegers werk gaat het niet worden want daar zit meestal een mooi prijsje aan..
Misschien een keer als ik ouder ben en wat meer geld heb :=

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:21

ik ben via yardandgroom.com hier in australie beland. En ben blijven hangen, je kan best goede stallen op de site vinden vind ik zelf.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:20

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:42

Voor de meiden onder ons die nog werk zoeken ín nederland op een enorm leuke camping, pb me! (vanaf 16 jaar)

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:42

Ik heb een sollicitatiebrief verstuurd naar een camping in frankrijk, verwacht er niet te veel van maar hoop toch stiekem dat ik wordt aangenomen :=