Naar Amerika, ervaringen, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westenwind

Naar Amerika, ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 21:14

In februari ben ik een week naar Amerika geweest en sindsdien lijkt het mij ontzettend gaaf om daar voor een paar maanden heen te gaan.
Ik zou dan eerst 3 a 4 maanden op een ranch oid willen werken, daarna een paar weken naar New York en als afsluiter een paar weken naar Miami.
Zijn er mensen die ook zoiets vergelijkbaars hebben gedaan en hoe heb je dat aangepakt?

iilse

Re: Naar Amerika, ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:06

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:22

Ik geloof dat het tegenwoordig heel moeilijk is om Amerika binnen te komen voor werk. Je moet dacht ik een greencard hebben en die zijn moeilijk te verkrijgen. Ik wilde dit eerst ook maar een vriend van me die in LA woont, vertelde dat het behoorlijk moeilijk is om Amerika binnen te komen nu.
Je zou er eens op moeten googlen, staat behoorlijk wat info op.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:41

Babeth schreef:
Ik geloof dat het tegenwoordig heel moeilijk is om Amerika binnen te komen voor werk. Je moet dacht ik een greencard hebben en die zijn moeilijk te verkrijgen. Ik wilde dit eerst ook maar een vriend van me die in LA woont, vertelde dat het behoorlijk moeilijk is om Amerika binnen te komen nu.
Je zou er eens op moeten googlen, staat behoorlijk wat info op.

Een Green Card is alleen voor permanent residence, als je echte Amerikaanse inwoner wil worden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:37

Werken mag je in principe absoluut niet.
Het kán wel, maar reken er maar op dat je stevig in je schoentjes moet staan, want ze vragen daar op t vliegveld bij immigrations precies wat je er komt doen, waar je gaat verblijven, en werken op een toeristenvisum mag gewoon pertinent niet. Ben wel eens van de weg geplukt omdat de autoverlichting raar deed, nou daar vroeg die vent niet eens naar, oh nee, ik kreeg een ontzettende grote bek en hij probeerde er op allerlei manieren achter te komen of ik er werkte- legde me de woorden praktisch in mn mond!! Pakken ze je op t vliegveld, dan slaan ze je in de boeien en zetten ze je op t eerste beste vliegtuig naar huis. (en dat is geen bangmakerij, is een meisje dat ik ken gebeurd...)

Stagelopen kan op een speciaal visum, en werken ook... Die zijn alleen ontzettend kostbaar, ook voor je nieuwe werkgever. Daar komt erg veel papierwerk bij kijken en dat is eigenlijk de moeite en het geld niet waard, je amerikaanse werkgever mag dan gaan aantonen dat ie voor de betreffende baan geen amerikaan kan vinden...

Ik spreek uit ervaring trouwens, heb 3 maanden in California gezeten.
Overigens is het wel zo dat het overgrote deel dat tijdelijk in de USA werkt er gewoon op een waiver heengaat (toeristenvisum dat je in t vliegtuig krijgt), maar dan moet je met 3 maanden t land uit zijn en zo te zien kom jij over die termijn.
Ik heb een toeristenvisum aangevraagd en kan nu 6 maand achtereen daar blijven, maar ook als je je visum aanvraagt bij de ambassade hier in NL halen ze je door de molen. Je moet dan aantonen dat je hier bijvoorbeeld een baan hebt, of andere vorm van binding- dat je niet in de USA zal blijven. En een rekeningafschrift, zodat je kan aantonen dat je genoeg geld hebt om je hele reis te bekostigen. Ik had echt een hele map aan papierwerk mee. Je krijgt een kruisverhoor in 't engels.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:36

Misschien kun je wat vinden op www.travilactive.nl ? Al denk ik dat die alleen summercamps begeleiders willen.

Geen ervaringen mee iig, succes ermee!